صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان جمهوری اسلامی در کنار ملت فلسطین
  • محل پاریس، نوفل‏لوشاتو
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع جمهوری اسلامی در کنار ملت فلسطین
  • حضار ابوجهاد

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

برادر محترم جناب آقای ابوجهاد، عضو کمیتۀ مرکزی «الفتح» و عضو شورای فرماندهی کل نیروهای «عاصفه» ـ ایّده اللّه‏ تعالی

مرقوم شریف واصل، از اظهار همدردی با ملت مظلوم ایران و احساس مسئولیت اسلامی در شرکت با خواسته‏های مشروع آنان کمال تشکر حاصل. از خداوند تعالی توفیق جنابعالی و سایر برادران اسلامی فلسطین را که در راه احقاق حق قیام نموده‏اند خواستارم. من امیدوارم که نهضت اسلامی ایران، که با ابعاد گسترده‏اش بی‏سابقه در طول تاریخ است، در کنار برادران مسلمان فلسطین به آرمانهای انسانی و اسلامی خود برسند و بیرق ظلم و جنایت را برای همیشه سرنگون و پرچم باعظمت اسلام را در اهتزاز در آورند؛ و همزمان با آن، برادران ما دست جنایتکار اسرائیل ـ جرثومۀ فساد ـرا قطع و پرچم پیروزی را بر فراز مسجداقصی برقرار نمایند.اینجانب در طول مبارزات با شاه جانی، اسرائیل را محکوم و یکی از مواد مخالفت با شاه را کمک به اسرائیلِ دشمن اسلام و انسانیت، قرار دادم. ملت بزرگ ایران که در طول تاریخ از نظام منحط شاهنشاهی رنج برده و در پنجاه و چند سال سلطنت غیر قانونی سلسلۀ پهلوی در زیر چکمۀ دژخیمان آن خُرد شده و تمام مخازن و ثروت کشورش به دست جنایتکار شاه به باد فنا رفته و با طرحهای خائنانۀ نفتخواران مفتخوار هر چه بیشتر به عقب رانده شده است، اکنون به خواست خداوند متعال بپا خاسته و در طول و عرض مملکت با یک ارادۀ مصمم، نابودی نظام شاهنشاهی را خواستار و حکومت جمهوری اسلامی را به جای آن خواهانند. و خواست آنان که آزادی و استقلال و برقراری حکومت عدل است، امری است که
سرلوحۀ حقوق بشر و مورد تأیید جوامع انسانی است، و بالاتر آنکه موافق رضای خدای بزرگ است؛ امید پیروزی نهایی در آن زیاد است، و بر انسانهایی که به فطرت اصلی خود باقی هستند کمک به آنان طبیعی است.

من از اینکه نهضت انقلابی آزادیبخش «الفتح» امکانات خود را در اختیار ما قرار داده و در راه نجات ملت مسلمان ما از دست تبهکار غارتگران بین‏المللی و وابستگان آنان کوشاست، تشکر می‏کنم و دست آنان را برادرانه می‏فشارم. من به حکم اخوت اسلامی از آنان به طور جِد می‏خواهم که از کمک به فرقه‏های وابسته به چپ و راست که عامل بدبختیهای مستضعفین می‏باشند، خودداری کنند واز کمکهای تبلیغاتی و غیر آن به برادران مسْلم خود مضایقه ننمایند. ما در صورت دست یافتن به قدرت از نهضت مقدس شما پشتیبانی می‏کنیم؛ و اکنون نیز نفت را که مایۀ حیات اسرائیل غاصب است و شاه با دست خیانتکار خود برای ادامۀ جنگ با مسلمین به روی آنها گشود، قطع نمودیم. ما در صورت تشکیل جمهوری اسلامی از یهودیان ایرانی که به فلسطین هجرت کرده و در شرایط تبعیض ِ بسیار ناگواری تحت استثمار یهودیان اروپایی و امریکایی به سر می‏برند دعوت خواهیم کرد که به وطن خود برگردند و آزادانه و محترمانه به زندگی خود ادامه دهند، و از تعدیاتی که در زمان حکومتهای جور بر آنان شده مصون خواهند بود.

من از مردم مسلمان و شیعیان جنوب لبنان که در راه استقلال و آزادی کشور خود و در دفاع از ملت مظلوم فلسطین کوشش می‏کنند و با تظاهرات خود در روز تاسوعا همبستگی خود را با ملت مسلمان و ستمدیدۀ ایران اعلام نمودند، تشکر می‏کنم؛ و امیدوارم با ارادۀ مصمم خود به مبارزه علیه اسرائیل، دشمن اسلام و مسلمین، ادامه داده همگام با نهضت اصیل و اسلامی برادران مسلمان خود در ایران و فلسطین، همۀ غاصبین و استعمارگران را از کشور خود رانده و به خرابکاری و قتل و غارت آنان خاتمه دهند.

عظمت اسلام و مسلمین را از خداوند تعالی خواستار و قطع ایادی اجانب را امیدوارم. درود من بر شما سرباز اسلام. توفیق و تأیید شما را خواستارم.

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی