مراسم احیاء شب نوزدهم مام مبارک رمضان و شب ضربت خوردن امیرالمونین علی(ع) در حرم مطهر امام خمینی با حضور اعضای بیت امام راحل و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، در این مراسم که حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی حضور داشت، دعای جوشن کبیر قرائت شد و مداحان اهل بیت به مرثیه سرایی پرداختند.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم هاشمیان به ایراد سخن پرداخت.

وی در سخنان خود با بیان این که در جهان امروز وجدان بشریت به خاطر دوری از خدا و معنویت آسیب دیده است، گفت: امروز در منطقه ما و خاورمیانه انسان هایی پیدا شده اند که به راحتی به جان، مال و ناموس دیگران حمله می کنند و در این راه از هیچ حلال و حرامی ترسی ندارند.

وی ادامه داد: همه این ها به خاطر این است که وجدان بشریت به دلیل دوری از خدا، معنویت و دین خدا به بن بست رسیده است.

هاشمیان با اشاره به این که امروز وجدان بشریت مرده است، اظهار کرد: این وجدان ها بیدار نمی شود مگر با احیای معنویت و رابطه با خدا.

وی افزود: شب های احیاء به معنای زنده شدن دوباره وجدان ها است. قرآن کریم می فرماید: ای انسان ها! اگر می خواهد زنده شوید، خدا و پیغمبر را پاسخ دهید.

وی خاطرنشان کرد: ما انسان ها به دلیل ارتباطمان با هوای نفس به مرور کدر و تاریک می شویم و معنویتمان می میرد. این شب ها و ماه مبارک رمضان موقعیتی است که معنویت ما زنده و شفاف شود. این شب ها شب های برنامه نویسی دوباره خداوند برای انسان ها است.

هاشمیان یاد آور شد: اگر امروز می بینید امام خمینی(س) از این سطح محبوبیت در بین مردم برخوردار است و جهانیان به او احترام می گذارند، به این دلیل است که او انسانی خدایی و مرتبط با خدا بود و هیچ گاه ازمعنویات دور نشد.

وی در ادامه با بیان این که امروز ملت ایران با دفاع از حریم ولایت و حریم اهل بیت(ع) وجدان خود را بیدار کرده است، گفت: ما باید قدر این ملت و جوانان ملت که با لبیک گفتن به علی(ع) و حسین(ع) از حریم مملکت دفاع می کنند را بدانیم.

هاشمیان در پایان با تاکید بر این که امروز ما مردمی هستیم که در دنیا شهرت داریم، کشورها روی ما حساب می کنند و کشوری هستیم که دنیا به ما با عزت و احترام نگاه می کند، تصریح کرد: همه این ها به خاطر ارتباط با خدا و دعای مردم است.

در این مراسم آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی، حجج اسلام سید یاسر خمینی و مرتضی اشراقی، علی اشراقی، حجج اسلام سید سراج الدین موسوی، محمدعلی انصاری، مجید انصاری و سید محمود دعایی، دکتر حمید انصاری، شیخ حسین هاشمیان، محمدعلی جماعتی، آیت الله محمدرضا رحمت و... حضور داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.