برخی منابع به النشره گفتند که کاروان های بزرگی از نیروهای روسیه به شهر حلب و محورهای درگیری در غرب این شهر رسیدند.

برخی منابع اعلام کردند که کاروان های نظامی بزرگی از نیروهای روسیه به حلب رسیدند.

به گزارش جماران به نقل از النشره، برخی منابع به النشره گفتند که کاروان های بزرگی از نیروهای روسیه به شهر حلب و محورهای درگیری در غرب این شهر رسیدند.

روز گذشته در جریان نقض آتش بس ده ساعته در حلب و حمله گروه های مسلح به یکی از گذرگاه های برای خروج افراد مسلح و ساکنان بخش شرقی حلب، دو نیروی روسی زخمی شدند.

در همین حال، «ایگور کوناشینکوف« سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی روسیه و نیروی هوایی سوریه از 19 روز پیش تا کنون به رغم تحریک مستمر گروه های مسلح، حمله ای در حلب انجام ندادند.

در تحولی دیگر، درگیری های شدیدی میان ارتش سوریه و گروه تروریستی «جیش الفتح» در غرب حلب به وقوع پیوسته است.

در این درگیری دو طرف به شدت مواضع یکدیگر را با خمپاره و موشک هدف قرار دادند اما گروه های مسلح هیچ گونه پیشروی ای در محورهای «منیان» و « پروژه3هزار واحد مسکونی» به دست نیاوردند.

از سوی دیگر، «عبدالله المحیسنی» تروریست سعودی و قاضی شرعی جیش الفتح نام افراد و کشورهایی که به این گروه برای دستیابی به موشک کمک کردند را فاش کرد.

المحیسنی فاش کرد که موشک هایی که گروه تروریستی اش به غرب شهر حلب شلیک کرده است و تعداد آنها 100 موشک است با پول برخی طرف ها از جمله سعودی ها و افرادی از کشورهای دیگر حاشیه خلیج فارس خریداری شده است.

وی افزود :« تعدادی از تاجران در ادلب و حلب در حمایت مالی برای خرید این موشک ها مشارکت داشتند و نیز «ابومحمد» از شهر «القصیم» و شماری از برادران از ریاض، و «ابو احمد» از کویت، و «ابو الجود« از قطر مشارکت داشتند.»

المحیسنی خواستار مشارکت بیشتر کسانی که آنها را «تاجران مسلمان» نامید برای خرید موشک های بیشتر شد.

رسانه های جنگی در سوریه اعلام کردند که اخیرا گروه های مسلح به مناطق مسکونی در شهر حلب با صدها راکت کاتیوشا و موشک گراد حمله کردند؛موشک هایی که با پول ثروتمندان کشورهای حاشیه خلیج فارس خریداری شده است.در این حملات 99 غیرنظامی شهید و حداقل 498 نفر دیگر از تاریخ 28 اکتبر تا 3 نوامبر زخمی شدند.

«استفان دی میستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه شوک و تعجب خود را از گلوله باران و حمله کورکورانه گروه های مسلح به حلب غربی و کشته شدن ده ها زن و کودک و زخمی شدن صدها نفر دیگر ابراز کرد.


انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.