به گزارش ایرنا، محسن ارشد زاده روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: از سال 1392 تاکنون 1593 طرح بهزیستی با اعتبار هزینه شده 1186 میلیارد ریال در استان آذربایجان شرقی بهره برداری شده است.
وی با اشاره به اینکه 250 هزار نفر به صورت مستقیم از خدمات بهزیستی در استان بهره مندند، گفت: 160 هزار نفر معلول، 15 هزار نفر سالمند و 4500 نفر بیمار روانی از جمله اقشاری هستند که از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه زنان سرپرست خانوار و کودکان در معرض خطر از دیگر قشرهای مشمول خدمات بهزیستی هستند، خاطرنشان کرد: پوشش خدمات اجتماعی سازمان بهزیستی به ویژه در بخش پیشگیری شامل کل جامعه است.
وی برنامه پیشگیری از معلولیت ها، طرح غربالگری تنبلی چشم و شنوایی
را از جمله خدمات عمومی بهزیستی عنوان کرد و گفت: 99 درصد جامعه هدف استان در قالب طرح سنجش شنوایی و 90 درصد در قالب طرح تنبلی چشم بررسی شدند.
ارشد زاده با اشاره به اینکه بر اساس پایش سه سال پیش وزارت بهداشت، 26 درصد جمعیت کشور دارای مشکلات روحی و روانی هستند، گفت: حدود 9 هزار بیمار روانی مزمن در استان آذربایجان شرقی وجود دارد .
وی با اشاره به فعالیت 6 مرکز نگهداری شبانه روزی و یک مرکز روزانه در استان ، گفت: 500 نفر در مراکز شبانه نگهداری می شوند.
ارشد زاده از فعالیت 16 مرکز اورژانس اجتماعی در استان خبرداد و گفت: مرکز ورزقان هم نیمه دوم امسال فعالیت خود را آغاز می کند.
وی با اعلام اینکه سال گذشته 10 هزار و 511 تماس مرتبط با شماره تلفن 123 اورژانس اجتماعی گرفته شده است، گفت: در سال جاری این تماس ها به 11 هزار و 240 رسیده است.
وی مداخله در بحران ها، بازپروری دختران فراری و سازش طلاق را از خدمات اورژانس اجتماعی عنوان کرد و گفت: 47 درصد اختلافات زناشویی با مداخله کارشناسان به سازش کشیده شده است.
به گزارش ایرنا امروز به صورت همزمان و از طریق تماس ویدئویی و با حضور سرپرست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی 1573 واحد مسکونی در سراسر کشور تحویل مددجویان بهزیستی شد که 21 واحد مربوط به آذربایجان شرقی بود .
3071/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.