صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان شناساندن اسلام به جوامع بشری
  • محل نجف
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع شناساندن اسلام به جوامع بشری
  • حضار دانشجویان فارسی زبان در امریکا و کانادا

بسمه تعالی

ج2 /90

خدمت گروه دانشجویان پارسی زبان در امریکا و کانادا

جزوه‏ای که به یاد جنایات 15 خرداد و قتل عامی که برای سرکوبی ملت ایران در مقابل استعمار تهیه شده بود ملاحظه کردم. گرچه به واسطۀ دوری شما از محل جرم، بعض مطالبْ نارسا و بعضْ با واقع تطبیق نداشت لکن اصول مطالب صحیح بود.

15 خرداد از خاطره‏ها محو نخواهد شد و باید در سالروز آن، هرچه بیشتر آن را زنده نگاه داشت. 15 خرداد که مصادف با دوازده محرّم بود، سند زندۀ مخالفت شجاعانۀ ملت ایران در مقابل استبداد عمال اجانب و در قبال استعمار چپ و راست بود، و از شعله‏های فروزان نهضت سید مظلومان در مقابل دستگاه استبداد بنی‏امیه ـ علیهم اللعنة ـ بود. فداکاری ملت شجاع و متدین ایران در سایۀ فداکاری حضرت سیدالشهداءـ علیه السلام ـ بود. باید در پناه قضیۀ بزرگ عاشورا، مصیبت جانسوز دوازده محرّم و 15 خرداد زنده و جاوید بماند. این سند بزرگ را در قبال ادعاهای پوچ دستگاه جبار که «ملت با ماست » نباید فراموش کرد. مسلمان نمی‏تواند موافق و معاون دستگاه ظلم و ستم باشد؛ دستگاهی که احکام اسلام را یکی پس از دیگری محو نموده و می‏نماید. آنها که به این
دستگاه، سرسپرده و پیوسته‏اند، مشتی آلوده به شهوات ننگین بیش نیستند و ملت نجیب ایران از آنها بیزار است چنانچه اولیای خداوند از آنها بیزارند.

شما جوانان تحصیلکرده در هر جا هستید وظایف خطیری دارید: وظیفۀ دفاع از اسلام که به عهدۀ هر فرد مُسْلم است؛ وظیفۀ دفاع از میهن و استقلال آن که از وظایف حتمیۀ اسلامی است؛ وظیفۀ شناساندن اسلام بزرگ به جوامع بشری، چه از ناحیۀ طرز حکومت و بسط عدالت آن و چه از ناحیۀ رفتار والی مسلمین با ملت، و چه از کیفیت معاملۀ والی با بیت‏المال مسلمین. شماها باید معرفی کنید اسلام را تا رژیمها و حکومتها بفهمند معنی حکومت و پاسداری از ملت را؛ تا جوامع بشری بدانند اسلام چه نحو حکومتی می‏خواهد؛ تا افکار غلطی که به واسطۀ عمال استعمار به جوانهای ما تحمیل شده است تغییر کند. بکوشید و خود به احکام اسلام عمل کنید و دیگران را وادار به عمل کنید، و پرده‏های ضخیمی که کجروان بر چهرۀ نورانی اسلام افکنده‏اند برطرف کنید. ان شاءاللّه‏ تعالی خداوند به شما توفیق خواهد داد.

در خاتمه باید از کوششهای شما جوانان و جوانهایی که در سایر کشورها، دور از میهن، به اسلام و ممالک اسلامی خدمت می‏کنند تقدیر و تشکر کنم. والسلام علیکم.

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی

نامۀ شما در جوف یکی از جزوات، به نظر من نرسیده بود، تازه آن را یکی از آقایان به من تسلیم کرد.