صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان اجازۀ صرف زکوات و سایر صدقات در راه مبارزه با اسرائیل
  • محل نجف
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع اجازۀ صرف زکوات و سایر صدقات در راه مبارزه با اسرائیل
  • حضار جمعی از فداییان فلسطینی

[بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم. محضر مبارک پیشوای مجاهد و عظیم‏الشأن حضرت مستطاب حجت‏الاسلام والمسلمین آیت‏اللّه‏ العظمی آقای خمینی ـ ادام‏اللّه‏ ظله‏العالی. پیشوای جلیل‏القدر! از نظر مبارک پوشیده نیست که دست خیانت و جنایت‏پیشه کفار حربی یهود بر مسجد اقصی و زمینهای اسلامی دیگری مستولی گشته، و مسلمانان بیگناه آن سامان را آوارۀ بیابانها نموده است، و اکنون به منظور استخلاص اماکن مقدسه و استرداد زمینهای اسلامی جز مقاومت مسلحانه که به نام «عملیات فدایی» خوانده می‏شود، چاره‏ای نیست.

و در چنین شرایط و زمینه‏ای، آیا مسلمانانی که توانایی حمل سلاح و جهاد داشته، یا آنان که قدرت کمک مالی با مجاهدین را دارند، می‏توانند از این خدمت دینی سرپیچی نموده و اوضاع را نادیده بگیرند؟ و آیا جایز است که متمکنین در مقابل این خطر خانمان برانداز همچنان آرام نشسته و از برای راندن کفار از زمینهای اسلامی قدمی برنداشته و اقدامی نکنند؟ و در صورت وجوب مقاومت، آیا جایز است از مورد حقوق شرعیه از قبیل زکات و غیره در مورد مسلح نمودن مسلمانانو تربیت آنان استفاده کرد یا خیر؟ متمنی است رأی مبارک را در این باره بیان فرمایید. اَدام‏اللّه‏ ظلکم. دسته‏ای از فداییان]

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

قبلاً هم تذکر داده‏ام که دولت غاصب اسرائیل، با هدفهایی که دارد، برای اسلام و ممالک مسلمین خطر عظیم دارد و خوف آن است که اگر مسلمین به آنها مهلت دهند، فرصت از دست برود و جلوگیری از آنها امکان‏پذیر نشود. و چون احتمال خطر متوجه به اساس اسلام است، لازم است بر دول اسلامی ـ بخصوص ـ و بر سایر مسلمین ـ عموماً ـ
که دفع این مادۀ فساد را به هر نحو که امکان دارد بنمایند و از کمک به مدافعین کوتاهی نکنند. و جایز است از محل زکوات و سایر صدقات در این امر مهم حیاتی صرف نمایند.

از خداوند تعالی مسئلت می‏نماید که موجب تنبه و بیداری مسلمین را فراهم فرماید و دفع شرّ اعدای اسلام را از بلاد مسلمین بفرماید. والسلام علی من اتبع‏الهدی.

به تاریخ 3 جمادی‏الثانیه 88

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی