صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان قیام برای آزادی و استقلال
  • محل قم
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع قیام برای آزادی و استقلال
  • حضار سازمانهای آزادیبخش جهان

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

در این موقع که تعدادی از سازمانهای آزادیبخش و گروهی که برای آزادی مبارزه می‏کنند به ایران آمده‏اند تا از نزدیک با ملت ایران تفاهم کنند و گرفتاریهای ملت ما را لمس نمایند، پیشنهاد شد تا پیامی برای آنها بفرستیم.

من نمی‏دانم که از کجا شروع کنم. از مصیبتهایی که در طول تاریخ و در قرن اخیر بر ملت ما وارد شده است؟ یا مصیبتهایی که از مستکبرین و ابرقدرتها بر مستضعفین جهان وارد شده است؟ و نمی‏دانم از چه کسی شکایت نمایم؟ از قدرتمندان و ستمکاران و چپاولگران و جنایتکاران و یا از مردمی که ظلم ظالمین را می‏بینند و قیام نمی‏کنند ـ و خود را با دست خود اسیر اجانب نموده‏اند؛ و از مردم دلیر و مبارز ایران برای شکست قدرتها و ابرقدرتها پیروی نمی‏کنند؟ مردم مبارز ایران با دست خالی ولی با نیروی ایمان، دولت امریکای جنایتکار را به زانو درآورده‏اند، و شاه مخلوع را بیرون کرده‏اند، و به امید خدا به مبارزاتشان تا قطع تمام وابستگیها ادامه خواهند داد و یا از دولتهای کشورهای اسلامی که با داشتن سلاح بُرندۀ منابع نفت و غیر آن ـ که با یک تصمیم می‏توانند غرب و شرق را به تسلیم وادار کنند ـ خود تسلیم و از این حربه برای آزادی کامل از یوغ استعمارگران شرق و غرب استفاده نمی‏کنند؟

شما ای جنبشهای آزادیبخش؛ و ای گروههای در خط به دست آوردن استقلال و آزادی! بپاخیزید و ملتهای خود و ملل اسلامی را هشدار دهید که زیر بار ستم رفتن بدتر و قبیحتر از ستمکاری است.

و به دولتها اخطار کنید که از زبونی و ذلت، خود را نجات دهند.

و به همه تذکر دهید که به اسلام باز آیید و به اخوت اسلامی بگرایید.

ای مستضعفین جهان! بپاخیزید و خود را از چنگال دشمنان بشر نجات دهید؛ و بیش از این زیر بار ظلم نروید که خداوند با مظلومان است. والسلام علی عباداللّه‏ الصالحین.

15/10/58

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی