قیمت قطعات مصرفی دیگنیتی گرانتر از بنز و بی‌ام‌و ؟! + عکس

قیمت فیلتر هوای خودروی دیگنیتی 650 هزار تومان است در صورتی که قیمت این فیلتر در بازار جهانی 3 دلار است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، طی چند روز گذشته قیمت بسیار بالای قطعات مصرفی خودرو دیگنیتی در فضای مجازی جنجال برانگیز شده است.

ایران جیب نوشت؛ طبق گزارش یکی از مالکین خودروی دیگنیتی که جهت سرویس دوره‌ای خودروی خود به نمایندگی بهمن موتور مراجعه کرده، پس از تعویض فیلتر هوای کابین با مبلغ بسیار بالای 650 هزار تومان جهت تعویض این فیلتر مواجه شده است.

با توجه به پیگیری انجام شده قیمت این فیلتر در بازار جهانی حدود 3 دلار است.

با توجه به اینکه فیلتر کابین از قطعات مصرفی خودرو است و در اکثر خودروها این قطعات معمولا ارزان قیمت هستند، این مبلغ بسیار عجیب بنظر میرسد.

طبق جستجوهای انجام شده در سطح اینترنت مبلغ این فیلتر بسیار ارزانتر  از آن چیزی‌ست که قیمت گذاری شده است. 

این قطعه در خودروهایی با قیمت بین 3 تا 4 میلیارد تومان در بازار، کمتر از نصف قیمت خودرو دیگنیتی است.

لذا از شرکت بهمن موتور درخواست می‌شود در این خصوص توضیحات لازم را اطلاع رسانی نمایند.

قیمت فیلتر کابین برای خودروهای بنز و بی ام و:

q5xs4qkf01f8lhwnbiew (1)

6xq5m6j82o9tuy1smw69

  بهمن موتور به انتشار این خبر واکنش نشان داد و بیانیه ای صادر کرد؛

با جستجو در سایت های فروش اینترنتی قطعات خودرو می توان متوجه شد که قیمت کنونی فیلتر کابین دیگنیتی که در کشور چین با عنوان IX50 شناخته شده، از 21 تا 28 دلار قیمت گذاری شده است. البته برخی از سایت های فروش آنلاین آسیای شرقی قطعات دسته سوم (فیک) دیگنیتی را با یک سوم قیمت رسمی کارخانه به فروش میرسانند که هیچ یک از این قطعات مورد تایید کمپانی تولید کننده خودرو نیست و بهمن موتور نیز با توجه به تعهد خود برای استفاده از با کیفیت ترین قطعات در محصولات خود حاضر نیست هزینه کمتر را قربانی بی کیفیت کردن محصول کند.

گفتنی است که در مورد واردات قطعات خودرو در کنار قیمت رسمی کارخانه، هزینه های جانبی دیگر از جمله بیمه، تعرفه گمرک، حمل و نقل و توزیع باید در نظر گرفته شود.

خودروهای فیدلیتی و دیگنیتی بهمن موتور در حال حاضر با گارانتی 5 ساله با 150 هزار کیلومتر و یکسال سرویس ادواری رایگان تا 20 هزار کیلومتر عرضه می شوند و شرکت در حال داخلی سازی قطعات مصرفی برای کاهش قیمت و تولید انبوه است، البته قبل از عرضه این خودروها به بازار بهمن موتور با دعوت از قطعه سازان داخلی آمادگی خود را برای تولیدات با کیفیت داخلی اعلام کرده که هم اکنون در این زمینه فعالیت ها در جریان است.  

دیدگاه تان را بنویسید