صحیفه امام خمینی (س)

  • عنوان تشکر از اعلام همبستگی مردم کردستان با نهضت
  • محل پاریس، نوفل‏لوشاتو
  • مناسبت
  • تاریخ
  • موضوع تشکر از اعلام همبستگی مردم کردستان با نهضت
  • حضار مردم مسلمان کردستان

بسم اللّه‏ الرحمن الرحیم

4 ذی‏الحجه 1398

سلام بر برادران اسلامی کردستان که با قیام دلاورانه به نهضت اسلامی سایر برادران پیوسته و با شهامت و شجاعت در مقابل طاغوت ایستاده مجال را بر دشمن اسلام و کشور تنگ کرده‏اند.

امروز ما مکلف هستیم که در هر لباس و هر شغلی هستیم، از اختلاف کلمه احتراز و به وحدت اسلامی که پیوسته مورد سفارش کتاب و سنت است گرایش نموده، و کلمۀ حق را عُلْیا و کلمۀ باطل را سفلا قرار دهیم.

در این موقع حساس که کشور ما و اسلام عزیز در معرض خطر عظیم است، تکلیف همۀ گروهها و افراد، خطیر و عظیم است. سستی و سردی در حال حاضر و اختلاف و افتراق کلمه، در حکم انتحار و به هدر دادن خون فرزندان اسلام است.

ما از همت بزرگ فرزندان کُردِ اسلام و از جوانان برومند آزادیخواه و استقلال‏طلب آن سامان تشکر و تقدیر می‏کنیم. ما و شما در صف واحد در مقابل طاغوت به پا خاسته و از کیان اسلام و کشور بزرگ اسلامی دفاع می‏کنیم، و با ایثار خون جوانان عزیز، درخت رشد ملت را آبیاری می‏نماییم. اینجانب از مساعی جمیلۀ شما برادران محترم قدردانی نموده، توفیقتان را در فروریختن پایه‏های ستمگری از خداوند تعالی خواستارم.

الحق ملت ایران با همبستگی بی‏مانند خود و ایستادگی در مقابل دشمنان اسلام و کشور، یک ملت نمونه است که نام بزرگ خود را در تاریخ ثبت و راه مبارزه با ستمگران
را به ملتهای مظلوم آموخت.

برادران محترم! در این نهضت مقدس که تشکیل حکومت اسلامی سرلوحۀ اهداف آن است و ضمانت از آزادی و استقلال از ثمرات آن، صبور باشید و گول تبلیغات انگلهای سودطلب را نخورید، و به خدای بزرگ و قرآن کریم اتکال کنید و به پیش روید. خداوند با صابران است و دست حق با عدالتخواهان می‏باشد. والسلام علیکم.

روح‏اللّه‏ الموسوی الخمینی