انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پس از کش و قوس های زیاد برگزار شد و دونالد ترامپ کاندیدای حزب جمهوری خواه در این انتخابات نفس گیر و خسته کننده پیروز شد.

انتخابات جنجالی آمریکا که تبلیغاتش با سر و صدای زیاد و رسوایی کاندیداها همراه بود، برگزار شد و کاندیدای جمهوری خواهان در این انتخابات توانست رقیب دموکرات خود را شکست دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مردم آمریکا دونالد ترامپ را به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری این کشور انتخاب کردند.

پیام تبریک پوتین
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به او تبریک گفت.
او در پیامی به رئیس جمهور جدید آمریکا ابراز اطمینان کرد که مذاکرات دو جانبه بین مسکو و واشنگتن در جهت منافع روسیه و آمریکا هر دو خواهد بود.

رئیس جمهوری مصر پیروزی ترامپ را تبریک گفت

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در همه عرصه ها تقویت شود.

در بیانیه رسمی ریاست جمهوری مصر آمده است که «جمهوری عربی مصر امیدوار است که دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ شاهد دمیدن روح تازه ای در مسیر روابط مصر و آمریکا شود.»

ترامپ: با همه روابط خوبی خواهیم داشت
رئیس جمهور جدید آمریکا پس از پیروزی در انتخابات در جمع هوادارانش سخنرانی کرد.
دونالد ترامپ در میان هوادارانش سخنرانی کرد و گفت: «معذرت می خواهم که شما را کمی منتظر گذاشتم. من در انتخابات پیروز و رئیس جمهور آمریکا شدم. کلینتون با من تماس گرفت و این پیروزی را به من تبریک گفت. او بسیار تلاش کرد اما در اشتباه بود.»
وی افزود: «من عاشق آمریکا هستم و متعهد می شوم که رییس جمهور تمام آمریکایی ها باشم. به آن تعداد معدودی که به من رای نداده اند باید بگویم من برای کمک به شما آمده ام. اکنون زمانی برای ماست تا در کنار به یک ملت واحد تبدیل شویم. هیچ رویایی دست نیافتنی و هیچ چالشی حل نشدنی نیست. من با کمک همه آمریکایی ها از همه ادیان، کشورمان را یکپارچه خواهیم کرد. من آمریکا را می ‌شناسم. من تک تک آمریکایی‌ ها را می ‌شناسم. ما از سربازان کشورمان حمایت خواهیم کرد. من از پلیس مخفی و ماموران پلیس هم که در فرآیند انتخابات فعال بودند، کما تشکر را دارم.»
ترامپ در مورد مبارزات انتخاباتی گفت: «این یک مبارزه انتخاباتی معمولی نبود بلکه مبارزه ای باورنکردنی بود.»
وی در مورد روابط با دیگران گفت: «ما با همه روابط خوبی خواهیم داشت و هیچ تنشی با دیگران نخواهیم داشت. من منافع کشورم را بر منافع هر کشوری ترجیح می دهم. قول می دهم رشد اقتصادی را دو برابر کنم و با هر کشوری که با ما رابطه خوبی داشته باشد رابطه خوبی داشته باشم زیرا ما با هیچ کشوری جنگ نداریم. با همه کشورها و دولت ها همکاری خواهم کرد. ما به دنبال شراکت با همه هستیم.»
او از اعضای خانواده اش هم قدردانی کرد.


دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا شد.

ترامپ با کسب 289 رأی الکترال در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شد. ترامپ برای سخنرانی پس از پیروزی اش در انتخابات آماده می شود. با پیروزی وی در ایالت پنسیلوانیا، بسیاری از رسانه ها او را رئیس جمهور جدید آمریکا خواندند.شبکه سی سی تی وی چین گزارش داد در نهایت دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا شد و به کاخ سفید راه یافت.

ترامپ فقط به 6 رأی الکترال نیاز دارد

دونالد ترامپ با پیروزی در پنسیلوانیا آراء خود را به 264 رساند و به 270 رای مورد نظر بسیار نزدیک شد.

تبریک مارین لوپن به ترامپ
«مارین لوپن» رهبر جبهه ملی فرانسه به عنوان حزب راست افراطی این کشور به عنوان دومین شخصیت به دونالد ترامپ به عنوان «رئیس جمهور جدید آمریکا» تبریک گفت.
او همچنین این پیروزی را به مردم آمریکا تبریک گفت.

پیروزی کلینتون در ایالت مین
هیلاری کلینتون در ایالت مین بر دونالد ترامپ جمهوری خواه غلبه کرد.
به این ترتیب او سه رای دیگر به آراء الکترال خود افزود.

نشست اضراری دولت ژاپن

در پی افزایش احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، وزارت دارایی و بانک مرکزی ژاپن نشست اضطراری برگزار کردند.ارزش شاخص بازارهای مالی شرق آسیا در پی احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز کاهش یافت.

