صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان تأیید مراتب امانتداری و خدمات آقایان حسن صانعی، سید هاشم رسولی محلاتی و محمد حسن رحیمیان
  • محل تهران، جماران
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع تأیید مراتب امانتداری و خدمات آقایان حسن صانعی، سید هاشم رسولی محلاتی و محمد حسن رحیمیان
  • حضار ملت ایران

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

الحمدللّه‏ رب العالمین، و الصلوة علی محمد و آله الطاهرین.

انگیزۀ اینجانب در نوشتن این چند سطر، ادای حق اخوت نسبت به شخصی که از جملۀ سابقه‏دارترین دوستان وفادارم بوده و اکنون نیز می‏باشد. و چون احتمال قریب می‏دهم که پس از درگذشت من کسانی که با من نظر بی‏مهری دارند با بعض دوستان عزیزم بدرفتاری نمایند و مورد تهمت غیر اسلامی ـ انسانی قرار گیرند احتمال تکلیف دادم که ادای شهادت بنمایم، و بیشتر کسی که از دوستان من ممکن است مورد هجوم شود برادر و فرزند عزیزم آقای آقا شیخ حسن صانعی ـ حفظه اللّه‏ ـ است که در امور مالی و وجوه شرعیه از دیگران بیشتر دخالت داشته، و شاید از این ناحیه خدای نخواسته به ایشان تهمتی وارد شود.

لهذا من، بیْنی و بین اللّه‏ شهادت می‏دهم که از اول زمانی که با من آشنا شده و متصدی امور مالی گردیده‏اندـ چه قبل از 15 خرداد و تبعید من به خارج، و چه پس از بازگشت از تبعید، و چه اوقاتی که انفرادی متصدی بودند، و چه پس از آنکه به واسطۀ زیادی کار و بعض مصالح با شرکت جنابان: آقای حاج سیدهاشم رسولی و آقای رحیمیان ـ حفظهمااللّه‏ تعالی ـ متصدی شده‏اند ـ با کمال صداقت و امانت و صمیمیت بوده و هستند، و دیناری تجاوز و تعدی به وجوه شرعیه ننموده‏اند، و با تمام همت وجدیت و حسن نیت، اینجانب را اعانت نموده، و هرگز چشمداشت مادی نداشته و ندارند. و اکنون نیز که
با آقایان مذکور به اعانت اینجانب صرف عمر می‏نمایند، تمام این آقایان امین و صالح و خدمتگزار به اسلام می‏باشند.

خداوند تعالی اینان و همۀ خدمتگزاران به اسلام را از شرّ بدخواهان و منحرفان حفظ فرماید، و توفیق اطاعت از خداوند تبارک و تعالی و خدمت به بندگان او مرحمت فرماید. والسلام علی عباداللّه‏ الصالحین.

دوشنبه 15 آذر 1361 / 20 صفر 1403

اربعین سید و سرور شهیدان ـ سلام‏اللّه‏ و صلواته علیه و علی اصحابه و اولاده

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی