حضرات آیات عظام تقلید ناصر مکارم شیرازی، نوری همدانی، جعفر سبحانی، جوادی آملی و علوی گرگانی از اقشار مختلف مردم برای حضور باشکوه و حماسی در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کردند.

به گزارش جماران، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان طی سخنانی با اشاره به اینکه همه باید در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند، اظهار کرد: باید فریاد روز قدس در جهان طنین‌انداز شود، نباید فراموش کرد که قبله نخست مسلمین غصب شده و باید به زودی به جهان اسلام باز گردد.

وی ادامه داد: رژیم غاصب اسرائیل اعلام کرده تا به حال می خواستیم ابتدا با فلسطین و سپس با اعراب و مسلمانان کنار بیاییم اما اکنون فهمیدیم که اول باید با اعراب کنار آمده و دم آن ها را ببینیم و سپس به سراغ فلسطین برویم.

آیت الله العظمی حسین نوری همدانی از دیگر مراجع تقلید نیز در بیانیه ای همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان را به حضور گسترده و حماسی در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.

وی گفت: مردم باید با حضور خود به مستکبران، صهیونیست ها و ایادی شان بفهمانند که در برابر وحدت، عزت و قدرت امت اسلام محکوم به سقوط هستند.

این مرجع تقلید اظهار کرد: امروز جنایات فراوانی در عراق، سوریه، لبنان، یمن، بحرین، افغانستان و پاکستان صورت می گیرد که نتیجه آن تخریب، کشتار و آوارگی است.

نوری همدانی بیان کرد: این رژیم خون‌آشام و غده سرطانی غاصب باید از صفحه روزگار محو شود.

آیت الله العظمی جعفر سبحانی نیز در سخنانی با تاکید بر حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس بیان کرد: مسلمانان باید در آخرین جمعه ماه رمضان‌،‌ در همه نقاط جهان برای حمایت از مردم فلسطین در صحنه حاضر شوند تا حکومت جائر صهیونیستی را سرجای خود بنشانند و قدس آزاد شود.

وی گفت:‌ یک جمعیت جائر می‌خواهد مسجدالاقصی را نادیده بگیرد،‌ آنها تلاش می‌کنند آثار اسلامی در شهر قدس از جمله مسجدالاقصی را از بین ببرند که ما باید با آنها از طریق انجام اقداماتی همچون برگزاری راهپیمایی روز قدس مقابله کنیم.

آیت الله العظمی عبدالله جوادی‌آملی از دیگر مراجع تقلید نیز در سخنانی با دعوت از مردم برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: روز جهانی قدس تنها برای آزادسازی محرومان فلسطین نیست؛ زیرا قدس قداستی به طول و عرض جهان اسلام دارد.

وی اظهار کرد: روز جهانی قدس سنت حسنه امام راحل است و بر همه ما لازم است که در این راهپیمایی شرکت کنیم.

آیت الله العظمی محمدعلی علوی گرگانی نیز در پیامی خواهان حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس شد.

وی در این پیام خاطرنشان کرده است: امت مؤمن و روزه‌دار اسلامی به صورت همدل، یک‌صدا و یکپارچه در راهپیمایی روز قدس حضور چشمگیر داشته باشند.

آیت الله علوی گرگانی بیان کرد: امت شریف، مؤمن و روزه‌دار اسلامی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان نزدیک است، آخرین جمعه‌ای که با عنایت و دستور حضرت امام راحل به روز قدس نام‌گذاری شده است روزی که امت اسلامی وظیفه دینی و سیاسی دارند یکصدا و همدل و یکپارچه بر اسرائیل، غاصب کشور اسلامی فلسطین و قدس شریف فریاد مرگ بر صهیونیست سر دهند.

وی ادامه داد: وظیفه آحاد امت اسلامی سنگین‌تر است و لذا اینجانب توصیه می‌کنم همچون سال‌های گذشته در راهپیمایی روز قدس حضور چشمگیر داشته و بر سر استکبار و دست‌نشاندگان آن اظهار انزجار و تبری کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.