صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان مقاومت اقشار مردم ـ نوید موفقیتهای آینده
  • محل نجف
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع مقاومت اقشار مردم ـ نوید موفقیتهای آینده
  • حضار اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

14 شهر رمضان المبارک 95

خدمت اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان در اروپا ـ ایدهم‏اللّه‏ تعالی

پس از اهدای سلام و تحیت، شمارۀ بیست مکتب مبارز و مرقوم هیأت مدیره را ملاحظه نمودم. هجوم ناراحتیها و تراکم نگرانیهای ناشی از وضع رقتبار مسلمین ـ عموماً ـو ملت عزیز ایران ـ خصوصاً ـ و عدم توجه مقامات مسئول به مصالح مسلمین و رفتار وحشیانۀ دستگاه ظلم با ملت ایران و خصوصْ علما و محصلین حوزه‏های علمیه و جوانان غیور دانشگاهی، تاب و توان را می‏برد و انسان آگاه را در تحت فشار خُرد می‏کند، اگر نباشد امیدها و نویدهایی؛ و با خواست خداوند متعال نویدهایی در کار است که امید را به آتیۀ نزدیکی تقویت می‏کند. طبیعی ساختمان بشری است که هرچه ستمکاری و ظلم و بی‏عدالتی در جامعه و ملتی اوج گیرد، به همان نسبت قوۀ مقاومت در ملت رشد می‏کند. شاهد زنده، اوضاع اخیر ایران است.

شاه با تمام دستگاه عریض پلیسی دست و پا می‏زند که ملت را سرکوب کند تا با دل راحت به خدمت خود به اجانب ادامه دهد، و به خیانتهایی که به ملت مُسْلم و به اسلام می‏کند ـ گاه از ناحیۀ وام دادن و گاه وام گرفتن و گاه اسلحۀ سرسام‏آور خریدن و
پایگاههای نظامی برای اجانب درست کردن ـ سرپوش نهد، در هر صحنه سازی مواجه با مخالفت و مقاومت ملت می‏شود. حزب تحمیلی
[1]بی‏سابقه در تمام دنیا آنچنان با مخالفت ملت مواجه شد و شاه را مفتضح کرد که برای سرپوشی آن به هر وسیله متشبث می‏شود که اذهان را منصرف کند ولی فایده ندارد. در شهر تهران، که گفته می‏شود سه و چند میلیون نفوس دارد، با تمام وسایل تبلیغاتی و پلیس و انواع تشبثات و ارعاب و تهدیدها ـ به حَسَب آنچه به ما رسیده ـ نتوانستند بیش از دویست هزار در شرکت در انتخابات بتراشند؛ و در شهر دویست هزار نفری قم بیش از چهار هزار نفر نتوانستند به طور تحمیل وارد کنند.

این حس مقاومت که در حال رشد است نوید پیروزی حتمی است. تظاهرات بی‏سابقۀ مدارس دینی و دانشگاههای سراسر ایران ـ به حَسَب اعتراف شاه ـ برای بزرگداشت 15 خرداد، که شاه را دچار هیجان و سرگیجه نمود، بروز رشد ملت و عکس‏العمل فشار و اختناق است. نزدیک شدن مدارس قدیم و دانشگاهها و پیوستن جبهه‏های قدیم و جدید و نیز پیوستن اتحادیۀ انجمنهای اسلامی دانشجویان اروپا و امریکا واکنش اوج بی‏فرهنگی و بی‏عدالتی دستگاه است. و من امیدوارم که اتحادیۀ اروپا و امریکا به سایر دانشجویان که در ممالک دیگر از قبیل هند و پاکستان و بلاد عربی و غیرها به سر می‏برند بپیوندند و دامنۀ فعالیت خود را توسعه دهند؛ و کوشش کنند اسلام و عدالت اسلامی را به همۀ طبقات برسانند تا اشتباهاتی که در طول چند قرن پیش آمده و چهرۀ نورانی اسلام را به دست عمال استعمار پوشانیده است بزدایند.

از خداوند تعالی توفیق کافّۀ مسلمانان و خصوص طبقه جوان را در محو استعمار و عمال خائن آن خواستارم. والسلام علیکم و رحمة‏اللّه‏.

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی

1 ـ حزب رستاخیز.