در حالی داعش خواستار حمله به رای دهندگان در روز انتخابات در آمریکا شده است که پیشتر هشدارهایی در مورد حمله احتمالی القاعده به آمریکا در روز انتخابات صادر شده بود.

تنها دو روز تا برگزاری یی از جنجالی ترین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در روز سه شنبه زمان باقی مانده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه یو اس ای تودی نوشت: یک گروه نظارت بر تروریسم در آمریکا گزارش داد داعش با تهدید به هدف قرار دادن انتخابات آمریکا، خواستار شرکت نکردن مسلمانان در این انتخابات شده است.

«ریتز کاتز» مدیر گروه «SITE Intelligence» که مسئولیت نظارت بر تروریسم را بر عهده دارد، شب گذشته در صفحه توییتر خود نوشت که این تهدیدات در مقاله ای در مرکز رسانه «الحیات» مرتبط با داعش منتشر شده است که می گوید تروریست ها شما را قتل عام و صندوق های آراء را مخدوش خواهند کرد.

در این مقاله هفت صفحه ای آمده است: «شاید خداوند انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا را به یک فاجعه ای وحشتناک تبدیل کند که تاکنون در تاریخ این کشور دیده نشده باشد.»

این مقاله که از استدلال های ادعایی مذهبی برای توجیه این حملات استفاده کرده، تاکید دارد که هیچ تفاوتی بین احزاب جمهوری خواه و دموکرات در «سیاست علیه اسلام و مسلمانان» وجود ندارد.

کاتز گفت: داعش در تلاش برای اخلال در روند انتخابات و جلب توجه رسانه ها خواستار حملات طرفداران خود در روز انتخابات شده است.

مقاله کامل به زبان انگلیسی، شامل یک عکس از «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری، «تیم کین» معاون نامزد حزب دموکرات، و همچنین یک عکس از «خضیر خان» پدر سرباز مسلمان آمریکایی کشته شده در جنگ است در حالی که یک کپی از قانون اساسی آمریکا را در سخنرانی خود در همایش ملی حزب دموکرات در دست دارند.

با توجه به امکان تهدیدات مربوط به رای گیری، مقامات فدرال در حال بررسی اطلاعات در مورد حملات احتمالی القاعده در آستانه انتخابات روز سه شنبه هستند.

یکی از مقامات به یو اس ای تودی گفت: اعتبار این تهدید، که ممکن است ایالت های «نیویورک»، «ویرجینیا» و «تگزاس» را هدف قرار دهد، هنوز ثابت نشده است.

این مقام گفت، فراتر از مکان های عمومی، هیچ اطلاعات خاصی در مورد شکل و یا هدف حملات احتمالی وجود ندارد.

اف بی آی در بیانیه ای گفت: «جوامع امنیت داخلی و مبارزه با تروریسم به خوبی برای دفاع در برابر حملات احتمالی در آمریکا آماده اند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.