افزایش بیش از ۵۰ دلاری قیمت طلا

با احتمال پیروزی ترامپ قیمت طلا در بازارهای جهانی به علت به شدت افزایش یافت که بالاترین رقم از زمان برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) محسوب می شود.
طلا با افزایش قیمت ۵۰.۳۴ دلاری، اکنون ۱۳۲۵.۰۲ دلار معامله می‌شود.

ترامپ در پنسیلوانیا هم پیشتاز است

اختلاف ترامپ و کلینتون در ایالت پنسیلوانیا همچنان در حال افزایش است. بیش از 95 درصد آراء در این ایالت شمارش شده و ترامپ از کلینتون پیشی گرفته است.

تقاضا برای مهاجرت از آمریکا به شدت افزایش یافت

در سایه احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تقاضا برای مهاجرات از این کشور به شدت افزایش یافته است.کشورهای نیوزیلند و کانادا اعلام کردند که تقاضا برای مهاجرت به این دو کشور در پی احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به شدت افزایش یافته است.

کاهش ارزش شاخص های بازار های شرق آسیا

ارزش شاخص بازارهای مالی شرق آسیا در پی احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز کاهش یافت.

نخستین پیام تبریک به ترامپ

«پائولین هانسون» رهبر حزب راست افراطی «ملت واحد» در استرالیا در پیام توئیتری زودهنگامی به دونالد ترامپ تبریک گفت و نوشت: «جناب آقای رئیس جمهور درب های این کشور همیشه به روی شما باز است. تبریکات مرا پذیرا باشید.»

پیروزی کلینتون در ایالت نوادا

هیلاری کلینتون آرای الکترال را در ایالت «نوادا» را از آن خود کرد.

شانس ترامپ 95 درصد شد

نیویورک تایمز شانس پیروزی ترامپ را از 95 درصد به بسیار محتمل تغییر داد.شادی در ستاد مرکزی دونالد ترامپ در شهر نیویورک آغاز شده این در حالی است که طرفداران کلینتون ناراحت هستند و اشک می ریزند.

ترامپ در آستانه رئیس جمهور شدن

ترامپ با کسب 260 رأی الکترال به کاخ سفید نزدیک از همیشه شد و به احتمال زیاد باید وی را رئیس جمهوری جدید آمریکا دانست.این در حالی است که کلینتون 229 رای الکترال به دست آورده است.

تظاهرات علیه ترامپ

مخالفان ترامپ در مقالب کاخ سفید در واشنگتن علیه ترامپ تظاهرات کردند.

شرط پیروزی کلینتون

کلینتون تنها در صورتی پیروز خواهد شد که در پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین هر سه پیروز شود. برخی از هواداران کلینتون از پیروزی وی ناامید شده و خود را برای شکست آماده کرده اند.هیلاری کلینتون در پیام توئیتری نوشت: «هر اتفاقی که بیافتد این تیم دستاوردهای بسیاری دارد که به آن افتخار کند. ممنونم به خاطر همه چیز.»

ترامپ بار دیگر از کلینتون جلو زد

دونالد ترامپ بار دیگر با کسب 232 رای الکترال از کلینتون که 209 رای الکترال به دست آورده پیشی گرفت.ترامپ 49.4 درصد و کلینتون 46.4 درصد آراء را تا کنون به دست آورده اند.

ورق برگشت،کلینتون پیشتاز شد

هیلاری کلینتون پس از شمارش آرای ایالت های جدید با کسب 55 رای الکترال تعداد آرای الکترال خود را به 197 افزایش داد و از ترامپ که تا کنون 187 رای الکترال از آن خود کرده پیشی گرفت.

ترامپ به ریاست جمهوری نزدیک شد

دونالد ترامپ با کسب 168 رای الکترال به ریاست جمهوری آمریکا و کاخ سفید نزدیک تر شد و کلینتون با کسب 13 رای الکترال در ویرجینیا، آراء خود را به 131 رای افزایش داد. این در حالی است که نیویورک‌تایمز شانس پیروزی ترامپ را به 91 درصد افزایش داده است..18 ایالت به ترامپ رای دادند.ترامپ در فلوریدا به عنوان مهمترین ایالت در انتخابات هم پیروز شد. این ایالت 29 رأی الکترال دارد.

کلینتون هنوز امیدوار است

در حالی که ترامپ توانسته است 18 رای الکترال مربوط به ایالت مهم اوهایو را هم به دست آورد، یکی از مشاوران ارشد کلینتون همچنان در خصوص پیروزی وی ابراز خوش بینی کرده است.
وی به وال استریت ژورنال گفت احتمال می رود در پنسیلوانیا و میشیگان نتیجه به نفع کلینتون باشد.
مشاور ارشد کلینتون گفت اگر این پیش‌بینی ‌ها درست باشد، جمع آراء الکترال کلینتون به عدد 270 لازم خواهد رسید.

ارزش دلار هم سقوط کرد

ارزش دلار آمریکا نیز در برابر ین و یورو سقوط کرد.

قیمت نفت سقوط کرد

با افزایش احتمال پیروز شدن ترامپ به عنوان رییس جمهور آمریکا قیمت نفت دو درصد کاهش یافت. بازار بورس آمریکا هم با کاهش ارزش مواجه شد. چند شاخص معاملات بازار سهام در آمریکا از جمله داو جونز تا 3 درصد افت کرده‌اند.

همه چیز به کام ترامپ

پس از شمارش آرای 28 ایالت آمریکا ترامپ توانست 151 رای الکترال را به دست آورد این در حالی است که کلینتون توانست 122 رای الکترال را از آن خود کند.

ترامپ فاصله را بیشتر کرد

ترامپ در 16 ایالت و کلینتون در 10 ایالت پیروز شدند.

ترامپ از کلینتون پیشی گرفت

تاکنون آراء 28 ایالت شمارش شده و ترامپ با 147 رای در برابر 109 رای الکترال،‌ از کلینتون جلو افتاده است.ترامپ در تگزاس که 38 رأی الکترال دارد، پیش افتاده است. همچنین نود درصد آرای فلوریدا شمارش شده و ترامپ بیش از 100 هزار رأی بیشتر کسب کرده است.رای ‌گیری در چند ایالت دیگر از جمله نیویورک به پایان رسید؛ این در حالی است که بسیاری در انتظار اعلام نتجه انتخابات در فلوریدا، به عنوان یکی از حساس ترین ایالت ها هستند. همچنین 90 درصد از آرای نیویورک شمارش شده است که کلینتون 78 درصد را از آن خود کرده است.

کلینتون از ترامپ پیشی گرفت

بر اساس شمارش اولیه آرا در برخی از ایالت ها هیلاری کلینتون موفق شد با کسب 68 رای الکترال از ترامپ که 66 رای الکترال به دست آورده است، پیشی بگیرد.تا کنون کلینتون در 8 و ترامپ در 7 ایالت پیروز شده اند.
رای ‌گیری در ایالت آرکانزاس نیز به پایان رسید؛ این در حالی است که شمارش آراء در فلوریدا از رقابت تنگاتنگ دو نامزد حکایت دارد. ترامپ در ایالت آلاباما پیروز شد.

پایان انتخابات در 16 ایالت

انتخابات در ۱۶ ایالت دیگر آمریکا به پایان رسید.

ترامپ پیشتاز است

بر اساس شمارش اولیه آراء در ده ایالت ترامپ از کلینتون پیشتاز است و توانسته است 33 رای الکترال را در مقابل 3 رای الکترال کلینتون را به دست آورده است.هواداران ترامپ از این مساله بسیار خوشحال هستند.هر کدام از کاندیداها نیاز به 270 رای الکترال دارد.

جمهوری خواهان اکثریت سنا را به دست آوردند

جمهوری خواهان اکثریت را در مجلس نمایندگان آمریکا کسب کردند. به این ترتیب کرسی های جمهوری خواهان در سنا آمریکا به 248 و دموکرات ها به 44 کرسی رسید.این انتخابات همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.

تیراندازی در نزدیکی یکی از مراکز رای گیری

تیراندازی در نزدیکی یک محل رای گیری در شهر «آزوسا» در جنوب کالیفرنیا به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن دست کم پنج نفر منجر شد.
دستکم دو نفر از زخمی ها با بالگرد پلیس به بیمارستان منتقل شده اند.
پلیس اکنون برای یافتن مظنون در حال تجسس در این منطقه است.
در این حادثه یک مهاجم در ساعت 14 به وقت محلی در نزدیکی یک مرکزاخذ رای تیراندازی کرد.

پیروزی ترامپ در ایندیانا و کنتاکی و پیروزی کلینتون در ورمونت
ایالت ‌های ایندیانا و کنتاکی اولین ایالت ‌هایی هستند که رای گیری در آنها پایان یافت. نتایج اولیه نشان می دهد رای از ترامپ در این دو ایالت بالا است.
در حالی که در کنتاکی 79 درصد آراء شمارش شده، نامزد جمهوری خواهان پیشتاز است.
این در حالی است که کلینتون در ایالت ورمونت از ترامپ پیش است.در ایالت فلوریدا نیز ترامپ پیشتاز است.

مشارکت ضعیف سیاه پوستان

بر اساس آمارهای شبکه تلویزیونی«سی ان بی سی»70 درصد از سفید پوستان در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده و در مقابل فقط 12 درصد از سیاه پوستان در این انتخابات شرکت کردند.

تنش در مقابل برج ترامپ

مقابل برج ترامپ هم اکنون کامیون‌ های پر از شن برای مقابله با هر گونه حمله و یا انفجاری پارک کرده اند.گفته می شود این کامیون ها سنگربندی کرده اند تا خسارات ناشی از حملات تروریستی احتمالی را به حداقل برسانند.

