جی پلاس

ایران – امارات؛ ادامه مسیر صعود به جام جهانی در کرانه های خلیج فارس

ایران و امارات سومین دیدار خود در انتخابی جام جهانی را امشب ساعت 20:30 در حاشیه خلیج فارس و در دبی برگزار می کنند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ یوزهای ایران در سومین دیدار خود در مسیر صعود به جام جهانی 2022 قطر، پنج شنبه شب ساعت 20:30 در کرانه‌های خلیج فارس و در شهر دبی به مصاف تیم ملی اماراتی می‌رود. تقابل این دو همسایه ساحلی در شرایطی است که هر دو به دلایل مختلفی نیاز مبرمی به کسب سه امتیاز این مسابقه دارند.

شاگردان دراگان اسکوچیچ به لطف دو پیروزی ارزشمند مقابل سوریه و عراق و کسب هر 6 امتیاز ابتدایی، در صدر جدول گروه خود قرار دارند و با اعتماد به نفس و آسودگی خاطر به مصاف میزبان خود خواهند رفت که به هیچ وجه عملکرد خوبی نداشته است.

برت فن مارویک، سرمربی نامدار هلندی در دو بازی ابتدایی به نتیجه دلخواه با امارات نرسید. شاگردان او در دو دیدار نسبتا آسان برابر لبنان و سوریه، تیم های نه چندان قدرتمند به دو تساوی دست یافتند و حالا باید جلوی قوی‌ترین تیم گروه به پیروزی دست یابند که همین موضوع فشار مضاعفی را روش دوش آن‌ها قرار می‌دهد.

تیم ملی فوتبال ایران و عراق مقدماتی جام جهانی شجاع خلیل زاده سردار آزمون علی قلی زاده

امارات برای سر و سامان بخشیدن به وضعیت خود، باید برای اولین بار ایران را شکست دهد؛ اتفاقی که در تاریخ فوتبال دو کشور هرگز رخ نداده است و بهترین نتایج آن‌ها کسب 4 تساوی و همینطور تحمل 10 شکست در تاریخچه تقابل‌های دو کشور است.

در عوض اسکوچیچ و شاگردانش روی ابرها سیر می‌کنند. بعد از عبور از مرحله دوم انتخابی جام جهانی و شکست دادن بحرین و عراق در خرداد 1400، فشار و استرس از روی دوش ملی‌پوشان ایران برداشته شد. نتیجه تیم ملی با انگیزه مضاعف عراق و سوریه را هم در این دور شکست دادند و حالا تیم اسکوچیچ توانستند 9 پیروزی متوالی در بازی‌های رسمی و دوستانه ثبت کنند و این سرمربی کروات در آستانه دو رقمی شدن و ثبت یک رکورد بی‌نظیر در فوتبال ایران است.

علاوه بر این، ایران نیم نگاهی هم به مسابقه با کره جنوبی در تهران دارد. این دیدار در هفته چهارم انتخابی جام جهانی برگزار خواهد شد و تیم ملی در صورت کسب پیروزی مقابل امارات و 9 امتیازی شدن، با خیال مطمئن تری مقابل قوی ترین رقیب خود در این مرحله قرار می‌گیرد.

تیم ملی فوتبال ایران

مهم‌ترین خبر برای اسکوچیچ نبود هیچ مصدوم و محروم در تیم ملی است. 26 بازیکن حاضر در اردوی تیم ملی شامل 19 لژیونر در سلامتی کامل هستند و بدون هیچ مشکلی تا این دیدار تمرین کرده‌اند. تنها نگرانی اسکوچیچ تمرین کوتاه تا دیدار با امارات است که به علت وجود لژیونرهای متعدد، امری اجتناب ناپذیر خواهد بود.

در سوی مقابل امید اماراتی‌ها به علی مبخوت است که با زدن 77 گل ملی، بهترین گلزن حال حاضر فوتبال آسیا در رده ملی است. با این حال او هرگز تاکنون به ایران گلزنی نکرده و امیدوار است دروازه تیم ملی ایران را که در 7 دیدار رسمی و دوستانه خود گلی دریافت نکرده، باز کند.

دیدگاه تان را بنویسید