جی پلاس

پایان اسطوره آغاز شد؛ سقوط فدرر پس از ۱۷۰۰ روز

اسطوره سوییسی پس از چند سال در بین ۱۰ تنیسور برتر نخواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، فرشته مقدم: راجر فدرر از هجدهم اکتبر دیگر در فهرست ۱۰ تنیسور برتر نخواهد بود و هوبرت هورکاش جایگاهش را تصاحب می کند. تنیسور لهستانی پس از پیروزی بامداد سه شنبه برابر فرانسس تیافوئه از  اسطوره جهان تنیس عبور کرد. او توانست با نتیجه ۲ بر صفر حریف فرانسوی اش را در ایندینز ولز شکست دهد و سه امتیاز بیشتر از فدرر داشته باشد (۳۲۸۵). 

هورکاش همچنین آخرین حریف فدرر در تنیس ویمبلدون بود که با پیروزی ۳ بر صفر مقابل تنیسور سوییسی توانست به نیمه نهایی سومین گرند اسلم سال صعود کند. 

کسپر رود نروژی دیگر تنیسوری بود که توانست از ستاره سوییسی عبور کند. فدرر کم کم دارد بهای فعالیت نکردنش را می پردازد. به نوشته مارکا، او در دو فصل اخیر تنها ۱۹ بار در میادین حاضر شده و ۱۴ پیروزی و پنج باخت را تجربه کرده است. همه این بازی ها در شش تورنمنت انجام شد. 

سه جراحی زانوی راست موجب شد قهرمان ۲۰ گرند اسلم نتواند در رنکینگ جهانی سیر صعودی داشته باشد. این دلیل سقوط فدرر از میان ۱۰ تنیسور برتر بود. این اتفاق از شانزدهم ژانویه ۲۰۱۷ رخ نداده بود. در آن زمان در جایگاه هفدهم قرار داشت.  

رنکینگ جهانی دوشنبه هفته آینده به روز می شود و فدرر پس از ۱۷۳۶ روز دیگر در میان بهترین های جهان نخواهد بود. او ممکن است تا پایان سال به رتبه های پایین تر سقوط کند. همه چیز به عملکرد یانیک زینر، دنیس شاپووالف و دیگو شوارتسمن بستگی خواهد داشت. 

همچنین رقابت تنیسور سوییسی در شروع فصل آینده در هاله ای از ابهام خواهد بود. فدرر تا زمانی که احساس نکند کاملا آماده شده است در هیچ مسابقه ای شرکت نخواهد کرد چون مدت زیادی است در میادین حضور نداشته است. 

دیدگاه تان را بنویسید