پایان رای گیری و درخواست دموکرات برای تمدید

رای گیری در انتخابات آمریکا لحظاتی پیش در برخی ایالت های شرق آمریکا به پایان رسید.دموکرات ها تمدید مدت زمان رای گیری در ایالت کارولینای شمالی را درخواست کردند.

مادورو: سیستم انتخاباتی آمریکا منسوخ است

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا گفت سیستم انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا یک سیستم قرون وسطایی و منسوخ است.
مادورو تاکید کرد رئیس جمهور آمریکا به جای آنکه توسط همه مردم کشور انتخاب شود توسط تعدادی از افراد انتخاب می شود.
وی افزود رئیس جمهور آمریکا را مردم این کشور انتخاب نمی کنند بلکه حدود 500 نفر هستند که رئیس جمهور را انتخاب می کنند.

وی همچنین از دیدار قریب الوقوع خود با جان کری خبر داد.

وب سایت ترامپ هک شد
وب سایت دونالد ترامپ امشب برای مدت زمانی هک شد. هم اکنون بالای بخشی از وب سایت ترامپ نوشته شده است: « تبریک می گوییم. کلینتون برنده است.»

حس بد آمریکایی ها به انتخابات

طبق نظرسنجی «کانسالت / پولیتیکو» اکثر مردم آمریکا به هیچ وجه حس خوبی نسبت به انتخابات ریاست جمهوری ندارند به طوری که 58 درصد از آنها می گویند فقط امیدوارند این انتخابات هرچه سریعتر پایان پذیرد.

در این نظرسنجی 72 درصد نیز گفتند نگران این انتخابات هستند و 71 درصد نیز گفتند این انتخابات آنها را عصبی کرده است.
در این نظرسنجی که از 18 اکتبر تا هشتم نوامبر انجام شده است شش هزار و 782 نفر شرکت کردند.


فاصله دو دقیقه ای محل استقرار ترامپ و کلینتون
خانواده کلینتون نتیجه انتخابات آمریکا را از هتل منهتن مشاهده خواهد کرد؛ جایی که برج ترامپ که خانواده نامزد جمهوری خواهان اکنون در آنجا مستقر هستند تنها به اندازه دو دقیقه پیاده روی فاصله دارد.


پیشتازی ترامپ در ایالت میشیگان

نتایج اولیه شمارش آرا در ایالت «میشیگان» آمریکا نشان می دهد که دونالد ترامپ کاندیدای حزب جمهوری خواه از رقیب خود هیلاری کلینتون پیشی گرفته است.

بسته شدن مراکز رای گیری

شبکه تلویزیونی العربیه از آغاز بسته شدن مراکز رای گیری در برخی ایالت های آمریکا خبر داد.

کلینتون در گوام هم برنده شد

مسئولان جزیره آمریکایی«گوام» اعلام کردند که هیلاری کلینتون کاندیدای حزب دموکرات در رای گیری غیر رسمی در این جزیره برنده شده است. این رای گیری معمولا رای گیری ای است که برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پیش بینی می کند.

پیشتازی کلینتون در شش ایالت

مجلۀ Slate نتایج اولیۀ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را در برخی ایالت ها اعلام کرد.

کلینتون تا کنون در فلوریدا 3 میلیون و 784 هزار و ترامپ 3 میلیون و 513 هزار رأی به دست آوردئه است.
در آیوا، کلینتون با 444 هزار و 300 رأی از ترامپ با 421 هزار و 396 رأی پیش است.
در نوادا، کلینتون 350 هزار و 538 رأی و ترامپ 340 هزار و 679 رأی کسب کرده اند.
در نیوهمپشایر، کلینتون با 145 هزار و 597 از ترامپ با 134 هزار و 626 رأی پیش است.
در پنسیلوانیا کلینتون یک میلیون و 302 هزار رأی و ترامپ یک میلیون و 214 هزار رأی کسب کرده اند.
در اوهایو نیز کلینتون با یکی میلیون و 611 هزار رأی از ترامپ با یک میلیون و 556 هزار رأی پیش است.

افزایش میزان مشارکت در انتخابات

آمارهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشان می دهد که میزان مشارکت در این انتخابات در مقایسه با انتخابات ریاست جمهوری که در سال 2012 برگزار شد، 4.8 درصد افزایش یافته است.

بوش و همسرش رای دادند
«جورج دبلیو بوش» رئیس جمهور سابق آمریکا و همسرش «لورا» رای خود را در صندوق انداختند.سخنگوی بوش می گوید آنها رای سفید در صندوق انداخته اند.

برنی سندرز رای داد

«برنی سندرز» رقیب پیشین کلینتون از حزب دموکرات در ایالت «ورمونت» رای خود را در صندوق انداخت.
سندرز گفت امیدوارم مشارکت مردمی گسترده ای را شاهد باشیم.
او ادامه داد: «من امیدوارم ما بتوانیم ترامپ را به شدت شکست دهیم. من فکر می کنم زمانی که شما فردی مانند ترامپ دارید که بر اساس تعصب کار می کند و تلاش دارد میان ما تفرقه اندازد، او برای جامعه ما خطرناک است.»

گزارش بیش از 5500 مورد مشکل در رای گیری
تاکنون بیش از 5500 مورد مشکل در هنگام رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشاهده شده است. از جمله این مشکلات می توان به دستگاه های الکترونیکی خراب در نیوجرسی و دیر باز شدن حوزه های رای گیری در منطقه برونکس و همچنین وجود نقص فنی در برخی از اسکنر ها اشاره کرد.
ناظر انتخابات در فیلادلفیا گفت در دستگاه های رای گیری مشکلاتی پیش آمد.

اقدام اسلام ستیزانه در میشیگان
فردی در شهر «لنسینگ شرقی» در ایالت میشیگان در اقدامی اسلام ستیزانه دو زن محجبه را برای چک کردن اوراق هویتشان از صف رای دهی خارج کرد.
بر اساس شکایت صورت گرفته از سوی این دو زن، این فرد آنها را از صف خارج کرده و کارت های رای دهی آنها را کنترل کرده است. پس از مدتی از این فرد خواسته شد این مکان را ترک کند.

شکایت ترامپ رد شد

یک قاضی در ایالت نوادا شکایت دونالد ترامپ را که خواهان کنار گذاشتن آرای اخذ شده در رأی‌ گیری در چهار حوزه شده بود، رد کرد. ستاد انتخاباتی ترامپ به این امر اعتراض داشتند که مسئولان محلی شعبه های اخذ رأی را پس از پایان زمان رأی گیری باز نگه داشته بودند تا لاتین تبارهای بیشتری رأی بدهند.
مسئولان انتخاباتی می گویند که تنها به کسانی اجازه ورود داده شد که در صف حوزه های رأی گیری حضور داشتند.


ترامپ بار دیگر اتهام تقلب را مطرح کرد


دونالد ترامپ در مصاحبه با سی ان ان بار دیگر اتهام تقلب در انتخابات این کشور را مطرح کرد.
وی گفت: «شواهدی وجود دارد که نشان می دهد برخی دستکاه ها، رای جمهوری خواهان را به دموکرات ها تغییر می دهند.»

وزیر خارجه آرژانتین: پیروزی ترامپ به نفع ما نیست


«سوزانا مالکورا» وزیر خارجه آرژانتین می گوید انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا می تواند اقدامات اخیر برای بهبود روابط میان دو کشور را با اختلال مواجه کند.
وی گفت فصل جدیدی از همکاری ها میان دو کشور آغاز شده اما اگر ترامپ پیروز شود، تغییرات نامطلوبی رخ خواهد داد.
وی تصریح کرد انزواطلبی و بیگانه ستیزی ترامپ تاثیر گسترده ای بر جهان و روابط این کشور با آمریکای لاتین خواهد گذاشت.


نخست وزیر ایتالیا: امیدوارم کلینتون برنده شود
«ماتئو رنتزی» نخست وزیر ایتالیا با تمجید از دوره ریاست جمهور اوباما، ابراز امیدواری کرد که کلینتون برنده انتخابات شود.
رنتزی گفت اوباما برگ جدیدی در تاریخ آمریکا ثبت کرد و آشتی با کوبا و امضای توافق هسته ای با ایران دو دستاورد مهم دولت اوست.
او گفت امیدوار است کلینتون پیروز انتخابات شود.

شکایت از پسر ترامپ

ائتلاف دموکرات ها علیه ترامپ از پسر وی به دلیل انتشار عکس برگه رای اش در توییتر شکایت کردند.
این توئیت حذف شده است اما باز هم تخلف انتخاباتی محسوب می شود.

وزیر خارجه لهستان: باید دید وزیر خارجه و دفاع جدید آمریکا چه کسانی هستند
وزیر خارجه لهستان گفت این کشور از نزدیک انتخابات آمریکا را دنبال می کند اما خود را در حدی نمی بیند که بگوید بهتر است چه کسی رئیس جمهور شود.
او گفت در مورد آینده آمریکا زمانی می توان اظهارنظر کرد که مشخص شود چه شخصیت هایی وزیر خارجه و دفاع آمریکا خواهند شد.

وزیر خارجه آلمان: رئیس جمهور جدید آمریکا در وضعیت بدی قرار خواهد گرفت


«فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر خارجه آلمان گفت من بر این باورم میراث سختی پیش روی کسی است که قرار است در آمریکا مسئولیت ریاست جمهوری این کشور را برعهده بگیرد؛ زیرا مبارزات انتخاباتی آمریکا را دچار دودستگی و شکاف عمیقی کرد. بنابراین هر کسی که رئیس جمهور آمریکا شود، با شرایط بدی مواجه خواهد شد.


اخراج دو نفر از ناظران نامزدهای انتخابات


دو نفر از ناظران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از مراکز رای گیری در ایالت فلوریدای آمریکا اخراج شدند.
در پی اطلاع پلیس مبنی بر تهدید احتمالی رای دهندگان از سوی ناظران دموکرات و جمهوری خواه در یکی از مراکز رای گیری در منطقه «پامپانو بیچ»، ماموران پلیس وارد عمل شدند. یکی از این افراد نماینده نامزد دموکرات و دیگری نماینده نامزد جمهوری خواه بود که ناظر انتخاباتی حوزه مربوطه، تصمیم گرفت هر دو را اخراج کند.
تنش بین این دو نماینده نامزدها، نخستین حادثه روز انتخابات در ایالت فلوریدا محسوب می شود.

ترامپ در دادگاه نوادا طرح دعوی کرد

دونالد ترامپ در دادگاه محلی ایالت «نوادا» اقامه دعوی کرد.
وی ادعا کرد که منطقه «کلارک کانتی» به صورت غیرقانونی دو ساعت بیش از زمان مقرر به کار اخذ رای ادامه داده تا افرادی که در صف ایستاده بودند هم رای خود را در صندوق ها بیاندازند.
با این حال سخنگوی انتخاباتی کلارک کانتی گفت که هیچ تمدید زمانی صورت نگرفته و تنها به کسانی که ساعت ها در صف ایستاده بودند اجازه داده شده رای بدهند.

پیشتازی کلینتون در سه ایالت
گزارش های اولیه حاکی از پیشتازی نامزد حزب دموکرات در ایالت های کلورادو، فلوریدا و اوهایو است.
برآورد زنده و زودهنگام دفتر خدمات اطلاعات انتخابات «ووت کستر» نشان می دهد کلینتون در کلورادو تاکنون 46.3 درصد از مجموع آراء را به خود اختصاص داده است.
در دو ایالت اصلی فلوریدا و اوهایو نیز کلینتون پیشتاز است.
براساس اطلاعات 67 منطقه از فلوریدا، کلینتون 2.649.652 رای تاکنون کسب کرده در حالی که این آمار برای ترامپ 2.462.392 رای گزارش شده است.
در اوهایو نیز گزارش شده که کلینتون 632.433 رای و ترامپ 579.916 رای تاکنون کسب کرده اند.


درخواست اوباما از مردم آمریکا


«باراک اوباما»رئیس جمهوری آمریکا در پیامی در صفحه توییتر خود خواستار رای دادن آمریکایی ها شد.
اوباما در این پیام نوشت: «امروز پیشرفت به برگه های آراء وابسته است. رای دهید و اطمینان حاصل کنید که دوستان، خانواده و تمامی کسانی که می شناسید نیز رای می دهند.»

روی گردانی جوانان

یک روزنامه نگار آمریکایی از روی گردانی جوانان در ایالت «جورجیا» از مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داد. این روزنامه نگار آمریکایی که در روزنامه فلاگبول فعالیت می کند گفت که جوانان با نسبت زیادی همانند انتخابات گذشته در این انتخابات شرکت نکردند زیرا آنها هیچ کدام از کاندیداها را نماینده خواسته های خود نمی بینند و پاسخ های واضحی از کاندیداها درباره مسائل جوانان دریافت نکرده اند.

دریافت 550 مورد شکایت/ تعطیلی برخی حوزه ها


ائتلافی از گروه های حقوق رای به گاردین گفتند که آنها با موجی از شکایت ها اعم از ارعاب در مراکز رای گیری تا اختلال در دستگاه های رأی گیری، تاخیر در باز شدن درب های مراکز و سردرگمی در مورد مکان انداختن رای مواجه شده اند.
همچنین گزارش هایی در مورد رفتارهای تهدید آمیز توسط گروهی از افراد در منطقه «برووارد» گزارش شده است.
تاکنون 550 مورد شکایت دریافت شده که بیشتر آنها مربوط به ایالت کارولینای شمالی بود که دستگاه های رای گیری در سراسر مناطق با مشکل مواجه بودند.
به دلیل کمبود برخی ناظران فدرال، 868 حوزه رای گیری و عمدتا در مناطق جنوبی بسته شده است و همین امر صف های طولانی در برخی حوزه ها را توضیح می دهد.

رهبر حزب استقلال انگلیس: آیا امروز برگزیت آمریکاست؟


«نایجل فاراژ» رهبر حزب استقلال انگلیس در حساب توئیتر خود پرسید: «آیا امروز برگزیت آمریکاست؟»
فاراژ از دونالد ترامپ حمایت کرده است.
وی نقش مهمی در پیشبرد جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) در تابستان امسال داشت.

ترامپ رای خود را به صندوق انداخت

دونالد ترامپ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و خانواده اش رای خود را در یکی از حوزه های انتخاباتی در منهتن نیویورک به صندوق انداختند.

اقدام غیر قانونی پسر ترامپ

«اریک ترامپ» پسر میانی نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا رسما به پدرش در نیویورک رای داد.
او در اقدامی که در نیویورک غیرقانونی است، برگه رای خود را منتشر کرد.

