صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان تسلیت فاجعۀ 17 شهریور، لزوم ادامۀ مبارزه
  • محل نجف
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع تسلیت فاجعۀ 17 شهریور، لزوم ادامۀ مبارزه
  • حضار ملت ایران

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

و بَشّرِ الصابِرینَ *الّذینَ اِذا اَصابَتْهُمْ مُصیَبةٌ قالوا اِنّا للّه‏ و اِنّا اِلَیْهِ راجِعُونَ* اُولئِکَ علَیهِمْ صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ‏وَ رَحْمَةٌ وَ اوُلئِکَ هُمُ‏الْمُهْتَدُونَ[1]

وقتی شما را ای فرزندان عزیز اسلام، خداوند متعال تسلیت می‏دهد، آیا باز هم محتاج به تسلیتید؟ خداوند ـ عزوجل ـ می‏فرماید: «بشارت بده صبرکنندگان را؛ کسانی که هر مصیبتی می‏بینند به حساب خدا تحمل می‏کنند و می‏گویند ما همه برای خدا خلق شده‏ایم، برای خدا زندگی می‏کنیم، و وقتی بمیریم از بین نمی‏رویم بلکه به سوی خدای مهربان برمی‏گردیم. صلوات و رحمت خدا بر ایشان؛ اینها هستند که به آرزوی انسانی رسیده‏اند».

مع‏ذلک من به نیابت حضرت ولی‏عصر امام زمان به همۀ مسلمانان جهان مصیبت 0چهارم شوال سال 98 ه .ق (17 شهریور) را خاصه به خانواده‏های داغدار تسلیت می‏گویم، و در عین حال تبریک. و خدا شاهد است مصطفای من تنها آن نبود که سالش نزدیک است، بلکه همۀ به خاک و خون کشیده‏های حادثۀ شوال، مصطفاهای من بوده‏اند. من این استقامت را و این فیض شهادت را که خداوند متعال نصیب فرزندانم فرمود به پدران و مادران و همۀ بستگانشان تبریک می‏گویم. و چنین کشته‏شدنی که افتخار دارد، بزرگترین آرزوی من است و شاید نزدیک باشد.

اما فرج و پیروزی حق بر باطل، از آن نزدیکتر است. و از این پس جا دارد که همۀ
کارهای خود را تعطیل کنیم ـ نه برای همیشه ـ که به همین زودی ظالم جبار سرنگون می‏شود. در باز کردن مغازه‏ها و کارخانه‏ها عجله نکنید. در تقویت روحیه و ایمان کسانی که ضعیفند بکوشید که روزی دست خداست. چند روز تعطیل کسب و کار برای رضای خدا کسی را از گرسنگی نمی‏کشد. عزت و ثروت دست خداست. از مرگ نترسید که حیات و ممات به دست خداست. تعطیل را ادامه دهید که فرج نزدیک است.

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی



 

 

1 ـ سورۀ بقره، آیۀ 154 ـ 156.