صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان اعمال فشار بر امریکا و اسرائیل برای استرداد شاه
  • محل قم
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع اعمال فشار بر امریکا و اسرائیل برای استرداد شاه
  • حضار دانش‏آموزان، دانشگاهیان، طلاب و روحانیون

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

روز 13 آبان، روز هجوم وحشیانۀ رژیم منحوس به دانشگاه و کشتار دسته‏جمعی دانشجویان عزیز ماست.

رژیم مخالف با تمام مظاهر تمدن و پیشرفت کشور، یک روز به مدرسۀ فیضیه و مدارس علوم اسلامی در سراسر ایران حمله‏ور می‏شد و یک روز به دانشگاه تهران و مدارس و دانشگاههای سراسر ایران، این مراکز دانش و دانشمندان.

اکنون که سالروز حمله به دانشگاه است، برای پیوستگی بیشتر لازم است روحانیون عزیز قم و تهران و سایر شهرستانهای نزدیک به تهران در مراسمی که در دانشگاه تهران است، شرکت نمایند و همچنین روحانیون تمام شهرهای ایران در دانشگاه هر نقطه از ایران که بدین مناسبت مجلس بزرگداشتی برقرار کرده‏اند، شرکت نمایند و با حضور در دانشگاههای سراسر ایران و پیوستن به دانش‏آموزان و دانشجویان و استادان عزیز، توطئه‏های جدایی‏افکنانه بین این دو نیروی مترقی را خنثی کنند. دشمنان ما در هر فرصت خصوصاً در این روز از هیچ توطئه‏ای دست بردار نیستند و با هر وسیلۀ ممکن می‏خواهند آرامش را از ملت عزیز سلب کنند.

بر دانش‏آموزان، دانشگاهیان و محصلین علوم دینیه است که با قدرت تمام، حملات خود را علیه امریکا و اسرائیل گسترش داده و امریکا را وادار به استرداد این شاه مخلوع جنایتکار نمایند و این توطئۀ بزرگ را بار دیگر شدیداً محکوم کنند.
بر دانش‏آموزان، دانشگاهیان و محصلین علوم دینیه است که با تمام نیرو، وحدت خویش را حفظ و از انقلاب اسلامی خود طرفداری نمایند و بر ملت است که از این دو جناح عزیز با تمام قدرت پشتیبانی کنند.

دست خدا به همراه همگی باد. والسلام علیکم و رحمة‏اللّه‏ و برکاته.

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی