صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان تأسیس «صندوق ملی ترمیم خسارات دوران انقلاب»
  • محل قم
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع تأسیس «صندوق ملی ترمیم خسارات دوران انقلاب»
  • حضار ملت ایران

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

ملت شریف و مبارز ایران ـ ایّدهم‏اللّه‏ تعالی!

در این ماه مبارک رمضان، ماه خداوند تعالی و ماه عبادت و توجه به مبدأ اعلی، سلامت و سعادت همۀ مسلمین خصوصاً شما ملت عظیم را خواستارم. و می‏خواهم یک عبادت بزرگ ـ که شاید در رأس عبادتها باشد ـ به شما ملت عزیز پیشنهاد کنم.

شما می دانید که در انقلاب عظیم ـ که بحمداللّه‏ به پیروزی رسید و امید است به پیروزی نهایی برسد ـ چه خسارتهای بزرگ از طرف دستگاه جبار به مردم مسلمان و برادران و هموطنان شما وارد شده است؛ خساراتی که ما و دولت نمی‏توانیم جبران کنیم، و من کراراً تذکر دادم که این خسارات را باید خسارات جنگزدگی نامید، با کمک تمام قشرهای ملت بزرگ باید جبران کرد. و لهذا به منظور کمک به ترمیم ضایعات و جبران خسارات وارده به خانه‏ها و مستغلات و فروشگاهها و دارایی مردم در نقاط کشور، که در اثر حملات و خرابیهای دشمن در دوران انقلاب، دچار ویرانی و غارت و حریق شده‏اند، سازمانی مردمی به نام «صندوق ملی ترمیم خسارات دوران انقلاب»، به شمارۀ 200 بانک ملی، در کلیۀ شعب تأسیس و به ثبت رسیده، امید است بودجۀ این صندوق به همت والای خواهران و برادران عزیزم و کمک دولت تأمین شود؛ که با نظارت هیأتی از معتمدین هر محل و ناحیه، با کمک دولت، با دادن وام بدون بهره و جبران خسارات ـ بلاعوض ـ از محل صندوق انجام گیرد.

دوستان عزیز! در این دوران مصیبت‏بار دوران انقلاب، خانواده‏های محترم علاوه بر
خسارات جانی عزیزانشان، از هستی ساقط شده‏اند یا به قدری خسارت دیده‏اند که نمی‏توانند جبران کنند که به زندگی شرافتمندانۀ خود ادامه دهند؛ و بر ما و شماست که با آغوش باز در رفع این خسارت بکوشیم؛ که این از عباداتی است که نزد خداوند متعال ارزش فراوان دارد. لازم است از برادران و خواهران ارجمندی که در خانه‏سازی برای مستمندان، که بحمداللّه‏ تعالی در نقاط مختلف کشور مشغول انجام آن هستند و کمکهای ارزنده کردند، تقدیر و تشکر کنم و سعادت همگان را از خداوند متعال بخواهم.

اینجانب، از بیت المال، مبلغ یکصد میلیون ریال به صندوق شمارۀ 200 بانک ملی واریز می‏نمایم. والسلام علیکم و رحمة‏اللّه‏ و برکاته.

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی