کمیته مشترک فنی عمرانی و ترافیک شهرداری تبریز در دومین جلسه بازنگری مطالعات خطوط مترو، طرح پیشنهادی تغییر مسیر دو فاز از کریدر خط 3 قطار شهری تبریز را تصویب کرد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، این کمیته متشکل از کارشناسان فنی و ترافیکی شهرداری تبریز در جلسه مشترک با سازمان قطار شهری با پیشنهاد تغییر مسیر خط 3 مترو از خیابان ارتش جنوبی به خیابان شریعتی جنوبی موافقت کرد.
معاون فنی عمرانی شهردار تبریز در این باره گفت: طبق بررسی وضعیت تولید سفر درون شهری در محدوده شهرداری منطقه 3 تبریز، مترو می‌تواند نقش موثرتری در خیابان شریعتی جنوبی به سمت ترمینال مرکزی ایفا کند.
محمد حسن اسحقی با اشاره به کاهش مساحت ایستگاه‌ها با تغییر مسیر خط سه مترو، اظهار کرد: در طرح مطالعاتی قبلی مساحت ایستگاه ها هفت هزار مترمربع پیش بینی شده بود که با تغییر مسیر به پنج هزار متر مربع کاهش می‌یابد.
وی تصریح کرد: میزان تولید و جذب سفر درون شهری در مسیر خط 3 قطار شهری تبریز از دیگر موارد بررسی شده نسبت به طرح مطالعات سال های قبل بود که ضرورت تغییر کریدور را دو چندان می کرد.
معاون فنی عمرانی شهردار تبریز با تاکید بر افزایش مراکز تولید سفر و چند هسته ای شدن شهر تبریز متذکر شد: پوشش مسافران این مراکز توسط مترو از تردد خودروها و ایجاد بار ترافیکی سنگین می کاهد.
اسحقی اعلام کرد: همچنین جزییات تغییر مسیر فاز 3 خط 3 قطار شهری تبریز در جلسات بعدی بررسی خواهد شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.