مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز گفت: تا کنون ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مترو تبریز هزینه شده است. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سردار مصطفی مولوی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: تاخیر در بهره‌برداری پروژه‌ی مترو دلایل مختلفی دارد که یکی از علل آن، عمل نکردن رسانه‌ها به رسالتشان است، به این معنی که این مسئله به یک مطالبه عمومی تبدیل و از مسئولان شهری و بالادستی تقاضا نشده است که اگر چنین بود، تبریز هم الان مثل تهران مترو داشت و به جای احداث این همه پل نابجا در تبریز به احداث مترو بودجه داده می‌شد. 
وی اضافه کرد: با وجود صرف هزینه زیاد برای تکمیل پروژه مترو، ۱۱ ایستگاهی که از ایل گلی تا میدان ساعت به بهره‌برداری رسیده است هم به طور کامل تکمیل نیستند، ما زمان را از دست داده‌ایم و نیازمند پول هستیم تا با سرعت بیشتر کار کنیم. 
وی با اشاره به برخی حواشی حول پمپاژ آب در   حفاری مترو و استفاده از جرثقیل‌های تاور عنوان کرد: چاره‌ای جز پمپاژ آب نداریم و در این مورد نیازمند کمک دانشگاهیان و تجارب کشورهای دیگر هستیم، انتظارمان از رسانه‌ها این است با تیترهایی همچون "خطر در کمین است"، مردم را نگران نکنند، در استفاده از جرثقیل‌ها، نکات فنی و ایمنی رعایت شده است. 
مدیر عامل قطار شهری تبریز از تلاش برای تصویب خط پنج قطار شهری تبریز خبر داد و گفت: متروی تبریز چهار خط مصوب دارد و با توجه به این که هیچ اقدامی در خصوص راه اندازی خط چهار، صورت نگرفته، احتمال تغییر کریدور خط چهار وجود دارد؛ چرا که برنامه‌‌ریزی‌ها ۱۵ سال پیش انجام شده است. 
وی عنوان کرد: خط یک مترو به طول ۱۷.۲ کیلومتر بوده و با ۱۱ ایستگاه از ایل گلی تا لاله، به بهره برداری رسیده است. ایستگاه دو نیز با ۲۲.۴ کیلومتر طول و ۲۰ ایستگاه، از ماشین سازی شروع شده و با گذر از خیابان سه راه امین، جمهوری اسلامی، ششگلان، عباسی، میدان فهمیده، باغمیشه به دانشگاه آزاد ختم می‌شود، تا کنون چهار کیلومتر از این مسیر، حفاری شده است. 
وی اضافه کرد: تلاش‌ها برای توسعه خط دو بوده و قصد داریم تا حفاری‌ها پس از اتمام ایستگاه استانداری، به شهرک خاوران برسد. 
مولوی گفت: خط سه با ۱۵ کیلومتر طول و ۱۴ ایستگاه، از ترمینال شروع شده و با گذر از ایستگاه‌های ارتش، میدان ساعت، خاقانی، ۴۲ متری و میدان آذربایجان به ایستگاه فرودگاه ختم می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.