صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان مأموریت رسیدگی به مسائل فرهنگی و آموزشی فرزندان شهدا، اسرا و مفقودین
  • محل تهران، جماران
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع مأموریت رسیدگی به مسائل فرهنگی و آموزشی فرزندان شهدا، اسرا و مفقودین
  • حضار کروبی، مهدی (نمایندۀ امام خمینی و رئیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی)

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

جناب حجت‏الاسلام آقای حاج شیخ مهدی کروبی ـ دامت افاضاته

ضمن تشکر از زحمات جنابعالی که مسئولیت ارزشمند سرپرستی خانواده‏های معظم شهدا، مفقودین، اسرا و معلولین را به عهده گرفتید، لازم می‏دانم در امور فرهنگی فرزندان عزیزم، این یادگاران شهیدان و معلولین و مفقودین و اسرا، دقت بیشتر نموده، و آنان را از کودکستان تا دانشگاه به بهترین وجه اداره نمایید. از آنجایی که جامعۀ اسلامی ما استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی خویش را مدیون ایثارهای غیرقابل ترسیم این عزیزان می‏داند، هر چه سریعتر با وزیران آموزش و پرورش و فرهنگ و آموزش عالی طرحی را تنظیم نموده، و به شورایعالی انقلاب فرهنگی تقدیم نمایید. اعضای محترم این شورا خود توجه دارند که بزرگترین و خداپسندانه‏ترین ارزش اسلامی خدمت به فرزندان این عزیزان است. «بنیاد مستضعفین» موظف است تمامی بودجۀ این کار عظیم را برعهده گیرد؛ و در صورت کمبود، دولت و «بنیاد شهید» و «بنیاد پانزدهم خرداد» اقدام کنند.

اینجانب از حوزه‏های علمیه تقاضا دارم تا در صورت درخواست ورود به آن حوزه‏ها، آنان را یاری، و به طور شایسته تعلیم و تربیت نمایند. صدا و سیمای جمهوری اسلامی برنامه‏هایی را در جهت رشد استعداد و خلاقیت این فرزندان معظم تدوین نماید. ان‏شاءاللّه‏ مردم شهیدپرورمان تا آنجایی که مقدورشان است بدین کار الهی کمک نمایند.

نورچشمان عزیزم توجه خواهند داشت اکنون که رسالت بزرگ پدران بزرگوار خود را به دوش می‏کشند، در راه تهذیب و تحصیل خود، با الهام از روح پرفتوح سربازان امام زمان ـ ارواحنا فداه ـ تلاش وافر نمایند، تا با کسب دانش و معنویت اسلامی امور جامعۀ خویش را به دست گیرند. والسلام علیکم و رحمة‏اللّه‏ و برکاته.

6/1/65 - 15 رجب 1406

روح اللّه‏ الموسوی الخمینی