صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان وظایف ملت برای مبارزه با رژیم شاه به دلیل همکاری با اسرائیل
  • محل نجف اشرف
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع وظایف ملت برای مبارزه با رژیم شاه به دلیل همکاری با اسرائیل
  • حضار ملت مسلمان ایران

بسم‏اللّه‏ الرحمن الرحیم

در این موقع که آتش جنگ بین مسلمین و کفار صهیونیست شعله‏ور است و ملت اسلام برای احقاق حق خود از اسرائیل غاصب، جان بر کف نهاده در میدانهای نبرد فداکاری می‏کنند، به امر شاه، دولت ایران به مناسبت سالروز جشن 2500 ساله در سراسر کشور جشن بپا کرده است؛ جشن برای شاهان خونخواری که نمونۀ آنان امروز مشهود است. مسلمین برای مجد و عظمت اسلام و آزادی فلسطین در خاک و خون می‏غلتند ولی شاه ایران برای رژیم مبتذل شاهنشاهی جشن و سرور بپا می‏کند.

همزمان با دفاع ملت بزرگ اسلام و عرب از نوامیس اسلام و مسلمین، به امر این مرد خبیث، به مدارس اسلامی دختران ایران هجوم برده هَتْک محترمات را نموده و از آنان سلب آزادی کرده‏اند. هنگامی که دشمنان اسلام، کشورهای اسلامی را تهدید می‏کنند و مردانی غیور برای دفاع و احقاق حقوق خود مردانه بپا خاسته‏اند، شاه ایران با صحنه‏سازی در سراسر ایران تظاهرات راه انداخته با امضای روحانی‏نمایان درباری و ساختۀ دست سازمانهای اوقاف و امنیت، به اسم علمای اسلام، تلگرافات تبریک صادر می‏نماید.

در شرایطی که مسلمین برای آزادی فلسطین و سرزمینهای خود جانفشانی می‏کنند،
شاه جمعیت کثیری از علما، فضلا و اساتید برجستۀ حوزه‏های علمیه و بسیاری دیگر از روشنفکران ایرانی را به زندان و تبعید کشیده و تحت وحشیانه‏ترین شکنجه‏ها قرار داده است.

می‏توان گفت که این صحنه‏سازیها و دستگیریها برای سرگرم کردن ملت ایران به مصیبتهای خود و دور نگهداشتن اذهان از جنگ ملت اسلام با اسرائیل است. وحشت از گسترش مبارزه و ایجاد هماهنگی بین کلیۀ طبقات، و پشتیبانی قاطبۀ ملت مسلمان ایران از جنگ عادلانۀ مردم عرب است که موجب شده شاه دست به زندان و تبعید غیرقانونی و بدون جهت علما و روشنفکران بزند تا مبادا اعتراض کنند که چرا رژیم ایران در این امر حیاتی که برای مسلمین پیش آمده بی‏تفاوت است و یا از اسرائیل طرفداری می‏کند، و با اینکه اکثریت قریب به اتفاق دولتهای اسلامی و بسیاری از دولتهای غیر اسلامی از اعراب در حال جنگ پشتیبانی کرده‏اند، دولت ایران و شاه بی‏حیثیت روی سرسپردگی به امریکا و اظهار تبعیت هرچه بیشتر، به ظاهر ساکت و در واقع طرفداری از اسرائیل می‏کنند.

این شاه ایران است که دست اسرائیل را در سراسر ایران باز گذاشته و اقتصاد ایران را به خطر انداخته است و بنا به نوشتۀ بعضی از جراید خارجی افسران ایرانی را برای دیدن تعلیمات به اسرائیل می‏فرستد.

این شاه است که نفت ایران را به دشمنان اسلام و بشریت تسلیم کرده تا در جنگ با مسلمین و اعراب غیور به کار برند، و با قرارداد رسوای اخیر و افزایش استخراج نفت، به مبارزه علیه کشورهای نفت‏خیزی که می‏خواهند از حربۀ نفت علیه امریکا استفاده کنند برخاسته است. و بالاخره این غارتگریها، خریدن میلیاردها دلار اسلحه و جشنهای کمرشکن و پی‏درپی شاه است که موجب بالا رفتن هزینۀ زندگی و گرانی سرسام‏آور اجناس گردیده، ایران را به قحطی سیاه تهدید می‏کند. من بیم آن دارم که میلیاردها دلار اسلحه‏ای را که از اربابان جهانخوار خود خریداری نموده و با خرید آن ایران را به ورشکستگی کشانده اکنون به اسرائیل بفرستد. من خوف آن دارم که ارتش ایران را با
مهماتی که به قیمت قحطی و گرسنگی و بالاخره خون مردم محروم ایران به دست آورده، مجبور کند که قلوب گرم و پراحساس مجاهدین اسلام را هدف قرار دهند.

من از این خدمتگزار بی‏چون و چرای امریکا برای جهان اسلام احساس خطر می‏کنم. اکنون بر ملت محترم ایران است که این جبار را از این جنایات باز دارند، و بر ارتش ایران و صاحب‏منصبان است که بیش از این تن به ذلت ندهند و برای استقلال وطن خود چاره‏جویی کنند.

وظیفۀ ملت غیور ایران است که از منافع امریکا و اسرائیل در ایران جلوگیری کرده و آن را مورد هجوم قرار دهند، هر چند به نابودی آن بیانجامد. وظیفۀ علمای اعلام و مبلّغین است که جرایم اسرائیل را در مساجد و محافل دینی به مردم گوشزد کنند. علمای اعلام و ملت شریف ایران نباید در این امر ساکت باشند؛ و لازم است از هر طریق ممکن شاه را وادار کنند که در صف مسلمانان قرار گیرد و از خیانت بیشتر به قرآن و پیروان آن بپرهیزد؛ و جنایات این عفریت خونخوار را بیش از پیش برملا سازند تا چهرۀ باطنی او بهتر روشن گردد. و اگر یهود ایران برای کمک به اسرائیل مشغول فعالیت باشند (چنانکه هستند و بی‏شک از کمک شاه هم برخوردار می‏باشند) بر ملت ایران است که از آن جلوگیری کنند؛ و برای مجاهدینی که در آتش و خون به سر می‏برند صندوق اعانه‏ای باز نمایند و از هیچ کوششی خودداری نورزند.

اینجانب کراراً خطر اسرائیل و عمال آن را که در رأس آنها شاه ایران است گوشزد کرده‏ام. ملت اسلام تا این جرثومۀ فساد را از بن نکنند روی خوش نمی‏بینند، و ایران تا گرفتار این دودمان ننگین است روی آزادی نخواهد دید.

از خداوند متعال نصرت مسلمین و خذلان اسرائیل و عمال سیاه آن را خواستارم.

16 رمضان المبارک 1393

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی