مقایسه مشخصات فنی تویوتا RAV4 با ونزا

تویوتا RAV4 و تویوتا ونزا از نظر سگمنت بسیار شبیه یکدیگر هستند که در این گزارش به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مانند بسیاری از خودروسازان، تویوتا به گسترش عرضه‌های شاسی‌بلند و کراس اوور خود ادامه می‌دهد تا بتواند هر چه بیشتر خریداران خودرو‌های مختلف را جذب کند. همانطور که ما این مقاله را می‌نویسیم، تویوتا شش مدل کاربردی مجزا در خط تولید خود داده اس و هفتمین مدل را در اواخر امسال با اولین کرولا کراس، یک کراس اوور کوچک بر اساس خودروی کامپکت کرولا، اضافه خواهد کرد.

با این حال، امروز ما دو مدل کراس اوور تویوتا را با هم مقایسه می‌کنیم که فناوری‌های مشترک زیادی دارند، اما خریداران بسیار متفاوتی را هدف قرار می‌دهند.

یکی از آن‌ها تویوتا RAV۴ است؛ یک شاسی بلند جمع و جور که یکی از شناخته شده‌ترین پلاک‌های صنعت خودروی آمریکا را دارد. خودرو مورد مقایسه دیگر راو ۴ است که در حال حاضر در نسل پنجم خود، پیشرانه‌های بنزینی، هیبریدی و پلاگین را ارائه می‌کند تا به خریداران تویوتا طیف وسیعی از انتخاب‌ها را برای انتخاب منبع انرژی وسیله نقلیه‌شان ارائه دهد.

در این مقایسه، RAV۴ به مصاف تویوتا ونزا می‌رود، خودرویی که نسل دوم آن پس از شش سال وقفه در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شد. ونزا زیرساخت‌ها و پیشرانه هیبریدی خود را با RAV۴ به اشتراک می‌گذارد، اما همه آن را در نمای بیرونی شیک‌تری می‌پیچد که ونزا را به گزینه‌ای شیک و مجلل در کلاس SUV جمع‌وجور تبدیل می‌کند.

RAV۴: شما می‌توانید از بین سه موتور تویوتا RAV۴ یکی را انتخاب کنید. مدل‌های ابتدایی از یک ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری استفاده می‌کنند که ۲۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۸۴ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند و به صورت استاندارد با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و FWD عرضه می‌شود. AWD یک گزینه است.

تویوتا در راو ۴ هیبریدی، یک موتور بنزینی ۲.۵ لیتری را با قدرت الکتریکی ۲۱۹ اسب بخار ارائه می دهد. یک موتور الکتریکی برای ۱۱۸ اسب بخار / ۱۴۹ پوند فوت مناسب است، در حالی که موتور الکتریکی دوم در محور عقب، که با AWD ارائه می شود، ۵۴ اسب بخار و ۸۹ پوند فوت تولید می‌کند.

مدل‌های پلاگین تویوتا RAV۴ Prime نیز دارای یک موتور ۲.۵ لیتری بنزینی هستند، اما RAV۴ Prime ادعا می‌کند که از ترکیب بنزین و برق قدرت ۳۰۲ اسب بخاری دارد. RAV۴ Prime دارای موتور الکتریکی قدرتمندتر جلویی است که ۱۷۹ اسب بخار قدرت دارد.  

ونزا: تویوتا ونزا را با یک پیشرانه هیبریدی ارائه می‌کند که اتفاقاً شبیه به راو ۴ هیبریدی است، با ۲۱۹ اسب بخار قدرت از ترکیب گاز و برق و  همانند RAV۴ هیبریدی، AWD استاندارد را ارائه می دهد.

 

RAV۴: هر RAV۴ دارای هشدار تصادف از جلو و تشخیص/اجتناب از عابر پیاده با ترمز اضطراری خودکار است. سیستم هشدار خروج از خط با کمک فرمان ،یک عملکرد کمکی ردیابی خط، چراغ‌های جلو اتوماتیک، کروز کنترل راداری و توانایی خواندن علائم راه را دارد.

یک نقطه کور و یک مانیتور ترافیک متقابل عقب در تریم XLE و بالاتر گنجانده شده است همچنین دارای یک گزینه‌های ایمنی شامل دوربین‌های خارجی دید پرنده و کمک پارک با ترمز خودکار است.

ونزا: تویوتا ونزا را به همان مجموعه کمک‌های ایمنی راننده RAV۴ مجهز می‌کند یعنی دارای سیستم هشدار برخورد از جلو با تشخیص عابر پیاده و ترمز خودکار، هشدار خروج از خط، کمک فرمان، کمک ردیابی خطوط، نوربالای خودکار، کروز رادار، کمک علائم جاده  است، اما ونزا به صورت استاندارد دارای مانیتورینگ نقطه کور و هشدار ترافیک متقابل عقب است، ویژگی که در RAV۴ اختیاری است. تریم محدود ونزا نما‌های دوربین ۳۶۰ درجه چشم پرنده را اضافه می‌کند.

RAV۴: تویوتا RAV۴ LE را با چرخ‌های فولادی ۱۷ اینچی با روکش‌هایی که به آلیاژ‌های LE Hybrid و XLE ارتقا یافته است، می‌پوشاند. در تریم‌های بالایی، آلیاژ‌های ۱۸ و ۱۹ اینچی ارائه می‌شوند.

چراغ‌های جلو و عقب LED در هر RAV۴ گنجانده شده است و چراغ‌های مه شکن استاندارد در XLE هستند. XLE گزینه‌های سانروف و ورودی بدون کلید غیرفعال را اضافه می‌کند و مدل XSE Hybrid را می‌توان با سقف پانوراما انتخاب کرد. XLE با قابلیت درب عقب برقی و برف پاک کن حسگر باران در دسترس است و تویوتا در مدل‌های Limited یک درب عقب هندزفری اضافه می‌کند.

تویوتا RAV۴ LE هیبریدی و تریم‌های بالاتر دارای کنترل آب و هوای دو منطقه‌ای هستند. XLE با گرمکن صندلی‌های جلو و فرمان، صندلی‌های با قابلیت تنظیم برقی و چرم اختیاری است و می‌توانید صندلی‌های تهویه‌دار را در مدل XSE Hybrid دریافت کنید.

ونزا: تویوتا ونزا LE با رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی عرضه می‌شود که در XLE و Limited به ۱۹ اینچ ارتقا می‌یابد. چراغ‌های جلو و عقب LED مانند درب عقب برقی، صندلی راننده برقی، ستون فرمان با قابلیت تنظیم برقی و سیستم تهویه مطبوع دو منطقه‌ای در تمام تریم‌ها گنجانده شده‌اند. صندلی‌های جلوی گرم‌کن استاندارد در تریم XLE هستند و صندلی‌های دارای تهویه نیز همراه با پکیج Limited هستند.

دیدگاه تان را بنویسید