به گزارش ایرنا، علیرضا کریمی روز چهارشنبه در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان عجب شیر با تاکید بر اجرای پدافند غیرعامل در تمامی دستگاه ها، افزود: این طرح باید در حوزه های مختلف و با همکاری کارگروه های 11 گانه شورای عالی استانی عملیاتی شود.
وی با بیان اینکه سیاست اقتصاد مقاومتی نیز رابطه مستقیمی با پدافند غیرعامل دارد گفت: اقتصاد مقاومتی در واقع همان مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان است.
مدیرکل پدافند غیر عامل استان افزود: مسوولان شهرستان ها در مباحث کمسیون های ماده 5 و ماده 100جهت مقابله با مشکلات ناشی از این مصوبات برخورد قاطع کرده و برای مقابله با خسارات ناشی از مصوبات این کمسیون ها برنامه ریزی کنند.
کریمی با بیان اینکه با پیشرفت تکنولوژی نوع تهدید ها نیز تغییر کرده خواستار برنامه ریزی با استناد به فنآوری های نو و با در نظر گرفتن قابلیت ها شد.
وی با تاکید بر اینکه با رشد تکنولوژی، ماهیت تهدیدات متغییر شده اظهار داشت: همواره پیشگیری بهتر از درمان بوده از این رو تلاش می ‌کنیم جامعه را با ملاحضات پدافند مواجه سازیم.
فرماندار عجب شیر نیز در این جلسه گفت: آموزش همگانی گره گشای مشکلات و نارسایی ها در مواقع بحرانی و شرایط اضطرار است.
عادل اصغرپور افزود: پدافند غیرعامل به عنوان راهکار مهمی در جهت افزایش بازدارندگی و کاهش خطر پذیری در جامعه به شمار می رود و اگر برنامه ریزی مناسبی در این زمینه صورت نگیرد، متحمل خسارت های جبران ناپذیری خواهیم شد.
وی به ضرورت پدافند غیرعامل در زمینه سایبری و اینترنتی با توجه به گسترش استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: در عصر حاضر، دشمن با شیوه های پیشرفته تری همچون جنگ نرم و جنگ های سایبری علیه نظام در حال فعالیت است و در این خصوص مواردی نظیر نفوذ در سیستم های اداری و مخابراتی، ساخت ویروس های مخرب، افزایش نفوذ در شبکه های اجتماعی و سایت های مختلف از جمله تهدیداتی هستند که برای مقابله با آن، باید تدابیر لازم در حوزه تکنولوژی و امور سایبری اندیشیده و اقدام مناسب انجام شود.
شهرستان عجب شیر با 71 هزار جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غرب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.