بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر رژیم صهیونیستی گفت: ما عقب نشینی از مناطق آزمایشی در دو روستای زوطر غربی و فرون در جنوب لبنان را آغاز خواهیم کرد، اما شورای شهرداری فرون در جنوب لبنان اعلام کرد: منطقه ما اشغال نشده است و در خارج از خط زرد قرار دارد.
به گزارش جماران، در حالی که نخستوزیر رژیم اشغالگر در راستای دادن هدایای پوچ به دولت سازشگر لبنان از قصد این رژیم برای عقبنشینی از دو منطقه در جنوب لبنان خبر داده است؛ شهرداری یکی از این مناطق اعلام کرد که در حال حاضر این منطقه توسط اسرائیل اشغال نشده است که رژیم صهیونیستی بخواهد از آن عقبنشینی کند.
به گزارش جماران، شورای شهرداری فرون در جنوب لبنان اعلام کرد: منطقه ما اشغال نشده است و در خارج از خط زرد قرار دارد.
به نقل از المیادین، شورای شهرداری منطقه فرون تصریح کرد: اینکه منطقه ما به مناطق آزمایشی ملحق شده باشد، امری بیپایه و اساس است.

پیشتر بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر رژیم صهیونیستی گفت: ما عقب نشینی از مناطق آزمایشی در دو روستای زوطر غربی و فرون در جنوب لبنان را آغاز خواهیم کرد.
در همین حال، شیخ نعیم قاسم امروز -شنبه- در واکنش به توافق چارچوبی امضا شده بین دولت لبنان و رژیم صهیونیستی گفت: دولت در حال مشروعیت بخشیدن به اشغالگری برای سالهای آینده است و حتی ممکن است منجر به الحاق سرزمینهایمان توسط رژیم صهیونیستی شود.
به نقل از شبکه المنار، وی خاطرنشان کرد: ارتباط دادن عقبنشینی اسرائیل به خلع سلاح مقاومت، پیشنهادی بسیار خطرناک است که از همه خطوط قرمز عبور میکند. این توافق باطل و بیاعتبار است و مفاد یادداشت تفاهم ایران و آمریکا باید اجرا شود.
دبیرکل حزب الله تاکید کرد: به مقامات لبنان میگوییم، وقت آن رسیده که از گناهانی که لبنان را ویران میکند، دست بردارید. ما در سختترین شرایط میدان را رها نکردیم و آن را رها نخواهیم کرد. توافق چارچوبی در واشنگتن تحقیرآمیز، شرمآور و تسلیم حاکمیت است. کجاست آن صداقت مقامات لبنانی و مسئولیت پذیری آنها در قبال مردمشان و حفاظت از حاکمیت لبنان، که قیم آمریکایی آن را در قالب آتشبس به آنها اعطا نکرده است؟
وی عنوان کرد: مذاکرات مستقیم صرفاً امتیازدهیهای بیفایده به اسرائیل است، زیرا این مذاکرات برای وادار کردن دولت به تسلیم شدن در برابر خواستههای تجاوزگران طراحی شدهاند و شما با خصومت و اختلاف با بیش از نیمی از مردم لبنان، و با نقض قانون اساسی و قوانینی که رژیم اسرائیل را دشمن میدانند و هر کسی را که با آن چه در گفتار و چه در عمل برخورد کند، در دادگاه پاسخگو میدانند، به این سمت میروید. شما هیچ برگ برندهای برای مبارزه ندارید زیرا داوطلبانه قدرت مقاومت و مردم را رها کردید و با غیرقانونی دانستن مقاومت در قلب جنگ و از همان لحظه اول آن با تصمیم شوم دولت در دوم مارس، از پشت به آن خنجر زدید و این در خدمت پروژه تجاوزکارانه اسرائیل است. بازی با کلمات و تفسیر نادرست آنها بیهوده است؛ نتایج معیار هستند. این خیانت به حاکمیت لبنان در نحوه قضاوت ما بین دوست و دشمن است.