نشست خبری مسئولان کمیته ملی المپیک؛

فخری: توجه به بانوان مهم ترین هدف ما است/ سیاست ها درباره برخی ورزشکاران تغییر می کند

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ گوانگژو گفت: با مصوبه هیئت اجرایی به عنوان سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ انتخاب شدم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، پیمان فخری صبح سه‌شنبه در نشست خبری که در آکادمی ملی المپیک برگزار شد، اظهار کرد: با مصوبه هیات اجرایی به عنوان سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی انتخاب شدم. ما دو افق عملیاتی و آرمانی برای خود در بازی‌های آسیایی ترسیم کرده‌ایم. امیدوارم شرایط کشور به گونه‌ای باشد که حجم بیش‌تری از قهرمانان در بازی‌ها شرکت کنند و فرصتی برای حضور رشته‌های ورزشی بیشتری است.  مطمئنا به دنبال ارتقای جایگاه ورزش در بازی‌های آسیایی هستیم و تلاش خودمان را خواهیم کرد. باتوجه به شرایطی که هست سعی می‌کنیم از کالاهای ایرانی استفاده کنیم هم‌چنین با ستاد مبارزه با دوپینگ همکاری خواهیم داشت تا کاروانی پاک را اعزام کنیم‌. توجه به بانوان هم از مهم‌ترین اهداف ما است‌.

پیش‌بینی اولیه از تعداد رشته‌های مدال‌آور ایران در بازی‌های آسیایی

فخری در مورد انتخاب مسیر پروازی کاروان به چین، میزبان بازی‌های آسیایی تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم از پرواز مستقیم استفاده کنیم و در حال  رایزنی با شرکت‌های هواپیمایی داخلی هستیم تا بهترین مسیر پروازی و با قیمت مناسب را انتخاب کنیم.

او افزود: ثبت نام اولیه و تکمیل فرم‌ها انجام و ارسال شده است. کتابچه فنی رشته‌ها به فدراسیون‌ها ارسال شده است. رشته‌ها در سه سطح "قطعا مدال‌آور هستند"، "شانس مدال دارند" و "قطعا مدال ندارند" تقسیم‌بندی شدند. در بررسی اولیه بین ۲۷ تا ۲۸ رشته مدال‌آور خواهند بود.

امیدوارم بازی‌های آسیایی اولویت باشد

فخری در پاسخ به این پرسش که  قهرمانی جهان والیبال با بازی‌های آسیایی تداخل دارد و برای این تیم کدام رویداد اولویت است، گفت: در یکی، دو رشته دیگر هم این اتفاق رخ می‌دهد. سیاست کلان ورزش کشور باید تصمیم بگیرد اما بازی های آسیایی اهمیت زیادی برای کشور دارد. ستاد عالی باید تصمیم بگیرد کدام اولویت است و امیدوارم بازی‌های آسیایی که از اهمیت زیادی برخوردار باشد اولویت باشد.

او در مورد سوال خبرنگار جی پلاس درباره چالش‌هایی که برخی ورزشکاران با فدراسیون‌های خود دارند مانند احسان حدادی، سهراب مرادی و کیانوش رستمی گفت: تصمیمات در ستاد عالی باید گرفته شود و باید راهکاری برایش پیدا شود. هزینه‌هایی سنگینی برای برخی ورزشکاران می‌شود و در ستاد عالی باید بررسی کرد و امیدوارم قضایا حل شود و باید سیاست ها در این باره تغییر کند.

فخری در مورد انتخابات نفرات برای بورسیه کمیته بین‌المللی المپیک تاکید کرد: کمیته بین‌المللی المپیک به افرادی بورسیه می‌دهد که بداند صاحب سهمیه می‌شود چون قرار است از دی‌ماه بورسیه‌ها را پرداخت کند. برای کمیته بین‌المللی المپیک رنکینگ ورزشکاران و شانس آن‌ها بسیار مهم است از این رو این نکته در انتخاب نفرات باید مورد توجه قرار بگیرد.

سعیدی: کمیسیون ورزشکاران نقش مشورتی دارد

کیکاووس سعیدی در مورد برگزاری دومین دوره انتخابات کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک بیان کرد:  انتخابات کمیسیون ورزشکاران ۲۱ آبان برگزار شد. سه ملاحظه از طرف رییس کمیته ملی المپیک به ما ابلاغ شد؛ اول مشارکت حداکثری ورزشکاران، دوم دوری از هرگونه حاشیه و سوم رعایت آیین نامه.

او ادامه داد: تجربه اول برگزاری انتخابات، با چالش هایی همراه بود و سه رییس کمیسیون عوض شدند. ۱۳۲ نفر رای دادند و ۵۶ نفر کاندیدا بودند که یک نفر انصراف داد. این بار تعداد رای دهندگان نسبت به قبل بیشتر بود.

او ادامه داد: هیچ گونه اعتراضی نسبت به نتیجه انتخابات نداشتیم و آیین نامه شرح وظایفی دارد و کمیسیون نقش مشورتی دارد و عزیزان قول و وعده وعید نباید بدهند. کمیسیون پل ارتباطی بین ورزشکاران و مسئولان کمیته ملی المپیک است و امیدوارم جلسه معارفه به زودی برگزار شود. آیین نامه در اختیار اعضا قرار می گیرد. امیدوارم این کمیسیون با انسجام، مشارکت و هم افزایی فعالیتش را شروع کند.

دیدگاه تان را بنویسید