محمد اشجعی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این میزان بارش نسبت به میانگین بلند مدت 18.6 درصد کاهش نشان می دهد، افزود: در سال آبی زراعی جاری میانگین بارش بلند مدت در استان 41 میلی متر و سال گذشته 37.9 میلی متر بود.
وی اظهار داشت: در هفته گذشته نیز 11.8 میلی متر بارندگی در استان روی داد که چاراویماق با 27.2 میلی متر بیشترین و سراب با 1.2 میلی متر کمترین بارش را به خود اختصاص داده است.
معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی اعلام کرد: در این مدت از ایستگاه فرودگاه تبریز 3.2 میلی متر و از شرق این شهر 6.7 میلی متر بارندگی گزارش شده است.
اشجعی ادامه داد: در 24 ساعت گذشته میانه با 16 درجه سانتی گراد بالای صفر و سراب و ورزقان با 4 درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بودند.
وی با بیان اینکه در این مدت دمای هوای تبریز در گرمترین زمان به 15 و در سردترین زمان به یک درجه سانتی گراد بالای صفر رسید، اعلام کرد: دمای کنونی تبریز 11 درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نکرده است.
اشجعی افزود: امروز جوی پایدار در استان حاکم بوده و از فردا نفوذ سامانه بارشی موجب وزش باد به نسبه شدید، ابرناکی و در برخی نواحی استان به ویژه نواحی شرقی بارش پراکنده و در ارسباران مه آلود می شود.
آب و هوای استان آذربایجان شرقی به طور کلی سرد و خشک می باشد ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تاثیر بادهای سرد شمالی و سیبری، بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس و بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.