به گزارش ایرنا، حمید شکری روز دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان افزود: برای جبران کمبود فضای آموزشی، شهرداری و آموزش و پرورش لتبئ با در نظر گرفتن منافع شهری ورود کرده و مشکلات را حل کنند.
وی اضافه کرد: در قبال واگذاری یک هکتار زمین در شهرک سهند به آموزش و پرورش، مدرسه امیرکبیر جهت مسیرگشایی محدوده پارک شادی در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: همچنین برای جبران کمبود فضای آموزشی در محدوده این مدرسه، اداره اوقاف، زمینی به مساحت چهار هزار مترمربع از طریق کمیسیون ماده پنج با تغییر کاربری در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد داد.
شکری افزود: جابه جایی دانش آموزان مدرسه امیرکبیر نیز در سال تحصیلی آینده صورت می گیرد.
وی ارائه شاخص های آموزش و پرورش را در شورای شهرستان ضروری دانست و افزود: باید شاخص های آموزش و پرورش به صورت مستند در این شورا ارائه و مقایسه آن نسبت به سال های گذشته و همچنین شهرهای همجوار بررسی و در دسترس مردم و مسئولان قرار گیرد.
وی افزود: شورای آموزش و پرورش شهرستان می تواند در تمامی بحث های عمرانی و آموزشی به صورت مستقل تصمیم گیرد.
وی به زیرسازی مسیر دسترسی شهرک امام علی به گلشهر نیز اشاره کرد و افزود: شهرداری برای تردد آسان سرویس مدارس در این مسیر اقدامات ضروری را انجام دهد.
مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه گفت: ارائه برنامه های پروژه مهر و تعیین تکلیف فضای آموزشی شهرک ها دو محور اصلی جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان است.
جلیل اسلامی افزود: طبق قانون، سازندگان کلیه شهرک ها ملزم به ایجاد و احداث فضای آموزشی در شهرک ها و تحویل آن به آموزش و پرورش هستند.
وی اضافه کرد: در این مورد در مراغه دچار چالش هستیم و امیدواریم با همکاری شهرداری این مشکل در شهرستان حل شود.
وی ادامه داد: هم اکنون زمین سه مدرسه در شهرک های مراغه در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته و از سوی خیران در حال ساخت است.
وی به برنامه های پروژه مهر در سال تحصیلی 97 – 98 نیز اشاره کرد و گفت: 45 هزار دانش آموز در سال تحصیلی جاری در مدارس مراغه مشغول تحصیل خواهند شد.
اسلامی افزود: همزمان با سراسر کشور زنگ مهر امسال در مراغه به صورت پایلوت در هنرستان توحید با حضور مسئولان شهرستانی نواخته می شود.
وی همچنین به سازماندهی نیروی های انسانی در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی امسال 171 معاون مدرسه بر سر کلاس های درس حضور پیدا خواهند کرد.
وی استقبال مردم مراغه از مدارس هیات امنایی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: 10 درصد درآمدهای مدارس هیات امنایی خاص در مراغه صرف مدارس محروم در حاشیه شهر می شود.
وی به نتایج کنکور سراسری در سالجاری نیز اشاره کرد و افزود: امسال 36 نفر از دانش آموزان شهرستان موفق به کسب رتبه های زیر یک هزار در کنکور سراسری شدند.
حدود 46 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.