به گزارش ایرنا، 'سعید کنعانی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر 32 استان کشور آثاری از ترکیه، برزیل، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، استونی، مراکش، کرواسی، اسلوونی، لبنان، اردن، عراق و افغانستان به این جشنواره ارسال شده است.
وی با اشاره به اینکه ترکیه و برزیل بیشترین آثار ارسالی را در میان کشورهای خارجی شرکت کننده در این جشنواره دارند، افزود: در داخل کشور استان های آذربایجان شرقی با 6هزار و 566 اثر، استان خراسان رضوی با پنج هزار و 866 و استان اصفهان با سه هزار و 881 اثر رتبه های اول تا سوم را از لحاظ تعداد آثار ارسالی به جشنواره دارند و استان کرمان چهارم است.
وی اعلام کرد: 50 اثر برتر توسط هیات داوران جشنواره برگزیده و در مراسم اختتامیه به تمام آثار خارجی رسیده نیز لوح یادبود و تقدیرنامه اعطا می شود.
دبیر جشنواره صلح و دوستی همچنین خاطرنشان کرد: در طرح راهنمای نوروزی امسال، در کنار ایستگاه های طرح 'ملی ایمنی سفر و سلامت مسافران نوروزی' فضایی بنام فضای 'دوستدار کودک و نوجوان' پیش بینی شده بود که کودکان (گروه سنی 5 تا 12 سال) در این فضاها اقدام به نقاشی با عنوان های نه 'به حوادث جاده ای' و 'صلح و دوستی' کردند.
آیین اختتامیه دومین جشنواره بین المللی 'صلح و دوستی' 18 مهر در پارک موزه شمیم پایداری تبریز برگزار می شود.
سال گذشته این جشنواره در قزوین برگزار شد.
3093/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.