گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

کولایی در واکنش به طرح استیضاح ظریف: برخی به خوبی نشان دادند چه اندازه با شفافیت مخالفند

همان‌گونه که شاهد هستیم کمپین‌هایی در حمایت از دکتر ظریف به راه افتاده و در حال گسترش هستند، ولی احزاب سیاسی باید با این موضوع فعالتر برخورد کنند.

یک استاد دانشگاه معتقد است که برای برخی گروه‌ها نه تنها منافع مردم و مصالح ملی موضوعیت ندارد، بلکه از هر ابزاری برای رسیدن به اهداف خود بهره می‌گیرند که یکی از آنها استیضاح است.

دکتر الهه کولایی در گفت و گو با خبرنگار جماران درباره دلیل هجمه های اخیر به محمدجواد ظریف در فضای حقیقی و مجازی گفت: دو لبه قیچی در داخل و خارج اصلاح و بقای نظام را هدف گرفته‌ و بی‌تدبیری و ناامیدکردن مردم هم به آن اضافه می‌شود. از این رو، در میانه مشکلات داخلی و خارجی, سیاست خارجی عرصه‌ای است که تاثیری مستقیم و فوری بر روند مسایل داخلی دارد. آنچه پیداست، دولت روحانی و ظریف عادی‌سازی روابط با جهان را هدف قرار داده و برای تحقق آن به سختی می کوشند، اما این تلاش منافع گروه های اندکی را در داخل به خطر انداخته که با شفافیت و روشن کردن ابعاد فعالیت‌های اقتصادی خود مخالف هستند.

این استاد دانشگاه افزود: آنها در جریان تصویب لایحه‌های شفاف‌سازی از سوی دولت که FATF خوانده می‌شود، به خوبی نشان دادند تا چه اندازه با شفافیت و آشکارشدن فعالیت‌های اقتصادی  مخالف هستند و زمانی که ظریف بر موضوع پولشویی اصرار ورزید، ابزارهای جدیدی را برای متوقف کردن دولت مورد استفاده قراردادند.

وی بیان کرد: برای این گروه‌ها نه تنها منافع مردم و مصالح ملی موضوعیت ندارد، بلکه از هر ابزاری برای رسیدن به اهداف خود بهره میگیرند که یکی از آنها استیضاح است. بنابراین، در این شرایط احزاب سیاسی و نهادهای مدنی باید از تمامی ابزارها و امکانات خود برای پشتیبانی از ادامه این سیاست در دولت استفاده کنند. همان‌گونه که شاهد هستیم کمپین‌هایی در حمایت از دکتر ظریف به راه افتاده و در حال گسترش هستند، ولی احزاب سیاسی باید با این موضوع فعالتر برخورد کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.