گل‌محمدی: دیدار با سپاهان یکی از فنی ترین بازی های لیگ است/همیشه برای قهرمانی می‌جنگیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: دیدار با سپاهان سخت و یکی از فنی ترین بازی های لیگ است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از بازی با سپاهان در هفته دوازدهم لیگ برتر اظهار داشت: خوشحالیم به شهر زیبا و باصفای اراک آمدیم. مردم این شهر استقبال گرمی در فرودگاه و در مسیر هتل از ما داشتند و همیشه بودن‌شان انرژی مثبتی به ما می‌دهند. بازی مهم و حساسی پیش رو داریم. هر دو تیم تاز لحاظ فنی در سطح بالایی هستند و یکی از فنی‌ترین دیدارهای لیگ است. سپاهان با توجه به امکاناتش، مهر‌ه‌های خوبی که جذب کرده و کادرفنی خوبی دارد که یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است. 

*همیشه برای قهرمانی می‌جنگیم

وی ادامه داد:  از طرفی ما هم پرسپولیس هستیم و همیشه از بدو تاسیس تاکنون مدعی قهرمانی بوده است و همیشه برای قهرمانی جنگیده است. تقابل این دو تیم می تواند فنی و جذاب باشد. امیدوارم در نهایت هم نتیجه خوبی بگیریم و هم بازی خوب و فنی ارائه بدهیم.

* برد یا باخت بازی‌های قبلی در اراک تضمینی برای دیدار فردا نیست

سرمربی پرسپولیس درخصوص اینکه سپاهان در هر دو حضورش در اراک برنده شده و سرخ‌پوشان هر دو بازی خود را در این شهر شکست خورده اند و از این لحاظ تحلیل‌های متفاوتی برای برگزاری بازی در اراک وجود دارد، پاسخ داد: برد یا باخت بازی‌های گذشته تضمینی برای بردن یا باختن دیدار فردا نیست. اگر بخواهیم اتفاقات قبلی را به الان ربط بدهیم کار خوبی نیست و نمی‌توانیم به این مضووع فکر کنیم. فردا روز، هفته و فرصت جدیدی برای ما است و دوست داریم بهترین عملکرد را داشته باشیو و می‌خواهیم با تمام قوا به میدان برویم.

* نویدکیا در جریان پوستر باشگاه سپاهان نبود اما باید به هم احترام بگذاریم

گل‌محمدی درباره اینکه طبق نظر خودش و محرم نویدکیا پرسپولیس و سپاهان برای کاهش تنش‌ها قبل از شروع لیگ در دیداری دوستانه به مصاف هم رفتند اما پوستر باشگاه سپاهان و حذف ستاره پرسپولیس قبل از مسابقه فردا تنش‌زا شده است، پاسخ داد: ما مربیان تمام تمرکزمان روی مسائل فنی است و خود نویدکیا هم در جریان موضوع نبوده است. افرادی که در بخش رسانه‌ای سپاهان هستند باید پاسخگو باشند اما دو تیم می‌خواهند مردانه مقابل هم قرار بگیرند و با هم رقابت کنند. اولین موضوع  مهم در این میان احترام گذاشتن است و تنها چیزی که باید رعایت شود احترام گذاشتن به همدیگر است زیرا می‌تواند رقابت را سالم‌تر و جذاب‌تر کند.

* بازی کردن پرسپولیس و سپاهان در زمین بی‌طرف به سود سایر مدعیان قهرمانی است

وی اضافه کرد: درباره برگزاری دیدار سپاهان و پرسپولیس در اراک هم باید بگویم نسبت به رای صادر شده واقعا معترض هستم. اتفاقات عجیبی افتاده و آرای عجیب و غریبی صادر شده است. نباید دو تیمی که تا این حد خوب فوتبال بازی کرده و نمایش فنی خوبی دارند با هم در زمینی بی‌طرف بازی کنند. این موضوع برای هر دو تیم خوب نیست. سپاهان و پرسپولیس ورزشگاه های مجهزی دارند. برای صدور هر حکمی هم باید تمام جوانب را در نظر گرفت. بازی کردن سپاهان و پرسپولیس در زمین بی‌طرف به سود برخی تیم‌های مدعی دیگر است و آنها نفع می‌برند. سپاهان و پرسپولیس از این رای متضرر می‌شوند و برای صدور حکم بیشتر به باشگاه‌های صاحب منفعت فکر شده است تا اینکه بخواهند به متضرر شدن این دو تیم فکر کنند.

* رای پرونده گل‌گهر منافع همه باشگاه‌ها را زیر سوال برد

سرمربی پرسپولیس درخصوص به هم ریختگی جدول لیگ پس از کسر 7 امتیاز از گل‌گهر‌، گفت:  اگر در این اتفاق صد در صد مقصر باشگاه گل‌گهر بود بحثی نداشتیم اما همه تقصیرها را نمی‌توانیم گردن آنها اندازیم. بخشی از این اتفاق به دلیل بی‌توجهی مسئولان فدراسیون فوتبال و کمیته روابط بین‌الملل  و عدم مسئولیت پذیری فدراسیون است. با این رای منافع همه باشگاه‌ها را زیر سوال بردند و حکمی غیرمنصفانه در حق تیم‌های دیگر است. هرچند دو سه باشگاه سود بردند اما خیلی از باشگاه‌ها ضرر کردند.

* سازمان لیگ درباره اعمال کسر امتیاز از گل‌گهر در جدول لیگ اشتباه کرد

گل‌محمدی ادامه داد: امتیازهای لحاظ شده طبق این رای نباید اکنون در جدول لیگ لحاظ شود. سازمان لیگ اشتباه بزرگی کرد زیرا حکم هنوز قطعیت پیدا نکرده است. ابتدا باید به کمیته استیناف برود و پس از آن لحاظ شود اما دوستان ظاهرا نسبت به این مسائل خیلی عجله دارند.

* درباره انتخاب کاظمی پیش‌داوری نمی‌کنیم و حس خوبی از این انتخاب داریم

وی درمورد انتقادات باشگاه پرسپولیس از انتخاب وحید کاظمی به عنوان داور بازی با سپاهان، عنوان کرد: از این مسئله و انتخاب انتقاد رسمی نداشتیم. درباره داوری پس از تمام شدن بازی‌ راحت‌تر می‌توان صحبت کرد و به انتخاب کاظمی پیش قضاوتی نداریم. اگر صحبتی باشد پس از بازی مطرح می‌کنیم. برای تیم داوری آرزوی موفقیت دارم زیرا بازی سنگینی است و امیدوارم تمرکز خوبی روی صحنه‌اها داشته باشند و با دوندگی خوب، تصمیمات خوبی بگیرند. نسبت به انتخاب همه داوران حس خوب و خوشبینی داریم و امیدواریم همه آنها منجمله کاظمی قضاوت خوبی داشته باشند.

* مهدوی‌کیا برای اهتزاز پرچم ایران از خودگذشتگی و جانفشانی کرده است

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال کشورمان درباره حواشی اخیر مربوط به مهدی مهدوی‌کیا، گفت: خیلی راحت نباید از روی اسامی و افراد رد شویم. اگر نگاهی به گذشته داشته باشیم می‌بینیم وی چه فداکاری‌ها، جانفشانی‌ها و از خودگذشتگی‌هایی برای تیم ملی کشورمان و اهتزار پرچم کشورمان انجام داد. وی همه کار کرد و از خودش و جانش گذاشت. یادم است وقتی برای جام جهانی 2006 به آلمان رفتیم و تمرینات را شروع کردیم، مهدی مصدومیت خیلی شدیدی از ناحیه کمر داشت. فکر می‌کردیم به این مسابقات نمی‌رسد اما صبح تا شب و شب تا صبح کار و فیزیوتراپی می‌کرد. با درد و آمپول برای تیم ملی بازی کرد. خیلی‌ها این مسائل را نمی‌بینند و خیلی‌ها هم زود فراموش می‌کنند.

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال کشورمان درباره حواشی اخیر مربوط به مهدی مهدوی‌کیا، گفت: خیلی راحت نباید از روی اسامی و افراد رد شویم. اگر نگاهی به گذشته داشته باشیم می‌بینیم وی چه فداکاری‌ها، جانفشانی‌ها و از خودگذشتگی‌هایی برای تیم ملی کشورمان و اهتزار پرچم کشورمان انجام داد. وی همه کار کرد و از خودش و جانش گذاشت. یادم است وقتی برای جام جهانی 2006 به آلمان رفتیم و تمرینات را شروع کردیم، مهدی مصدومیت خیلی شدیدی از ناحیه کمر داشت. فکر می‌کردیم به این مسابقات نمی‌رسد اما صبح تا شب و شب تا صبح کار و فیزیوتراپی می‌کرد. با درد و آمپول برای تیم ملی بازی کرد. خیلی‌ها این مسائل را نمی‌بینند و خیلی‌ها هم زود فراموش می‌کنند.

گل‌محمدی ادامه داد: مهدوی‌کیا یکی از بهترین بازیکنان ما در جام جهانی 2006 بود. این یک نمونه است اما خیلی راحت نباید نسبت به کسی که سبب افتخار و سربلندی فوتبال کشور شده به خاطر یک کار که به درست یا غلط بودن آن کاری نداریم، موضع تخریبی داشته باشیم. متاسفانه آدم‌هایی درباره وی توییت می‌زنند که زمان بازیگری مهدوی‌کیا هیچ جایگاهی در فوتبال نداشتند و بچه بودند اما اکنون راه به راه برای تخریب مهدی توییت زده و از این کارها صحبت می‌کنند. باید مقداری قدرشناس باشیم و گذشته افراد را بهتر و بیشتر ببینیم. باید دید چه کارهایی برای این مملکت انجام دادند. در این موضوع مهدو‌ی‌کیا چیزی را از دست نداد اما ما با قضاوت خود خیلی چیزها را از دست دادیم.

دیدگاه تان را بنویسید