سیروس همتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مورد جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی اظهار داشت: من خودم بازیگری را از جشنواره تئاتر استان تهران شروع کرده ام و به تدریج تا مرکز تئاتر تهران و تئاتر شهر آمدم و دو سه نفر از داوران و کارگردانان که کارم را دیدند مرا به فیلم و سریال دعوت کردند.
وی افزود: همیشه بر این باور بودم که در چنین جشنواره هایی یک سری افراد جوان مستعدی بالا می آیند که خودم به عنوان داور اسم آنها را یادداشت کرده و به خاطر می سپارم که وقتی کارگردانی در مورد نقشی نظرم را خواست، او را معرفی می کنم.
همتی خاطرنشان کرد: من چون خودم از این جشنواره ها بالا آمده ام همیشه این جشنواره ها برای من حرمت و جایگاه ویژه ای دارند و احساس می کنم که 25 سال پیش خودم اینجا بودم.
وی با اشاره به جایزه های تعیین شده برای آثار اول، دوم و سوم اظهار داشت: وقتی بحث مالی و جایزه های تعیین شده را شنیدم بسیار خوشحال شدم زیرا که در تهران چنین جایزه ای وجود ندارد و این کار باعث دلگرمی بازیگران و کارگردانان می شود.
همتی، حسن چنین جشنواره هایی را شناساندن استعدادهای برتر دانست و گفت: شنیده ام که در این جشنواره چند اثر از شهرستان های استان حضور دارند؛ به هر حال فرصت مناسبی برای مطرح شدن بازیگر و کارگردان است.
وی در مورد امکانات اندک شهرستان ها و ملاک داوری این جشنواره ها گفت: من همچون آفتاب پرست هستم و همیشه به هر جایی که رفته ام خودم را با موقعیت و شرایط آنجا وفق می دهم؛ مقایسه تئاتر استانی تبریز با تئاتر استانی تهران کاری نادرست است زیرا که هر جشنواره را باید با توجه به موقعیت خودش سنجید و لذا ما آثار به نمایش درآمده را در قیاس با یکدیگر داوری خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، سی امین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی شب گذشته با اجرای نمایش «روز عزیز مرده» اثر محمد چرمشیر به کارگردانی محسن عبدلی در مجتمع فرهنگی 29 بهمن تبریز آغاز شد.
نمایش «آدم آدم است» نوشته مهرداد رایانی مخصوص، به کارگردانی بهنام ابوطالبی، نمایش «بازی» اثر نویسنده اصغر نوری به کارگردانی میرحسام کاظمی و نمایش «تمام من عدو» اثر مرتضی شاه کرم، به کارگردانی ابوالفضل اجاقپور هم در روز اول جشنواره اجرا شد.
نمایش «شب هزار و یکم» اثر استاد بزرگ تئاتر کشور بهرام بیضایی به کارگردانی جواد قامتی، نمایش «آسمان روزهای برفی» اثر محمد چرمشیر به کارگردانی سیامک افسایی، نمایش «پلی از جنس شیشه» نوشته نگار نادری توسط الیاس ضرابی و نمایش «نترس آب ها مهربانند» نوشته پژمان شاهرودی به کارگردانی غفار انوشا در روز دوم جشنواره اجرا می شود.
در روز سوم و پایانی سی‌امین جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی نمایش های «پرسه‌های موازی» اثر پیام لاریان به کارگردانی علی کاظمی‌وند و نمایش «خ.م خیلی محرمانه» به نویسندگی و کارگردانی میر میلاد مهدیزاده، نمایش «ناگهان زود» به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار و نمایش «آخرین بازی» اثر امیر مهروند توسط همین هنرمند به روی صحنه می رود.
6132/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.