صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان لزوم بسیج مسلمین جهان برای اِعلای کلمۀ اسلام
  • محل تهران، جماران
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع لزوم بسیج مسلمین جهان برای اِعلای کلمۀ اسلام
  • حضار ملت ایران، مسلمانان جهان

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

حلول عید سعید قربان را که از اعیاد بزرگ اسلام و میعادگاه پیامبران عظیم الشأن، از

حضرت ابراهیم تا حضرت محمد ـ صلی اللّه‏ علیه و آله و سلم ـ بنیانگذاران توحید و عدالت و رهبران صراط مستقیم عبودیت است به ملت ایران و مسلمانان جهان تبریک عرض می‏کنم، و از خداوند متعال می‏خواهم که مسلمانان جهان را برای بپاداشتن سنت انبیای عظام بیدار فرماید و در راه حصول هدف انبیا که فرزندان و عزیزان خود را فدای آن می‏نمودند بسیج نماید تا با همت همگان پرچم توحید در فضای سراسر جهان به اهتزاز درآید، و دست قدرتهای چپاولگر از بلاد مسلمین و مستضعفین کوتاه گردد. در این سال، این عید برای مسلمانان از آن جهت مبارکتر است که در آستانۀ آن فرعون مصر[1]رهسپار کوی فرعونیان گردید، و برای ایران به علاوه از آن جهت که قوای شیطانی صدام رو به زوال و شیاطین پیوستۀ امریکا رو به اضمحلال است.

اینجانب به همۀ مسلمانان و ملت عزیز ایران از پیروزی‏های پی در پی تبریک[عرض می‏کنم]و سعادت و سلامت همگان را خواستارم. و امید است با انتصاب آقای رئیس جمهور[2]و همت همۀ ارگانها مشکلات ایران رفع گردد.والسلام علی عباد اللّه‏ الصالحین.

روح اللّه‏ الموسوی الخمینی

1 ـ اشاره به هلاکت انور سادات رئیس جمهور مصر توسط خالد اسلامبولی و همرزمان مسلمان مصری او.
2 ـ در روز صدور پیام فوق، 17/7/1360، مراسم تنفیذ حکم سومین رئیس جمهور اسلامی ایران، آقای سید علی خامنه‏ای که پس از شهادت آقای محمد علی رجایی، در انتخابات 10 مهر 1360 از سوی مردم ایران انتخاب شده بود، در حضور امام خمینی برگزار گردید.