تیم ملی در بهترین شرایط برای صعود بی دردسر به مرحله دوم جام جهانی بازهم کارش به اما و اگر کشیده شد.

جماران ورزشی؛ شبنم روحی: تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2026 در یک بازی برتر نسبت به مصر به حداقل چیزی که شایسته اش بود رسید؛ تساوی یک یک.

شاگردان قلعه نویی علاوه بر از دست دادن یک پنالتی مقابل مصر در لحظات پایانی مسابقه می توانستند حداقل 2 گل بزنند و به جای تیم سوم گروه H به عنوان تیم دوم راهی دور بعد شوند اما این اتفاق رخ نداد.

همین نتیجه سبب شد دوباره کار ایران به اما و اگر کشیده شود اما نه در فرمت 32 تیمی؛ بلکه زمانی که 48 تیم در جام جهانی هستند و از 12 گروه 8 تیم برتر سوم صعود می کنند!

کار ایران زمانی به اینجا رسید که مقابل ضعیف ترین تیم جام در رنکینگ جهانی یعنی نیوزلند به جای برد به تساوی رسید؛ تیمی که هم به مصر باخت و هم به بلژیک!

احتمال صعود ایران به یک شانزدهم نهایی بسیار بالا است و شاید معجزه برای رقبا مانع این کار شود اما نباید چشم روی واقعیت ها بست. همان زمان که جام جهانی 48 تیمی شد دیگر صعود از گروه ارزش گذشته را نداشت و با قرعه خوبی هم که نصیب ایران شد همه منتظر صعود راحت تر بودند تا مثل گذشته زجرکُش نشوند. اما حالا رویه همان چیزی است که در گذشته بود؛ سرنوشت ما در گرو نتایج دیگران است!

انگار نه انگار که این جام جهانی 48 تیمی است و مصر و کیپ ورد و ساحل عاج و آفریقای جنوبی برای اولین بار آن هم به عنوان تیم های دوم (نه سوم) راهی دور بعد شدند؛ آن هم نه در گروه هایی ساده تر از ایران!

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.