پایان توهم توطئه سعودی ها علیه پرسپولیس

رئیس دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال درباره عدم اجازه پرواز به پرسپولیسی‌ها برای سفر به عربستان توضیحاتی ارائه کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، حمیرا اسدی، رئیس دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال،‌ درباره عدم اجازه پرواز اعضای تیم فوتبال پرسپولیس به عربستان، اظهار داشت: باشگاه پرسپولیس ساعت 18 روز گذشته (سه‌شنبه)  اطلاعات پرواز تیمش را به فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرد و ما نیز این اطلاعات را به فدراسیون فوتبال عربستان ارسال کردیم ولی طبیعتاً این ساعت، زمان اداری در هیچ کشوری نیست. قاعدتاً از امروز صبح فرآیند پیگیری‌ها آغاز شد و یادآوری‌های لازم را به فدراسیون فوتبال عربستان گوشزد کردیم. اگر بخواهم واقعیت این موضوع را بگویم در این مدت که تیم‌های ایرانی به عربستان سفر کرده‌اند، فدراسیون فوتبال این کشور همکاری‌های خوبی را با ما داشته است و سفر همه تیم‌‌ها به این کشور برای میزبانی‌ها و فرآیند برگزاری مسابقات با رضایت بوده است.

وی درباره اینکه چه زمانی برای صدور مجوز فدراسیون فوتبال عربستان لازم است، عنوان کرد: معمولا 7 تا 10 روز زودتر از پرواز باید اطلاعات تیم از باشگاه به ما داده شود و ما این اطلاعات را به فدراسیون میزبان اعلام کنیم تا آنها با سازمان هواپیمایی کشور‌شان که در هر کشوری می‌تواند این مرجع متفاوت باشد، هماهنگی کنند تا مجوز پرواز گرفته شود. متاسفانه ما این تجربه را در پرواز تیم پرسپولیس به هند نیز داشتیم و در آن زمان نیز اطلاعات تیم یک روز قبل از پرواز ارائه داده شد که باعث شد مشکلی مشابه به وجود بیاید.

وی در گفت‌وگویی رادیویی اشاره کرد: با آقای صدری (سرپرست باشگاه پرسپولیس) صحبت کردم و ایشان هم از صبح خیلی پیگیر و نگران بود ولی مسائل اداری که شاید خارج از حیطه مدیریت ایشان هم بوده باعث شده تا اطلاعات به موقع ارسال نشود.

اسدی در واکنش به اینکه بنابراین کارشکنی‌ از سوی فدراسیون یا دولت عربستان شکل نگرفته است، خاطرنشان کرد: خیر، چنین چیزی نبوده است.

رئیس دپارتمان بین‌الملل فدراسیون فوتبال درباره اینکه صدری قصد دارد بابت این موضوع به AFC شکایت کند، ابراز داشت: شاید ایشان مطلع نیستند یا اینکه اطلاعات درستی به ایشان داده نشده است. به هرحال خواهشم این است که دوستان پرسپولیسی با صعه صدر با این موضوع برخورد کنند. به هر حال مشکلی به وجود آمده باید صبوری کنند تا مشکل حل شود، چراکه همکاران‌مان در فدراسیون ایران و فدراسیون عربستان همچنان در حال کار روی این موضوع هستند. خودِ آقای صدری شماره کاپیتان پرواز را به من دادند و با ایشان هم صحبت شده است و همه چیز در دست اقدام است. به هر حال وقتی مشکلی به وجود می‌آید باید مدیریت بحران هم وجود داشته باشد تا به بهترین شکل ممکن بتوان موضوع را مدیریت کرد.

اسدی در پایان گفت: خواهشم این است که مصاحبه‌های این چنینی انجام نشود چراکه این مصاحبه‌ها در نهایت به ضرر خودمان تمام می‌شود و مثل موارد مشابه قبلی می‌تواند منجر به رای کمیته انضباطی AFC علیه باشگاه ختم شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید