صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان تشکر از اعلام حمایت ـ پشتیبانی از فلسطین
  • محل نجف
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع تشکر از اعلام حمایت ـ پشتیبانی از فلسطین
  • حضار یاسر عرفات

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

جناب آقای یاسر عرفات، رئیس کمیتۀ اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین

مرقوم مورخ 18 شهر رمضان المبارک 98 توسط نمایندۀ مخصوص شما واصل شد. از اظهار محبت و پشتیبانی انقلاب فلسطین و آن حضرت از ملت ایران در موقعی که ایران در آتش و خون غوطه‏ور است سپاسگزارم. شاه که از قیامهای بحق مردم در سراسر ایران به ستوه آمده بود، شاه که در صحنۀ حبس و تبعید و شکنجه و اختناق و قتل و غارت شکست خورده بود، در این روزها به دنبال تظاهرات آرام و منطقی مردمی که برای رسیدن به حقوق اولیۀ خویش ترتیب داده بودند، بدون مجوز قانونی در دوازده شهر بزرگ، اعلام حکومت نظامی نمود و مردم بیدار و آزاده و بی‏دفاع ایران را چون گذشته به رگبار گلوله بست که تعداد کشته‏شدگان را تا کنون بیش از چهار هزار نفر گزارش داده‏اند.

ملت ایران که از جرایم شاه در طول سلطنت غیرقانونی‏اش به جان آمده و برای به دست آوردن آزادی و استقلال از دست‏رفته‏اش بپاخاسته، شاه را که به سرعت کشور را به سوی نابودی معنوی و مادی سوق می‏دهد نمی‏خواهند. شاه نفت کشور اسلامی ایران را برای سرکوبی مسلمانان به اسرائیل می‏دهد؛ و در ایران هر کس به این عمل غیر انسانی اعتراض کند با سرنیزه جوابش داده می‏شود. شاه را امروز غاصبین حقوق مسلمین بر ملت ما تحمیل کرده‏اند.

جناب آقای ابو عمار!

ما در قضیۀ فلسطین همیشه مخالف با شاه و اسرائیل و پشتیبانان آنان بوده و با شما هم‏صدا بودیم و مظالم اسرائیل را به ملتها رساندیم؛ و حال که ملت ایران در زیر چکمۀ دژخیمان شاه و در حصار تانکها و توپها و مسلسلهایی است که از سربازان اسرائیلی در خیابانهای تهران برای کشتار ملت بی‏دفاع ایران از آنها کمک گرفته، با ملت مظلوم ما هم صدا شوید و با وسایل تبلیغاتی خود صدای ما را به عالم برسانید.

امروز چین سرخ به اصطلاح انقلابی، امریکا مظهر استثمار جهانی، و شوروی سرچشمۀ ریا و دروغ، و انگلیس استعمارگر کهنه‏کار برای سرکوبی ملتی که می‏خواهد روی پای خود بایستد و هیچ‏گونه تمایلی نه به شرق و نه به غرب داشته باشد، قیام و از شاه دفاع می‏کنند و با این وضع، شاه با کمال بیشرمی ملت بی‏پناه ایرانی را معجونی از کمونیستهای سرخ و مرتجعین سیاه می‏نامد. ولی من یقین دارم که پیروزی ملت آگاه ما حتمی است.

از خداوند تعالی توفیق شما را در سرکوبی اسرائیل غاصب خواستار، و استقلال کشورهای اسلامی را خواهانم. والسلام علیکم و رحمة‏اللّه‏ و برکاته.

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی