گذر یک شهاب سنگ آسمان ایالت آمریکا را روشن کرد

دوربین های مدار بسته خانه‌ها در قسمت‌های مختلف ایالت کلورادو در آمریکا یک منظره عجیب را ثبت کرده‌اند که در آن یک گلوله آتش از آسمان می‌گذرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از سی بی اس دنور، با توجه به اطلاعات ناسا، این گلوله آتش درخشان یک شهاب سنگ است. جان الیس یکی از ساکنان اورگرین در کلوردو ویدئویی از یک نور درخشان در منطقه محل سکونتش به نمایش گذاشت. به گفته او این نور به اندازه‌ای درخشان بود که چراغ‌های خورشیدی را شارژ کرد.

مهر نوشت؛ اندرو فیشر یکی از ساکنان شهر ولینگتون و داگ رابینسون از ساکنان شهر بولدر نیز ویدئوهایی را از این شهاب سنگ به اشتراک گذاشتند.

رابینسون در این باره می‌گوید: همه جا تاریک بود و ناگهان آسمان روشن شد.

از عصر روز گذشته انجمن شهاب سنگ آمریکا ۴۱ گزارش درباره گلوله آتشی بر فراز منطقه فرانت رنج دریافت کرد. ۶ نفر نیز اعلام کردند صدای مهیبی شنیده‌اند.

این درحالی است که هفته قبل رسانه های خبری در سراسر آمریکا  از گذر ۵ گلوله آتشین در سراسر آمریکا در جمعه شب نیز خبر دادند. در همین راستا ناسا در یک پست فیس بوکی اعلام کرد گزارش های زیادی از مشاهده گلوله های آتشین دریافت کرده است.  طبق گفته دیده بان شهاب سنگی ناسا، بیش از ۸۰ نفر  گذر یک شهاب سنگ از سواحل ایالت کارولینای شمالی را مشاهده کرده اند.

از سوی دیگر انجمن شهاب سنگ آمریکا نیز اعلام کرد ۱۵۱ گزارش دیگر از رصد شهاب سنگ در  مریلند، کارولینای شمالی، کارولینای جنوبی و ویرجینیا  دریافت کرده است. البته ناسا توضیح نداده آیا تنها یک شهاب سنگ در آن شب رصد شده یا شهاب سنگ مذکور به چند قسمت تقسیم شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید