گفت وگوی جی پلاس درباره هفته اول لیگ ملت ها

کارخانه: جای جبران نتایج هفته اول وجود دارد/ تمام بضاعت والیبال ایران این نیست

کارشناس والیبال ایران اعتقاد دارد ورزش ما نتیجه گرا است و اگر بخواهیم از الان انتقادات تندی به نتایج تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها داشته باشیم دیگر هیچ مربی سراغ بازیکنان جوان نمی‌رود.

لینک کوتاه کپی شد

مصطفی کارخانه کارشناس والیبال در گفت وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در خصوص عملکرد تیم ملی در هفته اول لیگ ملت‌ها گفت: با یک خِرد جمعی تصمیم گرفته شد تیم ملی با بازیکنان جوان راهی مسابقات شود و ما دو شکست و دو پیروزی داشتیم. در هر صورت انتظار مردم از والیبال بالا رفته است؛ نتایج می‌توانست بهتر باشد اما شاید همه بضاعتمان این نیست. ما ستاره‌هایی مانند سعید معروف و یک سری بازیکن دیگر داشتیم اما چون همواره در مسابقات ما حضور داشتند احساس کردیم باید جایگزین داشته باشند و در همه مسابقات از آنها استفاده نکنیم.

او افزود:  متاسفانه از بدشانسی بازیکنان خوبی مانند مجرد و صالحی و کریمی به دلیل آسیب دیدگی در اختیار تیم نبودند و از طرف دیگر بازیکنانی مثل وادی، عابدینی هم آسیب دیدند و کاظمی هم به ایران برگشت. در هر حال بدشانسی داشتیم و با این شرایط دو پیروزی و دو شکست نتیجه بدی نیست؛ البته مقابل ژاپن باخت بدی داشتیم و می‌توانستیم بهتر باشیم. همه این مسائل دست به دست هم داد اما این نتایج برای گذشته است و در ادامه مسابقات که به میزبانی بلغارستان برگزار می‌شود امیدوارم بچه‌ها فرض را بر این بگذارند که رقابت‌ها تازه می‌خواهد شروع شود. اگر چهار تیم را در هفته دوم شکست بدهیم فصل جدیدی آغاز می‌شود و ریکاوری ذهنی می‌شویم پس این طور نیست که همه امیدهای ما از دست رفته باشد و جای جبران داریم.

کارخانه در ادامه صحبت‌های خود گفت: بازیکنان تیم جوان‌هایی هستند که میدان بین‌المللی کمی را تجربه کردند وگرنه خیلی هم جوان نیستند و میانگین سنی خوبی داریم. ما سه والیبالیست خیلی خوب داشتیم که به خاطر آسیب دیدگی نتوانستند تیم را همراهی کنند و ضربه بزرگی بود؛ باید منتظر بمانیم ادامه مسابقات را ببینیم و قضاوت کردن برای چهار بازی  زود است.

کارشناس والیبال ایران در پایان گفت: باید صبور باشیم و جوان‌ها را بیشتر باور کنیم. ورزش ما ورزشی نتیجه گرا است و اگر بخواهیم از الان انتقادات تندی داشته باشیم دیگر هیچ مربی سراغ بازیکنان جوان نمی‌رود چون همه نتیجه می‌خواهند بنابراین باید واقعیت‌ها را ببینیم. باز هم می‌گویم جای جبران وجود دارد و اگر روند و عملکرد تیم خوب باشد قطعا جبران می‌کنیم. ما باید پشتوانه سازی کنیم؛ چرا جوان گرایی کردیم؟ چون میانگین سنی بالا رفته بود و این اصلا خوب نیست. امثال سعید معروف، موسوی و غفور فوق ستاره هستند و شاید هر 50 سال یک بار مانند این بازیکنان پیدا شود؛ این‌ها سرمایه‌های ملی ما هستند و در بازی‌های مهم باید از آنها استفاده کنیم اما اگر همواره فقط از بازیکنان قدیمی بخواهیم استفاده کنیم والیبال ما رشد نمی‌کند.  

 

دیدگاه تان را بنویسید