فرماندار شهرستان ملکان با بیان این‌که برداشت انگور از شهریور ماه تا اواخر مهرماه در شهرستان ملکان آغاز می‌شود، گفت: امسال برداشت بیش از 250 هزار تنی انگور از 11 هزار هکتار باغات شهرستان ملکان پیش بینی می‌شود.     محمد باقر خانی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، اظهار کرد: امسال به غیر از باغات انگور  15 روستایی که در اثر سرمازدگی فروردین ماه خسارت دیدند، وضعیت انگور مابقی باغات ملکان و روستاهای اطراف آن بسیار مطلوب است. 
 وی با بیان این‌که امسال علی‌رغم خسارت سرمازدگی در اوایل سال، تولید انگور در ملکان حدود 60 درصد افزایش یافته است، گفت: در حالی که سال گذشته مجموع انگور برداشته شده به 100 هزار تن نمی‌رسید، امسال میزان انگور برداشت شده از باغات ملکان به 250 هزار تن خواهد رسید.     وی ادامه داد: در این شهرستان واحدهایی مستقر است که محصولات کشاورزان را خریداری کرده و بسته بندی و فرآوری می‌کنند، به عنوان مثال کشمش پس از فرآوری و بسته بندی به مقصد کشورهای خارجی از جمله حاشیه خلیج فارس، آسیای میانی، روسیه، اروپا و کانادا و کشورهای شمال آفریقا صادر می‌شود. 
 وی با بیان این‌که امسال اقدامات خوبی از سوی سازمان جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و صندوق حمایت توسعه از بخش کشاورزی استان برای شهرستان ملکان انجام شده است، افزود: طبق آخرین اطلاعات بازار، هر کیلو سبزه حدود 18 هزار تومان به فروش می‌رسد. 
 وی افزود: کشاورزان می‌توانند برای جلوگیری از سو استفاده‌ی دلالان، برای فروش محصولات خود، به میدان فروش و کارخانجات سبزه پاک کنی مراجعه کنند؛ چرا که قیمت فروش به طور کامل مشخص است و امکان سواستفاده دلالان از کشاورزان وجود ندارد. 
 وی از برگزاری جشنوراه انگور و دوشاب ملکان به مدت دو روز در دهه اول مهرماه خبر داد و گفت: برنامه ریزی‌های لازم برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره انجام می‌شود. 
وی با بیان این‌که دوشاب جزو آثار ثبت شده‌ی ملی و ناملموس معنوی شهرستان ملکان است، افزود: تلاش می‌کنیم تولید انگور ملکان را با بهترین کیفیت به برند ملی تبدیل کنیم.   
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.