محسن بیرانوند در گفت و گو با جی پلاس؛

پاسخ دبیر فدراسیون وزنه‌برداری به شائبه تصمیم گیری عجیب در خصوص سهراب مرادی

دبیر فدراسیون وزنه برداری اظهاراتی را در خصوص حواشی مبنی بر حذف نام سهراب مرادی از حضور در المپیک و پنهان کردن این موضوع بیان کرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ حدود 20 روز به المپیک توکیو باقی مانده و تمام ورزشکاران آماده حضور در این بازی ها می‌شوند. حضور نمایندگان وزنه برداری در این دوره از مسابقات بی حاشیه نبود و اکنون نیز جنجال جدیدی ایجاد شده است. شنیده شده فدراسیون جهانی وزنه برداری طی ارسال نامه‌ای به کمیته ملی المپیک و فدراسیون وزنه برداری ایران نام سهراب مرادی، علی هاشمی و علی داوودی را جزو نفراتی در لیست قرار داده که شرایط حضور در المپیک را دارند اما مسئولان فدراسیون بدون اطلاع به سهراب مرادی با کمیته ملی المپیک صحبت می‌کنند که این ورزشکار به دلیل مصدومیت نمی‌تواند در المپیک شرکت کند و علی هاشمی را جایگزین می‌کنند.

در این میان خبرهای تایید نشده ای وجود دارد که با توجه به اینکه ریاست فدراسیون وزنه برداری به دلیل بازنشسته بودنش که البته هنوز به طور رسمی اعلام نشده با ریاست هیات وزنه برداری ایلام که رئیس کمیته فنی فدراسیون هم است صحبت‌هایی انجام دادند و جلسه‌ای هم با استاندار ایلام گذاشتند که در صورت حمایت رئیس فدراسیون برای بازنشسته نشدن ، علی هاشمی وزنه بردار ایلامی را به المپیک اعزام خواهند کرد؛ همچنین شنیده شده کمیته ملی المپیک طی مکاتبه‌ای از فدراسیون وزنه برداری خواسته نام دو ورزشکار را برای حضور در المپیک اعلام کند و  مسئولان فدراسیون اعلام کردند سهراب مرادی در کلمبیا مصدوم شده و نمی‌تواند در المپیک شرکت کند و زمانی که سوال می‌کنند آیا مرادی از این جریان اطلاع دارد می‌گویند با خبر است. مصداق بارز این اتفاقات زمانی بود که نامه بازنشستگی سهراب مرادی توسط حسین رضازاده ریاست وقت فدراسیون بدون اطلاع این ورزشکار امضا شد و مرادی مشکلات فراوانی را برای بازگشت به ورزش حرفه‌ای پشت سر گذاشت.  با این اتفاق سناریوی حذف بهادر مولایی این بار برای سهراب مرادی تکرار شد.

محسن بیرانوند در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، در این باره اظهار کرد: فدراسیون جهانی چنین نامه‌ای را برای ما ارسال کرده و اسم سه نفر هم در لیست بود اما دال بر این که مرادی می‌تواند در المپیک حضور پیدا کند نبود، بلکه به عنوان کسی که در تمام گزینشی‌ها شرکت کرده است. ما حتی علی میری و ایوب موسوی را حذف کردیم که سهراب بتواند نماینده کشور ما باشد اما مرادی به عنوان ورزشکاری که تمام گزینشی‌ها را تکمیل کرده به ما معرفی شده بود.

او افزود: حضور سهراب در المپیک طبق آیین نامه سیستم گزینشی المپیک منوط بر این بود که یا باید نفر اول قاره آسیا می‌شد یا جزو هشت نفر برتر جهان؛ تا لحظه‌ای هم که ما در حال بررسی بودیم چه کسی به المپیک برود مرادی نفر اول قاره آسیا نبود چون وزنه بردار قرقیزستان درجایگاه بالاتر قرار داشت و در مسابقات آسیایی و کلمبیا نتوانست از سد این ورزشکار عبور کند؛ از طرفی جزو هشت نفر برتر جهان هم نبود بنابراین فقط یک احتمال وجود داشت که سهراب سهمیه را کسب کند آن هم این بود که وزنه برداران بلاروس، چین و ژاپن حذف شوند تا قرقیزستان جزو نفرات اول جهان و سهراب مرادی هم به عنوان نفر اول قاره آسیا انتخاب شود. ما آن لحظه که باید تصمیم می‌گرفتیم و به IWF و IOC  نامه می‌زدیم از کجا می‌دانستیم چین، بلاروس و ژاپن وزنه بردارانشان را در دسته 96 حذف خواهند کرد یا نه؟

بیرانوند در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: ما تمام تلاشمان لحظه به لحظه این است که مدال و نتایج بهتری کسب کنیم. درمورد این تصمیم هم رئیس و نایب رئیس به  اردویی که در رامسر داشتیم آمدند  تا چهار صبح جلسه  تشکیل دادیم و تمام جوانب را بررسی کردیم که شاید راهی وجود داشته باشد و بتوانیم نفراتی را به المپیک بفرستیم که بالاترین مدال را بگیرند. ما اگر سهراب را معرفی کرده بودیم با توجه به اینکه وزنه بردار چین حذف شد اما وزنه بردار بلاروس و ژاپن در 96 کیلو شرکت کردند و قرقیزستان هم نفر اول آسیا بود مرادی نمی‌توانست سهمیه را کسب کند.  اینطور نبوده که ما تیری در تاریکی بزنیم که شاید آن وزنه برداران در دسته 96 کیلو حذف شدند و اگر این اتفاق رخ نداد علی هاشمی و علی داوودی را به المپیک اعزام کنیم.  ما اگر مرادی و داوودی را معرفی می‌کردیم یک سهمیه از دستمان می‌رفت و فقط باید با علی داوودی در توکیو شرکت می‌کردیم.  

 

دیدگاه تان را بنویسید