انکار رئیس فدراسیون والیبال؛ من بازنشسته نیستم!

رئیس فدراسیون والیبال در مورد وضعیت بازنشستگی خود گفت: هنوز ابلاغی مبنی بر بازنشستگی دریافت نکرده‌ام.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، موضوع بازنشستگی محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال به تازگی بار دیگر مطرح شده که با توجه به داشتن ۶۰ سال سن و ۳۵ سال سابقه کار، بازنشسته محسوب می‌شود. بر همین اساس حرف و حدیث‌هایی در مورد ورود مجدد دیوان محاسبات به ماجرای بازنشستگی داورزنی شنیده می‌شود.

محمدرضا داورزنی در گفت‌وگو با ایسنا به ماجرای بازنشستگی خود اشاره و بیان کرد: به کسی بازنشسته می‌گویند که ابلاغ بازنشستگی‌اش صادر شده باشد اما هنوز چیزی به من ابلاغ نشده است. از طرفی طبق قانون کسانی که سابقه ایثارگری دارند می‌توانند در صورت نیاز دستگاه اجرایی تا ۶۵ سالگی کار بکنند اما بعد از این سن تنها در صورتی که جزو مقامات باشند امکان کار دارند.   

او با بیان اینکه سال گذشته دیوان محاسبات بحثی را مطرح کرده بود که کارکنان دولت می‌توانند به سایر دستگاه‌ها مامور شوند، تاکید کرد: فدراسیون‌ها هم زیرمجموعه وزارت ورزش و جوانان هستند اما چون نهاد عمومی غیردولتی محسوب می‌شوند یک قید پنج ساله را تعریف کرد که فقط شامل من نیست، بلکه شامل خیلی از فدراسیون‌های دیگری است که روسایش کارمند وزارتخانه هستند و به فدراسیون مامور شده‌اند. وقتی برای ریاست فدراسیون انتخاب شده‌اند به آن فدراسیون مامور می‌شوند. سال گذشته این موضوع در دولت مطرح شده‌بود و دولت قبول کرده بود که من تا پایان دوره ۴ ساله در فدراسیون والیبال مامور باشم.

داورزنی در ادامه بیان کرد: این موضوع بار دیگر در مقطع کنونی مطرح شده که باز به مصوبه دولت نیاز دارد. من اگر الان به وزارت ورزش برگردم تا ۶۵ سالگی در هر پست سازمانی که داشته باشم، می‌توانم در وزارت ورزش کار کنم اما در مورد اینکه به فدراسیون والیبال ماموریت داشته باشم، کمیسیونی در دولت وجود دارد که آن باید موضوع را بررسی و تایید کند. البته مصوبه دولت قبل تا پایان دوره چهار ساله من بوده اما اگر دوستان دیوان محاسبات ابهامی داشته باشند، مجدد باید در دولت مطرح شود.  

رئیس فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که شنیده شده شما با حکم ماموریت دوره معاونت قهرمانی در فدراسیون والیبال هستید، گفت: خیر. جایگاه معاونین وزرا مشخص است. معاونین الان در آن پست کار می‌کنند. پستی که دارم و با آن به فدراسیون مامور شده‌ام مشاور وزیر است.

دیدگاه تان را بنویسید