حمایت مرکل از هیلاری کلینتون

«آنجلا مرکل» صدر اعظم آلمان با حمایت از هیلاری کلینتون کاندیدای دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری گفت:« پیروزی کلینتون ما را به توازن در ثقل میان زنان و مردان در پست های رهبری نزدیک می کند.»

مرکل تاکید کرد : «ما با شور و هیجان منتظر نتایج انتخابات آمریکا هستیم.»

بازداشت 2 معترض

دو زن معترض در یکی از حوزه های رای گیری دونالد ترامپ در منطقه «مید تاون» بازداشت شدند.

اختلال در اسکن نوری سیستم رای گیری در میشیگان


رأی دهندگان در یکی از حوزه ها در ایالت میشیگان از اختلال در اسکن نوری سیستم رای گیری که برای اسکن اوراق رای دهی استفاده می شود، خبر داده اند.
یکی از رای دهندگان آمریکایی در این ایالت در صفحه فیس بوک خود نوشت: مشخصات یک زن در پایگاه داده ها یافت نشد و به وی با وجود داشتن یک کارت هویت رای دهی، اجازه داده نشد رای دهد.

بازارهای مالی آرام است

به گزارش یورو نیوز بازارهای بورس اروپا و آمریکا نسبتا آرام است و آشفتگی خاصی گزارش نشده است. این بازارها منتظر پیروز این انتخابات است.این در حالی است که شاخص سهام در بورس های آسیایی در واکنش به تحولات آمریکا افزایش یافته است.

پرهزینه ترین تبلیغات انتخاباتی تاریخ آمریکا

روزنامه لو فیگاروی فرانسه نوشت که تبلیغات انتخاباتی فرانسه که سال جاری انجام شد پر هزینه ترین تبلیغات انتخاباتی در تاریخ ایالات متحده به شمار می رود به طوری که مجموع هزینه احزاب و کاندیداها برای رسیدن به کاخ سفید از 3میلیارد دلار فراتر رفته است.

این روزنامه در ادامه نوشت:تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سابق که در سال 2012 برگزار شد از 2 میلیارد دلار فراتر رفت.

لو فیگارو همچنین نوشت که رقابت سال جاری«خشن ترین» رقابتی است که ایالات متحده آمریکا شاهد آن بوده است.

طرفداران کلینتون سفید پوشیدند


بسیاری از رای دهندگان با توجه به «قانون رای برای زنان»، با لباس های سفید در مراکز رای دهی حاضر شدند.
در صفحه های توییتر نیز کاربران از هشتگ «#برای رای دهی لباس سفید بپوشید» در حمایت از کلینتون استفاده کردند.

کلینتون ها رأی خود را به صندوق انداختند

هیلاری کلینتون و شوهرش بیل کلینتون آرای خود را در مرکز رای گیری در محله خود در منطقه «چاپاکوا» در شمال ایالت نیویورک در صندوق انداختند.


گشودن شده صندوق های رای در 17 ایالت

انتخابات در ایالت های «نیویورک»، «کانکتیکات»، بخش هایی از «ایندیانا»، بخش هایی از «کنتاکی»، «ماین»، «نیوجرسی» و «ویرجینیا» آغاز شده است.
درهای حوزه‌ های رای گیری در ایالات «ورمونت»، «کارولینای شمالی»، «اوهایو» و «ویرجینای غربی» بعد از این مراکز باز می ‌شوند.
ساعات رای گیری در هر ایالتی متفاوت است.
«تیم کین» دستیار کلینتون و همسرش در ایالت ویرجینیا رای خود را در صندوق انداختند.

تاکنون در 17 ایالت انتخابات آغاز شده است.

استقرار 5هزار پلیس در نیویورک

روزنامه لو فیگاروی فرانسه نوشت که پلیس نیویورک نزدیک به 5هزار نیروی پلیس را برای تامین امنیت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مستقر کرده است.

این روزنامه نوشت که این نخستین بار است که این تعداد زیاد از نیروی پلیس در این ایالت مستقر می شوند و برای نخستین بار طی 70 سال است که در نیویورک دو کاندیدای ریاست جمهوری با قدرت ترامپ و کلینتون در انتخابات رقابت می کنند.

ترامپ: به دونالد ترامپ رای می دهم!
نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که به خودش رای خواهد داد.
«دونالد ترامپ» در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: «من تصمیم گرفته ام به ترامپ رای بدهم.»
ترامپ گفت: « این یک فرآیند شگفت انگیز بود. حدود 17 یا 18 ماه از زمانی که من با آمدم می گذرد ... فرایند زیبایی گذشت. اگر به من بگویند در این دوره چه چیزی آموختم می گویم: «مردم شگفت انگیز هستند.»
ترامپ گفت به او پیشنهاد شده در صورت شکست در انتخابات، یک جنبش سیاسی را آغاز کند و او با افتخار این کار را خواهد پذیرفت.
آخرین پیام او به آمریکایی ها این بود: «ما کشور بزرگی داریم. پتانسیل های بالایی داریم. بروید و رای بدهید.»
آخرین نظرسنجی انجام شده از سوی این شبکه که یک روز مانده به انتخابات منتشر شد، نشان می دهد کلینتون در میان رای ‌دهندگان احتمالی 4 درصد بر ترامپ برتری دارد.


