به گزارش ایرنا، محمد محمدپور روز یکشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در هنرستان میرک تبریز اظهار داشت: در کنار تدوین این شیوه‌نامه شورای توسعه‌ی هنرستان‌ها نیز تشکیل شده، زیرا توسعه کمی و کیفی هنرستان ها همواره مدنظر ماست.
وی گفت: هنرستان‌ مانند یک مرکز علمی و کاربردی است و باید هنرجویان پرورش یافته در این مکان‌،‌از مهارت کافی نیز برخوردار باشند و فقط به داشته‌های ذهنی بسنده نکنند.
وی افزود: هنرستان‌های میرک،‌ کوثر و اقبال آذر امسال با ٥٠٤ هنرجو کار خود را آغاز می‌کنند و امیدواریم تک به تک هنرجویان این هنرستان ها به مدارج عالی هنری و علمی دست یابند.
محمدپور، هنرستان‌های یاد شده و به خصوص هنرستان میرک را از معتبرترین مراکز آموزش هنر در کشور برشمرد و گفت: هنرمندان شاخص و برجسته‌ای از این هنرستان برخاسته‌اند که هرکدام از افتخارات استان و کشور و از چهره‌های اثرگذار هنر محسوب می‌شوند .
وی تاکید کرد: در تبریز مدارس متعددی وجود دارد که جزو افتخارات این شهر و استان محسوب می‌‌شوند اما در این میان هنرستان میرک از اعتبار بالایی در سطح کشور برخوردار است و نام و آوازه‌ی این مجموعه در میان مراکز آموزش هنر در سطح کشور می‌درخشد و دلیل این درخشش نیز همت هنرجویان و هنرآموزان این هنرستان است که با همت و تلاش، عناوین برتر جشنواره‌های مختلف ‌و‌ رتبه‌های برتر کنکور هنر را به خود اختصاص داده‌اند .
وی با اشاره به برگزاری بیست و پنجمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی در هنرستان میرک تبریز، این رویداد را در معرفی بیش از پیش این هنرستان در سطح کشور موثر دانست و گفت: بنا به اذعان مسئولان جشنواره‌ی یاد شده، در طول چندین دوره برگزاری جشنواره، ‌هنرستان میرک از بهترین فضا و امکانات برای برگزاری جشنواره برخوردار بود .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تشریح کرد: امیدواریم هنرستان های تبریز همچون گذشته خاستگاه حرکت‌های برجسته‌ای باشند و جریان پرشتاب، مستمر و بی‌پایان تعلیم و تربیت هنرمندان با قدرت و قوت در آنها ادامه یابد .
وی، کشف استعدادهای بالقوه هنرجویان و به فعلیت رساندن آن را در بازیابی و معرفی جایگاه برجسته هنرستان های تبریز بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: پرورش نسل جدید هنرمندان بر عهده‌ی هنرآموزان این هنرستان هاست و شایسته است شیوه‌ی استاد شاگردی در هنرستان ها حاکم شود تا هنرجویان، علاوه بر آموختن مسایل تئوریک از تجارب غنی این اساتید نیز بهره مند شوند.
محمدپور، همچنین از تدوین شیوه‌نامه‌ی ارزیابی هنرستانها در آینده‌ نزدیک خبر داد.
در آیین آغاز سال تحصیلی جدید همچنین از هنرجویان مقام‌آور در جشنواره‌های فرهنگی و هنری تقدیر شد .
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.