صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان کارشکنیها و توطئه‏های گروهکهای وابسته و لزوم هوشیاری و پایداری ملت
  • محل تهران، حسینیه جماران
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع کارشکنیها و توطئه‏های گروهکهای وابسته و لزوم هوشیاری و پایداری ملت
  • حضار حضار: نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از اهالی میانه.

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

فرصت‏طلبی گروهکها در ایجاد نفاق و اختلاف

من از شما برادران محترم که از راه دور زحمت کشیدید و در اینجا باز هم با زحمت مجتمع شدید تشکر می‏کنم و سعادت و سلامت همۀ شماها را از خداوند تعالی خواستارم. من امید آن دارم که ملت شریف ایران و خصوصاً، ملت شریف آذربایجان، با توجه به مشکلاتی که برای کشورشان پیش آمده است، بیشتر از پیش توجه داشته باشند و توطئه‏هایی که در اطراف کشور، خصوصاً، در آذربایجان، در دست تحقق است با هوشیاری با بیداری و با تعهد به اسلام از آن جلوگیری کنند.

گروههایی که سابق بعضی از آنها وابسته به رژیم سابق بودند و در طول مدت این انقلاب هر چه می‏توانستند کارشکنی کردند و پس از انقلاب هم هیچ قدمی در راه انقلاب برنداشته‏اند، بلکه مشغول شیطنت بوده‏اند، امروز به خیال خودشان که جنگ است و جنگ طولانی شده است فرصت پیدا کرده‏اند که در اطراف کشور، خصوصاً، در آذربایجان، ایجاد نفاق و اختلاف کنند. بعضی از این افراد ـ که شناخته شده‏اند در بعضی از شهرها و مراکز علمی ـ مجتمع شدند و به خیال خودشان[می‏خواهند]این جمهوری اسلامی را که با جدّ و جهد، توحید کلمۀ ملت در سرتاسر کشور، با آن همه خون و با آن همه زحمت، مستقر شده است، به تباهی بکشند. من به این اشخاصی که در بعض حوزه‏های علمیه مجتمع شدند، گوشزد می‏کنم و هشدار می‏دهم که از شیطنت دست بردارند که اشخاص شما شناخته شده‏اند. ما برای اینکه آرامش در کشور باشد، به شما
تعرضی تاکنون نکرده‏ایم، لکن اگر ادامه پیدا بکند این شیطنتها، و این دسته‏بندیها، چه در تهران و چه در قم و چه در مشهد و چه در سایر جاهای ایران، افراد شناخته شده توسط دادگاهها خواسته خواهند شد و چنانچه آنها را در دادگاه حاضر کنند، خواهند فهمید که در طول این مدتی که این ملت شریف خون داده است و زحمت کشیده است و آوارگی دیده است، شماها چه کرده‏اید، در آذربایجان چه کرده‏اید، و در سایر جاها چه کرده‏اید. من به شما نصیحت می‏کنم که دست از این شیطنتها و از این توطئه‏ها بردارید که ملت شریف ایران و خصوص اشخاصی که در آذربایجان زندگی می‏کنند و ملت غیور آذربایجان، حاضر نیست که این جمهوری اسلامی را به واسطۀ شهوات چند نفر از دست بدهد.

