صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان اولویت در اصلاح دانشگاهها
  • محل تهران، جماران
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع اولویت در اصلاح دانشگاهها
  • حضار حضار: جاسبی (رئیس دانشگاه آزاد اسلامی)، معاونان و مشاوران دانشگاه

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

از زحمات و خدمات آقایان تشکر می‏کنم. خداوند به شما و سایر افرادی که این دانشگاه را اداره می‏کنند، توفیق دهد. ان‏شاءاللّه‏ بتوانید ایران را دانشگاه کنید. مسلماً مردم وقتی دیدند کارهایتان خوب است و به آنان خدمت می‏کنید، با شما همراهی و کمک می‏کنند، چرا که مردم می‏خواهند فرزندانشان مهذب و عالم شوند. باید تلاش کنید جهات دینی را در دانشگاه بیشتر کنید. باید قبل از هرچیز، دانشگاه اسلامی‏باشد، برای اینکه کشور هر چه صدمه خورده است از کسانی بوده که اسلام را نمی‏شناخته‏اند.

ان‏شاءاللّه‏ آیندۀ دانشگاهتان خوب باشد و همۀ دوستانتان موفق باشند. البته نظارت آقایان خامنه‏ای و هاشمی و ائمۀ جمعه و روحانیون بلاد، به‏اسلامی‏شدن آن کمک بیشتری می‏کند. ما امیدواریم جوانانمان در خود ایران تربیت شوند، برای اینکه در خارج به جوانان ما درس اساسی نمی‏دهند. ان‏شاءاللّه‏ روزی بیاید که از جاهای دیگر برای تحصیل به ایران بیایند و ما هرگز احتیاجی نداشته باشیم کسی را به خارج بفرستیم. و این امری است شدنی، و این طرز تفکر که غیر از خارج در جای دیگر نمی‏شود تحصیل کرد، امری است باطل، چرا که با این گونه تبلیغات می‏خواهند جوانان ما را به خارج بکشند و با تفکر خودشان به ایران برگردانند.

امیدوارم این دانشگاه و همۀ دانشگاههای دیگر مراکزی شوند که هم جوانان ما را مهذب کنند و هم عالم، و آنان به صورتی تربیت شوند که از خارج بریده شده و مستقل شوند و در راه اسلام و کشورشان خدمت کنند. ان‏شاءاللّه‏ همۀ آقایان موفق باشند.