سازمان هواشناسی با پیش بینی بارش در نیمه غربی کشور، نسبت به بروز آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها در برخی نقاط استان های لرستان، شمال خوزستان، چهارمحل و بختیاری، جنوب غرب اصفهان، آذربایجان غربی، کردستان، ایلام و کرمانشاه هشدار داد.

به گزارش جماران، امروز (جمعه، دوازدهم آذرماه) بارندگی در نیمه غربی کشور در مناطق البرز مرکزی و جنوبی و دامنه های جنوبی البرز پیش بینی می شود. بارش در مناطق سردسیر به شکل برف و در مناطق مستعد به شکل تگرگ پیش بینی شده است.

بارش ها تا ظهر امروز در برخی نقاط استان های لرستان، شمال خوزستان، چهارمحل و بختیاری، جنوب غرب اصفهان، آذربایجان غربی، کردستان، ایلام و کرمانشاه شدیدتر است و از این رو، آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه ها در این مناطق دور از انتظار نخواهد بود.
برپایه این گزارش، در ساعت های بعد از ظهر امروز به تدریج از شدت بارش ها در شمال غرب و غرب کشور کاسته می شود، اما در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شرق خوزستان و جنوب غرب اصفهان بارش ها شدیدتر می شود.
امروز همچنین در استان های ساحلی دریای خزر، دامنه های البرز غربی و شمال غرب و به تدریج شمال شرق کشور در برخی ساعت ها وزش بادهای شدید پیش بینی شده است.

** خروج سامانه بارشی از بعد از ظهر شنبه
گزارش سازمان هواشناسی حاکی است، از روز شنبه بارش های پراکنده در برخی نقاط شمال شرق و شمال غرب و رگبار و رعد و برق در استان های خوزستان، شمال بوشهر، شمال غرب فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد پیش بینی می شود، اما سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج خواهد شد.
در این روز در مناطقی از دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق کشور وزش بادهای شدید پیش بینی شده است. از اواخر وقت امروز با نفوذ زبانه پرفشار، دما در نیمه غربی کشور و برای فردا در شمال شرق و شرق کشور کاهش نسبی خواهد داشت.
این گزارش، جو نسبتا پایداری را برای روز یکشنبه آینده در اغلب مناطق کشور پیش بینی کرده است.
هوای امروز تهران ابری همراه با بارش باران، رعد و برق و وزش بادهای نسبتا شدید است و از ظهر فردا به بعد، کاهش ابر و کاهش وزش باد پیش بینی می شود.
حداکثر دمای امروز تهران 9 درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.