صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان تقدیر و دلجویی از رئیس قوه قضاییه و اعضای شورایعالی قضایی
  • محل تهران، جماران
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع تقدیر و دلجویی از رئیس قوه قضاییه و اعضای شورایعالی قضایی
  • حضار موسوی اردبیلی، سیدعبدالکریم (رئیس دیوانعالی کشور)

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

جناب حجت الاسلام آقای حاج سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی، ریاست قوۀ قضاییه ـ دامت افاضاته

با سلام و دعا برای شما و تمامی دست اندرکاران قوۀ قضاییه وامید موفقیت برای همه، شنیده می‏شود که مسائل و نصایح پدرانۀ پدر پیرتان موجب رنجش بعضی از دست‏اندرکاران قضای کشور شده است؛[1]و آنان که با فرهنگ حوزه سر و کار نداشته‏اند گمان برده‏اند تلخی و شیرینی اینگونه بحثها و گوشزدها موجب شده است که علاقۀ من به شما و سایر عزیزان شورایعالی قضایی و دست اندرکاران دستگاه قضا کم شده است. اینگونه نیست. من شما را مردی صالح ومتدین و از یاران خوب خود و انقلاب می‏دانم. و از شما و سایر اعضای شورایعالی قضایی، که مورد علاقۀ من هستید، می‏خواهم تا هرچه بیشتر و بهتر و دقیقتر به امور قضایی رسیدگی نمایید؛ و کمی‏ها و کجی‏ها را با جدیت برطرف نمایید. انقلاب اسلامی ما انقلاب خود شماهاست. من هم مانند شما در خدمت انقلاب هستم. در جمهوری اسلامی همه باید با انتقادها و طرح اشکالها راه را برای سعادت جامعه باز کنند.

خداوند به جنابعالی و حجج اسلام، آقایان دادستان کل کشور، موسوی خوئینیها، اعضای شورایعالی قضایی، مقتدایی و بجنوردی، و همچنین آقای مرعشی، که با
موافقت اینجانب در جای دیگری تصمیم دارند خدمت کنند، اجر و ثواب عنایت فرماید؛ و به همه نیرویی عطا فرماید که هرچه زودتر اشکالات بسیار قوۀ قضاییه را برطرف نمایند. والسلام علیکم و رحمة‏اللّه‏ و برکاته.

روح اللّه‏ الموسوی الخمینی

1 ـ اشاره به نامۀ امام خمینی خطاب به اعضای شورایعالی قضایی، به تاریخ 27/10/1367؛ مندرج در همین مجموعه.