مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی تاکید کرد: شرایط برای برگزاری نمایشگاه‌های فناورانه با کشورهای همجوار، فراهم شود.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علی جهانگیری در جلسه شورای اداری استان با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور در تبریز، با تاکید بر ضرورت حمایت معاونت علمی و فناوری از برگزاری نمایشگاه مشترک فناوری بین ایران و کشورهای همجوار اضافه کرد: قرار بود طی تفاهم نامه‌ای، نمایشگاه فناوری مشترکی بین آذربایجان شرقی به عنوان نماینده‌ی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برگزار شود که از معاونت تقاضا داریم اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهد.

وی در ادامه گفت: از اوایل دولت تدبیر و امید در سال ۹۲، در آذربایجان شرقی فعالیت‌هایی در حوزه مباحث اقتصاد دانش بنیان و اکوسیستم نوآوری و فناوری ایجاد و رویدادهای مختلفی با همکاری ستادهای توسعه فناوری برگزار شد که همکاری با ستاد نانو، بیو، فناوری‌های حوزه‌ی نفت و انرژی، ارایه‌ی طرح‌های مشترک بین وزارت دفاع و دانشگاه‌های ما و برگزاری نمایشگاه‌های فناوری‌ رینوتکس به منظور نشان دادن توانایی فناوری استان از آن جمله است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نتایج ارزیابی‌ سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در خصوص برگزاری نمایشگاه فناوری رینوتکس در استان، گفت: برآوردها نشان داده است که برگزاری این نمایشگاه ۱۶ درصد، موجب توسعه و ایجاد کسب و کار جدید شده و این نمایشگاه فرصت و محل خوبی برای تعامل دو طرف عرضه و تقاضا کننده در استان و کشور است.

جهانگیری در ادامه با بیان این که در استان ما کسی نیست که پاسخگوی مشکلات شرکت‌های دانش بنیان باشد، بیان کرد: شاید ۹۷ شرکت بنیان در استان ما، از نظر تعداد، کم به نظر برسد، اما کارهای قابل توجهی انجام شده است و بسیاری‌ها از شرکت‌ها به دلیل بروکراسی پیچیده به میدان نیامده‌اند.

وی اضافه کرد: تقاضا داریم تا محل مشخصی در دانشگاه‌ها یا پارک علم و فناوری برای مراجعه‌ی صاحبان شرکت‌های علم و فناوری تعیین شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.