لزوم هوشیاری ملت در مقابل توطئه‏ها

من به همۀ ملت توصیه می‏کنم که در هر جا هستید آرامش خودتان را حفظ کنید و گوش به توطئه‏هایی که در دست اجرا هست،[ندهید]. گاهی به اسم تشیع و تسنن که بعض شیاطینی که به اسلام هم عقیده ندارند، با این اسم می‏خواهند تفرقه بیندازند و گاهی به اسم ترک و فارس اشخاصی که به ملت ایران اعتقادی ندارند و جز برای بهره‏برداری خودشان قدمی برنمی‏دارند می‏خواهند اختلاف ایجاد کنند و با بهانۀ اسلام، جمهوری اسلامی را بکوبند. من به تمام ملت ایران با تواضع عرض می‏کنم که در عین حالی که آرامش خودتان را حفظ می‏کنید، این توطئه‏ها را تحت نظر بگیرید و اشخاص فاسد را بعد از آنکه دیدید با موعظه به جای خودشان نمی‏نشینند، به دادگاهها معرفی کنید تا اینکه دادگاهها به وظایف اسلامی و قانونی خودشان عمل کنند. من از خدای تبارک و تعالی[خواستار سعادت هستم]برای این ملتی که از برای احقاق حق ضایع شدۀ خودش در طول تاریخ بپا خاسته، و از پا نخواهد نشست الاّ آنکه اسلام عزیز را در اینجا به آن نحوی که خدای تبارک و تعالی امر فرموده است مستقر کنند، و نخواهند سستی کرد. این ملتی که بیش از دو سال است آن همه زحمت کشیده است و سابق هم، در طول
تاریخ، آن همه گرفتار جهانخواران بوده است و آن همه گرفتار این سلسله خبیث پهلوی بوده است و قبل از او هم گرفتار سلاطین جور بوده است، اکنون که کشور خود را به دست آورده و ریشه‏های فاسد را یکی بعد از دیگری قطع کرده است و دست دشمنان اسلام و دشمنان بشریت را قطع کرده است، این ملت حاضر نخواهد شد که به توطئه‏های بعض فاسدها و مفسدین اعتنا بکند، خود ملت این توطئه‏ها را با آرامش و با تعقل خنثی خواهد کرد.

من امیدوارم که این دستجاتی که با اسم اسلام و با اسم کمک به اسلام می‏خواهند اسلام را به تباهی بکشند و یا ناخواسته اسلام را به تباهی می‏کشند، اینها توجه کنند که امروز ایجاد اختلاف به سود آنها تمام نخواهد شد و قبل از اینکه آنها به مطالب خودشان برسند، اگر ـ خدای نخواسته ـ در ایران اختلافات پیدا بشود، اول خود آنها قربانی این اختلافات خواهند شد.

اقتدا نمودن به پیامبر و ائمه (ع) در پایداری و استقامت

من از همۀ ملت ایران تقاضا دارم که همان طور که از اول در میدان مبارزه با کفر، همه حاضر بودید و در صحنۀ این مبارزه همه حاضر بودید، باز هم ادامه بدهید که ادامۀ این نهضت برای اسلام است و اسلام عزیز این حق را به ما همه دارد که در راه او هر جانفشانی که می‏توانیم و هر اقدامی که می‏توانیم بکنیم. ما باید در این امور از پیغمبر اکرم و از ائمۀ هدی که در طول مدتشان یا در جنگ بودند با کفار و یا در حبس بودند به دست اشخاصی که با اسم اسلام آنها را به حبس و زجر می‏کشیدند، سرمشق بگیریم و به آنها اقتدا بکنیم. اسلام عزیز چیزی است که پیغمبر اکرم در راه او جانفشانی کرد و ائمۀ هدی در راه او جانفشانی کردند و یاران پایدار پیغمبر در راه او جانفشانی کردند. و ما نیز باید به آنها اقتدا کنیم. و از اینکه جنگ طولانی شده است نهراسیم که جنگ به نفع اسلام است. ما حق هستیم و حق بر باطل پیروز است. مرگ مخالفین اسلام و جمهوری اسلامی نزدیک است. قوای مسلح ایران با کمال رشادت در مرزها مشغول مجاهده هستند و تمام
ملت پشتیبان آنهاست؛ زن و مرد این ملت در پشتیبانی آنها مشغول اقدام است. و یک همچو کشوری که تمام افرادش حاضر در صحنه هستند و تمام افرادش برای پیشبرد اسلام و پیشبرد مقاصد اسلامی مهیا هستند، یک همچو کشوری آسیب نخواهد دید. و من امیدوارم که بزودی این نوکرهای اجانب و این ریشه‏های فاسد از بین بروند و شما ملت عزیز، سرفرازتر از آنچه تا کنون بودید، در دنیا قدرت خودتان را نشان بدهید. خداوند تمام شما را، تمام عزیزان ما را، تمام عزیزان آذربایجانی ما را، توفیق و سعادت و عزت عنایت فرماید.

والسلام علیکم و رحمة‏اللّه‏ و برکاته