انتخابات نیوهمپشایر همواره زودتر از مناطق دیگر آغاز می شود و در بعضی از مناطق آن مردم در نیمه شب به پای صندوقهای رای می ‌روند.

ساعتی پیش اولین رای مربوط به روز رای گیری در انتخابات آمریکا در ایالت نیوهمپشایر به صندوق انداخته شد و نتایج آن هم اعلام شد.

«هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موفق شد در شهر کوچک «دیکسویل نوچ» در ایالت نیوهمپشایر با چهار رای در برابر دو رای ترامپ، صاحب پیروزی شود. «گری جانسون» نامزد لیبرال ها نیز در این روستا یک رای بدست آورد.

در شهر «هارت» در این ایالت هم کلینتون با 17 در برابر 14 رای، ترامپ را شکست داد.


اما در شهر «میلزفید» نیوهمپشایر «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موفق شد آرای بیشتری را به خود اختصاص دهد. در این شهر ترامپ توانست با 16 رای در برابر چهار رای کلینتون، وی را شکست دهد.

بنابراین در سه شهر نیوهمپشایر ترامپ با 32 رای در برابر 25 رای کلینتون، توانست او را شکست دهد.

بر اساس قانون نیو همپشایر، شهرها و روستاهایی که کمتر از 100 رای دهنده دارند می توانند از نیمه شب رای دهی را آغاز کنند و مراکز رای دهی به محض پاپان رای دادن واجدان شرایط، شمارش آراء را آغاز می کنند.

روز دوشنبه نتیجه پنج نظرسنجی اعلام شده از انتخابات ریاست جمهوری نشان داد که نامزد حزب دموکرات بین سه تا پنج درصد از رقیب خود در انتخابات پیش است.

براساس میانگین نتایج نظرسنجی ها، نامزد دموکرات ها در انتخابات آمریکا، 2.9 درصد از نامزد جمهوری خواهان پیش افتاده است که در مقایسه با روز گذشته حدود یک درصد افزایش داشته است.


براساس این میانگین که پایگاه خبری «ری ال کلیر پالیتیکس» آن را منتشر کرده است، هیلاری کلینتون 47.2 درصد و ترامپ 44.3 درصد آراء را به خود اختصاص داده اند.


نامه روز یکشنبه «جیمز کامی» رئیس اف بی آی که در آن اعلام کرد ایمیل های جدید هیلاری کلینتون نیز باعث اعلام جرم علیه او نمی شود، ستاد کلینتون را در موقعیت بهتری قرار دهده است. در یازده روز گذشته کلینتون و تیم او تحت فشار شدید قرار داشتند.

پیشتر اعلام کرده بود که ایمیل های جدیدی پیدا شده که مربوط به دستیار نزدیک کلینتون است اما روز یکشنبه کامی در نامه ای به قانونگذاران آمریکایی اعلام کرد بررسی ها نشان می دهد کلینتون اقدام مجرمانه ای نکرده است.

کارشناسان می گویند که این نامه باعث بهبود وضعیت کلینتون شده است.

دونالد ترامپ نارضایتی خود را از نامه رئیس اف بی آی بیان کرد.


یکشنبه شب او که در ایالت «مینه ‌سوتا» سخنرانی می کرد، تاکید کرد که گفته بودم که این سیستم ناسالم است، حالا خودتان مشاهده کردید که راست می گفتم.

انتخابات آمریکا امروز سه شنبه در ۵۰ ایالت و مناطق تحت حمایت آمریکا برگزار می شود. تاکنون نزدیک به 45 میلیون نفر رای زودهنگام خود را به صندوق ها ریخته اند یا آن را به طور پستی ارسال کرده اند که این رقم بی سابقه است. پیش بینی می شود حدود ۱۲۵ میلیون نفر در انتخابات شرکت کنند.

به علاوه، هر ایالت آمریکا دارای تعداد مشخصی «آراء الکترال» است و کاندیدایی در انتخابات ریاست جمهوری پیروز خواهد شد که بتواند 270 آراء الکترال را در سراسر کشور به خود اختصاص دهد. چنانچه نامزد حزب جمهوری خواه در دو ایالت از سه ایالت «فلوریدا»، «میشیگان» و «پنسیلوانیا» شکست بخورد، عملا راه برای پیروزی کلینتون باز خواهد شد.

پیش بینی می شود نتیجه این انتخابات تا ساعت یازده سه شنبه شب، بامداد چهارشنبه به وقت تهران مشخص شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.