صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان اسلام‏خواهی ملت منشأ مخالفتهای دشمنان
  • محل تهران، جماران
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع اسلام‏خواهی ملت منشأ مخالفتهای دشمنان
  • حضار حضار: فقهای شورای‏نگهبان: صافی گلپایگانی ـ مهدوی کنی ـ جنتی ـ ربانی املشی ـ خزعلی ـ رضوانی؛ وحقوقدانان شورای‏نگهبان: افتخار جهرمی ـ آراد ـ مهرپور ـ صالحی ـ هادوی

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

وحدت و همدلی خنثی کنندۀ تبلیغات دشمنان

از تحمل زحمات و رنجهای شما تشکر می‏کنم. شما توقع نداشته باشید که مورد اهانت واقع نشوید. همه می‏دانید تا کسی کاری انجام ندهد کسی به او توهین نمی‏کند. توهین برای کسانی است که می‏خواهند زنده باشند. هیچ کدام از ما نباید انتظار تعریف را داشته باشیم. باید به حکم خدا عمل کنیم و به این هم کاری نداشته باشیم که چه کسی از این کاری که برای خدا می‏کنیم خوشش می‏آید و یا چه کسی بدش می‏آید. من در تمام مواقعی که مقتضی بوده است، مجلس و شورای نگهبان را تأیید کرده‏ام. ما باید دست در دست یکدیگر بگذاریم تا یک کشور اسلامی درست کنیم.

امروز دنیا با ما به خاطر اسلام بد است. بعضیها که جاهلند می‏گویند اسلام به درد نمی‏خورد، اما بعضیها که کمی اوضاع مردم ایران را می‏دانند می‏گویند اسلام خوب است ولی نه اسلام اینها، اسلام راستین.

امروز تبلیغات علیه من و شما نیست، تبلیغات علیه اسلام است. اگر ما با اسلام کاری نداشتیم کسی با ما بد نبود. امروز امریکا و شوروی را که آن قدر در دنیا فساد می‏کنند کسی محکوم نمی‏کند، ولی تمام محکومیتها مال ماست. در دنیا تنها ایران است که مورد سؤال است؛ ولی اگر ما وحدت خودمان را حفظ کنیم و همصدا و همجهت باشیم از هیچ چیز نباید بترسیم. مهم این است که با هم خوب باشید و تصمیم داشته باشیم که مستقل و
آزاد حرکت کنیم و مطمئن باشید که می‏توانید. ترس آن موقعی است که رؤسا با هم اختلاف داشته باشند و مردم در صحنه نباشند، که بحمداللّه‏ امروز، هم مردم در صحنه هستند، هم همۀ دست اندرکاران با هم خوب هستند. بار دیگر از مساعی شما در شورای نگهبان تشکر می‏کنم. شما برای خدا کار می‏کنید و ان شاء اللّه‏ خداوند شما را تأیید فرماید.

والسلام علیکم و رحمة اللّه‏