صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان بیداری و رشد سیاسی ملت
  • محل نجف
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع بیداری و رشد سیاسی ملت
  • حضار اتحادیۀ انجمنهای اسلامی دانشجویان امریکا و کانادا

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

17 شهر رمضان المبارک 95

خدمت انجمن اسلامی دانشجویان امریکا و کانادا ـ ایدهم‏اللّه‏ تعالی

مرقوم شریف واصل، توفیق و تأیید شما جوانان غیور و سایر دانشجویان و روشن‏بینان که در راه اهداف مقدسۀ اسلام ـ که در رأس آن بسط عدالت اجتماعی و رفع بیدادگریها و بی‏فرهنگیهاست ـ کوشش می‏کنید، از خداوند تعالی خواستارم. ما علاوه بر آن ستمکاریها و خونخواریها که در طول تاریخ از سلاطین و حکومتهای جور شنیده و در تاریخ خوانده‏ایم، در این ده سال اخیر که دورِ خروج ملتهای ضعیف از یوغ استعمار است، شاهد بزرگترین و وحشتناکترین جنایات رژیم منحط ایران بوده که برای حفظ منافع اجانب از هیچ جنایت و خیانتی کوتاهی نکرده؛ شاهد اتلاف بیت‏المال مسلمین و صرف ذخایر ملت گرسنه در راه خواستهای اجانب، شاهد خریداری میلیاردها دلار اسلحه برای حفظ پایگاههای نظامی اجانب، شاهد وام دادنها و وام گرفتنهای مخالف قانون و عقل، شاهد کشتارها و حبسها و شکنجه‏های قرون وسطایی. لکن آنچه موجب امید و آرامش است طلیعۀ بیداری ملت و رشد سیاسی طبقات مختلفه است. از رشد ملت است که نقشه‏های شوم اجانب که به دست شاه باید اجرا شود مواجه با مخالفت ملت می‏شود؛ رشد ملت است که حزب ساختگی شاه را با آن همه رعد و برق و عربده رسوا کرد و شاه راگرفتار آشفتگی و هیجان کرد؛ رشد ملت است که با همۀ ارعاب و تهدید در انتخابات مفتضح شرکت نکرد، مگر مشتی جیره‏خواران و بستگان به دستگاه؛ رشد
سیاسی دانشجویان قدیم و جدید است که به تبلیغات چند صد سالۀ اجانب و نقشه‏های تفرقه‏انداز استعمار پشت پا زده و در صف واحد در مقابل رژیم، مردانه ایستاده و از حقوق ملت مظلوم دفاع می‏کنند، و از شکنجه‏ها و حبسها و محرومیتها هراس ندارند؛ رشد دانشجویان قدیم و جدید است که در بزرگداشت 15 خرداد، روز رستاخیر ملت، در سراسر کشور به تظاهراتی دست زدند که شاه را دچار سرگیجه نمود و دستور حملۀ وحشیانه به مدرسۀ فیضیه و دارالشفا، مهد تربیت اسلامی و کانون انفجار در مقابل ظلم و استبداد، صادر و محصلین قرآن و فقه اسلام را به اسم کمونیست پس از زجر و ضرب و جرح به زندانها و سربازخانه‏ها کشاند که سرنوشت آنها معلوم نیست.

با همۀ اعمال ضد اسلامی و رفتار وحشیانه با علمای اسلام، دست از تظاهرات ریاکارانه بر نمی‏دارند و در این ماه مبارک رمضان دستگاههای ناشر فحشا و مراکز رادیو که در طول سال به پخش مطالب ضد مذهبی مشغولند، برای اغفال ساده‏لوحان، به پخش اذان و دعا و مناجات اشتغال دارند. لکن ملتی که از ناله‏های جانفرسای شکنجه‏گاهها و شیون مادرهای جوانْ از دست داده مطلع است، نباید از این تظاهرات مزوّرانه اغفال شود. دعا که وسیلۀ مناجات با خداوند عدالت گستر است، اکنون وسیلۀ بسط ظلم و اغفال نادانان برای چاپیدن هرچه بیشتر ذخایر ملت شده است.

نقطۀ روشنی که در این آخر عمر برای من امیدبخش است، همین آگاهی و بیداری نسل جوان و نهضت روشنفکران است که با سرعت در حال رشد است؛ و با خواست خداوند تعالی به نتیجۀ قطعی که قطع ایادی اجانب و بسط عدالت اسلامی است خواهد رسید. شما جوانان پاکدل موظف هستید، با هر وسیلۀ ممکنه، ملت را هرچه بیشتر آگاه کنید و از نیرنگهای گوناگون دستگاه پرده بردارید و اسلام عدالت‏پرور را به دنیا معرفی کنید. از خداوند تعالی توفیق همه را در این امر خواستارم. والسلام علیکم و رحمة‏اللّه‏.

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی